اخبار داغ

پروازهای گردشگری فضایی “ویرجین گلکتیک” تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر افتاد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شرکت خصوصی فضایی “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic) ضمن اعلام این خبر که فضاپیمای “اسپیس‌شیپ ۳”(SpaceShip ۳) را در ماه مارس رونمایی خواهد کرد، اعلام کرد که پروازهای گردشگری فضایی این شرکت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به تأخیر می‌اندازد. امیدهای شرکت “ویرجین گلکتیک” برای آغاز گردشگری فضایی در سال ۲۰۲۱ […]

اشتراک گذاری
09 اسفند 1399
72 بازدید
کد مطلب : 30670

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شرکت خصوصی فضایی “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic) ضمن اعلام این خبر که فضاپیمای “اسپیس‌شیپ ۳”(SpaceShip ۳) را در ماه مارس رونمایی خواهد کرد، اعلام کرد که پروازهای گردشگری فضایی این شرکت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به تأخیر می‌اندازد.

امیدهای شرکت “ویرجین گلکتیک” برای آغاز گردشگری فضایی در سال ۲۰۲۱ به دنبال نقص در موتور فضاپیمای این شرکت در ماه دسامبر ۲۰۲۰ کم‌رنگ شد و این شرکت برنامه پرواز آزمایشی خود را عقب انداخت و حالا این شرکت همه امید خود برای رسیدن به هدف خود در سال ۲۰۲۱ را از دست رفته می‌بیند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که “ویرجین گلکتیک” پروازهای گردشگری فضایی خود را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر انداخته است. “مایکل کولگازیر” مدیرعامل این شرکت در یک تماس گفته است که پرواز آزمایشی بعدی این شرکت تا ماه مه قابل انجام نخواهد بود و سفرهای فضایی تجاری در سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهند افتاد.

وی افزود که انتظار دارد پروازهای آزمایشی بعدی این شرکت در تابستان امسال انجام شود که یکی از آنها با حضور چهار نفر در کابین انجام خواهد شد.

این پروازهای آزمایشی توسط خلبانان نیروی هوایی ایتالیا باید در تابستان یا پاییز امسال انجام شوند. پس از آن هم “اسپیس‌شیپ ۲” و هواپیمای میزبان موسوم به “وایت‌کینگ ۲” چهار ماه را صرف دریافت ارتقاها و به‌روزرسانی‌ها خواهند کرد.

این شرکت همچنین تأیید کرد که فضاپیمای بعدی خود موسوم به “اسپیس‌شیپ ۳” را در تاریخ ۳۰ مارس رونمایی خواهد کرد.

شرکت “ویرجین گلکتیک” به سختی در تلاش است تا خود را برای روزی که مسافران و گردشگران فضایی را به طور منظم به فضا ببرد، آماده کند.

این تاخیر تا سال ۲۰۲۲ قطعا که به این شرکت لطمه خواهد زد، چرا که هر چه برنامه آن با تاخیر مواجه شود، هزینه‌ها بالا رفته و این شرکت را با مشکلات مالی مواجه می‌کند. به عنوان مثال این شرکت تنها در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار ضرر کرد و شاید بتوان گفت که دیگر جای اشتباه ندارد و هرچه زودتر باید برنامه خود را عملی کند تا از طریق فروش بلیت‌های گردشگری فضایی به حیات خود ادامه دهد.

منبع: ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *