اخبار داغ

داوران نهایی نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) معرفی شدند

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، اسامی داوران نهایی این جشنواره را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مدیران عامل ۲ خبرگزاری، مدیران شبکه‌های نسیم و افق، مدیر سیما فیلم، معاون صدای سازمان صداوسیما، مدیران کل اخبار سیما، استان‌ها، صدا، شبکه خبر، خبرگزاری صدا و سیما،  چند استاد دانشگاه، کارگردان، فیلمساز […]

اشتراک گذاری
25 اسفند 1399
209 بازدید
کد مطلب : 36029

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، اسامی داوران نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مدیران عامل ۲ خبرگزاری، مدیران شبکه‌های نسیم و افق، مدیر سیما فیلم، معاون صدای سازمان صداوسیما، مدیران کل اخبار سیما، استان‌ها، صدا، شبکه خبر، خبرگزاری صدا و سیما،  چند استاد دانشگاه، کارگردان، فیلمساز و عکاس  برجسته از جمله داوران نهایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) هستند.در جلسه هم‌اندیشی داوران جشنواره امام رضا (ع) که همزمان با معرفی داوران با حضور حسن خجسته،  حمید مقدم فر، جواد رمضان نژاد، فرشاد مهدی پور، سید بشیر حسینی، امید علی مسعودی،‌  ‌عبدالکریم خیامی،‌ عبداالله گنجی،  علی فاخری، علی احمدی، مریم سلیمی، پیام تیرانداز، سپهر خلجی، مصطفی قمری وفا، شهرام وثوقی، علی علوی، مهدی شهاب تالی،‌ محمد احسانی، سلیم غفوری، حامد امامی، عباس صانعی، علیرضا عطاریانی، سید عباس میر هاشمی، علی آقاربیع، شهاب‌الدین واجدی، سعید معدن کن، محمد همدانی، سجاد قافله باشی، علیرضا پور شکوری ، سعید غفاری، مهدی انجیدانی، سید صادق پژمان، حسین کازرونی، شاه حسینی،‌ مجید رضا بالا،‌ مسعود نقاش زاده و علی آقاربیع برگزار شد در مورد شاخص‌های مختلف ارزیابی آثار  تبادل نظر انجام گرفت.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با تاکید بر ضرورت دادن امتیاز بیشتر به سوژه و پرداخت اختصاصی، متفاوت، بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار آثار جشنواره گفت: توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی، راهبرد واقع‌نمایی، جامعیت، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس را جمله معیارهای مهم و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.

اکبر نصراللهی با رد کمی‌ گرایی و راهبردهای مغایر با اخلاق دینی و اسلامی  اغراق و بزرگنمایی گفت: خادمان و فعالان رسانه‌ای باید تلاش کنند فرهنگ و ارزش‌های رضوی و عشق و ارادت مردم و برکات وجود امام رضا (ع) را واقع نمایی کنند  و موضوعات مربوط به امام رضا (ع) به جای  داخل حرم  و مشهد و افراد معروف و مسئول ، از حاشیه و پیرامون  و افراد گمنام کشف و واقع نمایی شود.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده  و برخی رفتارهای مغایر با دین و اخلاق در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی گذشته گفت: مبنای گفتگو و مناظره امام رضا (ع)  حتی در  گفتگو با مخالفان، علمای ادیان مختلف ، آزادی فکر و اندیشه، انصاف، سعه صدر و مدارا  بود بنابراین رسانه‌ها با ترویج سیره امام رضا (ع)  و اصول و معیارهای مناظره  بویژه در گفتگو و مباحث علمی  و مناظره و تبلیغات انتخاباتی می توانند مشارکت حداکثری را فراهم  و  بسیاری از مخاطرات و چالش‌های احتمالی را  به فرصت تبدیل کنند.

 نصراللهی همچنین با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه  گفت : برای استفاده بیشتر از مناسبت‌های ملی و معنوی اعیاد نوروز و شعبانیه و همچنین آماده نبودن شرایط کشور برای برگزاری حضوری جشنواره به علت کرونا و همچنین استقبال گسترده، دریافت آثار جشنواره  تا نیمه فروردین ماه سال آینده  تمدید شده است.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) افزود:  تاکنون ۲۰۰۳ اثر از استانهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان با توجه به مناسبت‌های پیش‌رو افزایش قابل توجه‌ای داشته باشد.

وی افزود متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام شرکت در جشنواره می‎توانند به وب‌سایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *