اخبار داغ

اعلام ۴ برنامه پژوهشی مهم دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بابک شکری با بررسی و تشریح طرح‌های برون سازمانی پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در بازه زمانی ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ اظهار کرد: مبلغ طرح‌های برون سازمانی از ۹ میلیارد تومان در سال ۸۷ به ۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است. طرح‌های برون سازمانی دانشگاه در سال ۸۷، ۵۷ […]

اشتراک گذاری
30 اسفند 1399
187 بازدید
کد مطلب : 37319

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بابک شکری با بررسی و تشریح طرح‌های برون سازمانی پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در بازه زمانی ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ اظهار کرد: مبلغ طرح‌های برون سازمانی از ۹ میلیارد تومان در سال ۸۷ به ۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است. طرح‌های برون سازمانی دانشگاه در سال ۸۷، ۵۷ طرح بود که این رقم در سال ۹۹ به ۱۱۶ طرح افزایش یافته است. در سال ۸۷، تعداد ۱۵۷ مقاله چارک Q۱ منتشر شده است که در یک روند صعودی در سال ۱۳۹۹، تعداد ۷۸۰ مقاله منتشر شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از «تأسیس مرکز تحقیقاتی مشترک با یک شرکت مهندسی در زمینه توسعه و ساخت نیروگاه‌های حرارتی در زمینه ذخیره‌سازی انرژی»، «تدوین اطلس توانمندی‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه با هدف بازاریابی مناسب برای این توانمندی‌ها در صنعت و جامعه»، «ایجاد یک راهکار نرم‌افزاری برای ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه با هدف پایش وضعیت اشتغال» و «اخذ مصوبه خرید تجهیزات برای دانشگاه شهید بهشتی تا سقف ۱۰ میلیون دلار از محل فاینانس از شورای اقتصاد» در آینده نزدیک خبر داد.

ی از طراحی و پیاده‌سازی سامانه خیام و سامانه علم‌سنجی در سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: در سامانه علم سنجی، وضعیت پژوهش اعضای هیأت علمی رصد می‌شود. در سامانه خیام، اطلاعات دسته‌بندی نشریه‌های خارجی برای مراجعه‌کنندگان به وب سایت به نمایش گذاشته می‌شود، این سیستم تحت وب فعالیت می‌کند و محدود به کاربران و اعضا نمی‌شود بلکه تمام بازدیدکنندگان سامانه خیام در هر نقطه از جهان، بدون نیاز به اطلاعات کاربری خاص یا عضویت در آن، می‌توانند آخرین نتایج تغییرات ایجاد شده در رسته‌بندی نشریه‌ها و مجلات علمی و تخصصی الکترونیکی را مشاهده کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به عملکرد این معاونت و مدیریت‌های تابعه آن در سال ۱۳۹۹ گفت: ایجاد شورای راهبری ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه و ایجاد پنج کارگروه ذیل آن، تدوین و تصویب دستورالعمل پایش طرح‌های ارتباط با صنعت دانشگاه شهید بهشتی، پیشنهاد تغییر شیوه امتیازدهی در بخش پژوهشی آئین‌نامه‌های ترفیع و ارتقا و اعتبار ویژه پژوهشی، تدوین و تصویب دستورالعمل تأسیس و راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی، تدوین و تصویب آئین‌نامه بازاریابی طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه و ایجاد بستر نرم‌افزاری جهت تسهیل فرایند کارآموزی دانشجویان از جمله اقدامات به شمار می‌رود.

شکری در پایان با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای مرکز نشر آثار علمی دانشگاه در سال ۱۳۹۹ خاطرنشان شد: در سال جاری تعداد ۲۳ عنوان کتاب چاپ اول توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است و ۳۵ عنوان کتاب نیز در دست چاپ است. مرکز نشر آثار علمی دانشگاه در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور یافت و طی ۱۰ روز ۲۴۷۱ نسخه از کتاب‌های مرکز (چاپ ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹) به فروش رسید. همچنین بیش از ۸۰ شماره از نشریات علمی دانشگاه در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *