اخبار داغ

تمام ساعات نگران تحصیل دانش آموزان هستم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به نقل از روابط عمومی برنامه «به وقت ایران»، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه گذشته در برنامه «به وقت ایران»، اظهار کرد: تقریباً تمام ساعات نگران هستم و پیگیری می کنم که همه دانش آموزان تحصیل کنند. وی ادامه داد: امروز مسیرهای ارائه خدمات قبلی به […]

اشتراک گذاری
15 بهمن 1399
211 بازدید
کد مطلب : 24120

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به نقل از روابط عمومی برنامه «به وقت ایران»، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شامگاه گذشته در برنامه «به وقت ایران»، اظهار کرد: تقریباً تمام ساعات نگران هستم و پیگیری می کنم که همه دانش آموزان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: امروز مسیرهای ارائه خدمات قبلی به دانش‌آموزان بسته شده است اما خدمات از هر طریق دیگر که میسر باشد، ادامه می‌یابد تا اطمینان کسب کنیم همه دانش‌آموزان از آموزش برخوردار هستند.

حاجی‌ میرزایی افزود: از همکارانی که به استان‌ها اعزام شدند خواستم از دانش‌آموزان شروع کنند. یک شبکه بسیار گسترده‌ای هستیم؛ یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون دانش آموز داریم و آگاهی از این نیروها جز از طریق شبکه پیوندی قوی میسر نخواهد بود؛ در گذشته با حضور دانش آموزان، از وضعیت دانش آموزان آگاه می شد و معلمان و مدیران الان شبانه روزی فعالیت می کنند.

حاجی میرزایی افزود: نهاد تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت آینده کشور است و هیچ فرصتی رساتر و اطمینان بخش تر از فرصت نظام تعلیم و تربیت است. آدم ها همانگونه عمل می کنند که می آموزند. پس اگر از به استکبارستیزی و فتح قله های علم و دانش می‌اندیشیم، نقطه عزیمت از نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه برای سال های متمادی دانش آموزان را تحت آموزش و پرورش قرار می دهیم، گفت: با جامعه پویا سروکار داریم و گستره تغییرات بسیار زیاد است. باید متناسب با تغییرات، توانمندی های لازم را کسب کنیم. جامعه‌ای که توانایی تغییرات دارد، جامعه پیشرفته و متعالی است و ما به سمت این جامعه حرکت می کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر ۵ سال باید سند تحول آموزش و پرورش بازنگری شود، گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، آینده پژوهشی و رصد روز تحولات آموزش و پرورش را انجام می‌دهد.

وی درباره کرونا و تداوم آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: وقتی کرونا آمد، همه غافلگیر شدیم و مأموریت های ما در معرض مخاطرات جدی قرار گرفت؛ کیفیت و تنوع واکنش ما با تمام دنیا قابل مقایسه است؛ در یک هفته پس از تعطیلی مدارس، مدرسه تلویزیونی را فعال کردیم و از آن روز تا کنون ادامه دارد.

حاجی میرزایی افزود: شبکه شاد را یک ماه بعد از تعطیلات فعال کردیم و به تدریج بر توسعه کمی و کیفی آن افزودیم و ارتباط تعاملی بین معلمان فراهم شد و به تدریج ظرفیت های شاد را توسعه دادیم و برایش آزمون ساز گذاشتیم و محتوای تمام پایه های درسی را توسط معلمان برجسته تولید کردیم و در شاد در دسترس همه دانش آموزان قرار دادیم و شبکه گسیخته خود را از طریق شبکه شاد سامان دادیم چرا با آمدن کرونا، فعالیتمان مثل تسبیحی که نخش پاره می شد، اتفاق افتاد و اوایل مدارس تعطیل شد.

وی ادامه داد: تعهد ما آموزش همه دانش آموزان جدا از اینکه تبلت دارند یا ندارند، هست؛ یکی از ابزارها که ۷۰ درصد مسأله ما را حل می کند، شاد است؛ یک ابزار دیگر تلویزیون است و شبکه آموزش که ۹۷ درصد پوشش دارد که کمک خوبی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به معلمان گفتیم که مهم نیست دانش آموزان از چه وسیله‌ای آموزش می بینند اما باید با آنها در تماس باشید و آموزش آنها را کنترل کنید؛ برای آنها که دسترسی به شاد و تلویزیون هم ندارند، بسته خودآموز تهیه می کنیم. گفتیم که هر دانش آموزی که پارسال ثبت نام کرده بود اما امسال ثبت نام نکرده است، پیگیری کنید که چرا ثبت نام نکرده و تحت پوشش قرار دهید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *