کارگروه نظارت بر کیفیت خدمات اینترنتی در نوروز
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کارگروه «نوروز ۱۴۰۰» برای نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز، حفظ و ارتقای کیفیت خدمات، مدیریت ترافیک و ارائه خدمات باکیفیت به مشترکان اینترنت تشکیل شده است. در این کمیته نمایندگان شرکتهای ارتباطات زیرساخت، مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل، هایوب و آسیاتک حضور دارند. مجید حقی، معاون […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کارگروه «نوروز ۱۴۰۰» برای نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز، حفظ و ارتقای کیفیت خدمات، مدیریت ترافیک و ارائه خدمات باکیفیت به مشترکان اینترنت تشکیل شده است.
در این کمیته نمایندگان شرکتهای ارتباطات زیرساخت، مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل، هایوب و آسیاتک حضور دارند. مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری که این کمیته را تحت مدیریت دارد، میگوید پیش از تشکیل این کمیته نیز بخشنامهای به اپراتورها با هدف حفظ کیفیت خدمات بهویژه در ساعات پرترافیک نزدیک تحویل سال، دریافت مجوزهای تردد برای تیمهای فنی و عملیاتی اپراتورها و آمادگی برای افزایش حجم ترافیک صوت و دیتا در نوروز ابلاغ شد.
او اضافه کرد: بر اساس تصمیمات این کارگروه، اپراتورها موظف شدند اقدامات لازم درباره بررسی و کنترل تغذیه سایتها و تجهیزات ارتباطی و افزایش تابآوری آنها در مواقع بحران را انجام داده و منابع تغذیه پشتیبان برای سایتها را تأمین کنند. علاوه بر این، اپراتورها باید برای افزایش ظرفیت لینکهای ارتباطی اقدام کرده و مشکل اشباع در لینکهای انتقال و اینترنت را نیز رفع کنند.
مشترکان میتوانند در صورت بروز مشکل در اپراتور همراه اول با شماره ۹۹۹۰، در ایرانسل با شماره ۷۰۰، در رایتل با شماره ۲۰۰، در مخابرات با شماره ۲۰۲۰، در شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰، در هایوب با شماره ۱۵۶۵ و در آسیاتک با شماره ۱۵۴۴ تماس بگیرند.
دیدگاهتان را بنویسید