فعالیت بین المللی حوزه های علمیه فراتر از تبلیغ است
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حجت الاسلام حسینی کوهساری (مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه) شامگاه دوشنبه در دوره آشنایی با عرصههای تبلیغ بینالملل گفت: ذات آموزههای دینی ما بینالمللی است و بسیاری از آیات کتاب آسمانی ما رویکرد جهانی و عام دارد. بیانات رهبران و بزرگان دینی هم ناظر […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حجت الاسلام حسینی کوهساری (مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه) شامگاه دوشنبه در دوره آشنایی با عرصههای تبلیغ بینالملل گفت: ذات آموزههای دینی ما بینالمللی است و بسیاری از آیات کتاب آسمانی ما رویکرد جهانی و عام دارد. بیانات رهبران و بزرگان دینی هم ناظر به اصلی بودن حضور بینالمللی حوزه میباشد، چنانکه رویکرد رقبای ادیانی و مذهبی ما نیز این ضرورت را ایجاب میکند.
مسئول مرکز ارتباطات و بینالملل حوزههای علمیه با اشاره به ضرورت پرداختن به مباحث بینالمللی در حوزه علمیه، افزود: فعالیتهای بینالمللی حوزه نه تنها جز مقولات راهبردی است، بلکه پیشران سایر مقولات و بخشها میباشد، به این معنی که فعال شدن این بخش، خیلی از نقاط ضعف حوزه و طلبگی را پوشش داده و به هویتیابی طلبهها کمک شایانی میکند.
وی به عرصههای گوناگون فعالیت بینالمللی اشاره کرد و افزود: با وجود رسالت حوزه در عرصهی تبلیغ بینالملل، عرصههای بینالمللی دیگری وجود دارد که با سایر مأموریتهای حوزه هماهنگ است. نگارش مقالات در ژورنالهای تخصصی بینالمللی داخلی و خارجی، حضور در همایشهای علمی بینالمللی، ترجمه و تألیف کتابها از زبان دوم و به زبان دوم، حضور در نمایشگاههای فرهنگی، تدریس در مراکز علمی و کرسیهای اسلام شناسی دانشگاهها و رسانههای خارج از کشور از جمله فعالیتهایی است که تبلیغ متعارف نیست ولی نیاز به حضور بینالمللی دارد.
حجت الاسلام حسینی کوهساری با نفی مترادف دانستن بینالمللی شدن و حضور فیزیکی در خارج از کشور، گفت: برای برخی از فعالیتها اساساً نیاز به حضور فیزیکی در سایر کشورها نیست و در داخل کشور انجام میشود، ولی فعالیت بینالمللی است، نظیر ارتباط با توریستهایی که برای بازدید به مناطق توریستی کشور می آیند و یا فعالیتهای مطبوعاتی بینالمللی یا پاسخ به شبهاتی که توسط مبلغین میدانی ارسال میشود.
وی در ادامه علاوه بر زبان دانی، شناخت فرهنگ ملل و داشتن شخصیت رشد یافته، احاطه به دانشهای مورد توجه و تقاضا را از الزامات فعالیت بینالمللی برشمرد و گفت: بینالمللی شدن حوزه در خیلی از موارد نه تنها موجب کم عمق شدن اندیشهای طلبهها نمیشود بلکه در اکثر موارد به دلیل هویتیابی بیشتر و درک بهتر شرایط محیطی و نیازها، از نشاط و عمق علمی بیشتر طلاب بینالمللی حکایت دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید