اخبار داغ

هوش مصنوعی روی ۸۰ هزار انسان آزمایش انجام داد

نحوه و نوع صحبت یک فرد می‌تواند سرنخ‌های کوچکی از شخصیت او بدهد. تجزیه و تحلیل داده‌ها از ۸۰ هزار نفر نشان می‌دهد که افراد برون‌گرا از کلمات متعدد در مکالماتشان استفاده می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ساینس الرت، یک فراتحلیل از پژوهشات روانشناختی که بیش از ۸۰ هزار نفر […]

اشتراک گذاری
22 دی 1399
49 بازدید
کد مطلب : 18742

نحوه و نوع صحبت یک فرد می‌تواند سرنخ‌های کوچکی از شخصیت او بدهد. تجزیه و تحلیل داده‌ها از ۸۰ هزار نفر نشان می‌دهد که افراد برون‌گرا از کلمات متعدد در مکالماتشان استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ساینس الرت، یک فراتحلیل از پژوهشات روانشناختی که بیش از ۸۰ هزار نفر را در برمی‌گرفت، به این نتیجه رسید که ارتباطی(البته نه چندان قوی) میان انتخاب واژه و برون‌گرایی که یک از پنج تیپ شخصیتی است، وجود دارد.

نتیجه آنالیز داده‌های ۸۰ هزار با هوش مصنوعی

در این پژوهش نشان داده شده است که هنگام صحبت حضوری و یا آنلاین، افراد برون‌گرا مایل به کاربرد احساسات خوش‌بینانه هستند. دکتر «لین کیو» روانشناس از دانشگاه فناوری «نانیانگ» در سنگاپور در اینباره می‌گوید: « برای اولین بار است که ارتباطی میان برون‌گرا بودن و گرایش به دو دسته از واژه‌های شناسایی شده است. اگرچه همبستگی ضعیفی میان این دو متغیر وجود دارد، اما در آینده می‌تواند با استفاده از شاخص‌های زبانی دیگر به توسعه این پژوهش پرداخت.»

در طی سال‌ها، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ارتباط اجتماعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد برون‌گرا است. این افراد همواره گرایش به شاد بودن در کنار دیگران دارند. اما از طرف دیگر افراد درون‌گرا دوست دارند با خود وقت بگذارنند و هنگام برقراری ارتباط با دیگران احساسات منفی بیشتری را تجربه می‌کنند.

با مرور ۳۷ پژوهش مستقل که شامل ۸۰ هزار نفر می‌شد، محققان توانستند به مقایسه افراد درون‌گرا و برون‌گرا و گرایش آنها به کاربرد متفاوت از واژه‌ها در مناطق جغرافیایی مختلف بپردازند. نتایج نشان داده که افراد برون‌گرا به گونه‌ای تمایل بیشتری به کاربرد واژه‌های اجتماعی دارد. این ارتباط در تمام سنین و جنسیت‌ها صدق می‌کرد.

برون‌گرایی و درون‌گرایی (Extraversion and introversion)، یک صفت شخصیتی و یک بُعد اصلی (مرکزی) در نظریهٔ شخصیت انسان‌است. این دیدگاهی‌است که توسط کارل یونگ در سال ۱۹۲۰ عمومیت و محبوبیت یافت[۱]؛ هرچند که هردوی آنها درک همگانیِ محسوب شده، و مفهوم مورد استفاده از آن در روان‌شناسی، با منظور اصلی او متفاوت است.

در آن به مسئله گرفتن انرژی انسان از دنیای بیرونش می‌پرداخت. بسیاری از افراد درون‌گرایی را با سکوت و خجالت همراه می‌دانند در مقابل آن انسان‌های برونگرا افرادی هستند که اجتماعی و شاد هستند. این نظریه بر این اصل استوار است که درونگراها انرژی خود را از درون خود دریافت می‌کنند (ایده‌ها و مفاهیم را از ذهن) و برون‌گراها انرژی خود را از دنیای بیرون خود و در ارتباط با دیگران.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *