اخبار داغ

کتاب مدیریت بازاریابی داخلی (مفاهیم، اصول و نظریه ها) به قلم خانم سمیه صائب نیا و خانم فرشته کریمی

امروزه بازاریابی داخلی به یکی از استراتژی‌های محوری و حیاتی بسیاری از شرکت‌های خدماتی مبدل گشته است، مفهوم بازاریابی داخلی حاکی از این است که یک شرکت خدماتی موفق، ابتدا باید شغل را به کارکنان بفروشد و موجبات رضایت از شغل آنان را فراهم کند و آنگاه می‌تواند خدمات را به مشتریان عرضه نماید. فرآیند […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
91 بازدید
کد مطلب : 15152

امروزه بازاریابی داخلی به یکی از استراتژی‌های محوری و حیاتی بسیاری از شرکت‌های خدماتی مبدل گشته است، مفهوم بازاریابی داخلی حاکی از این است که یک شرکت خدماتی موفق، ابتدا باید شغل را به کارکنان بفروشد و موجبات رضایت از شغل آنان را فراهم کند و آنگاه می‌تواند خدمات را به مشتریان عرضه نماید.

فرآیند گسترش، ترغیب و استمرار عملکرد کارمندان یک شرکت و یا ارتباط و قرارداد بین مشتریان و کارمندان یک شرکت را بازاریابی داخلی می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، بازاریابی داخلی به دنبال برآورده کردن نیازهای مشتریان و کارمندان است و درصدد کسب حمایت و نظر مثبت آن‌هاست. از اصلی‌ترین کلیدواژه‌ها در علم بازاریابی کلمه «کیفیت» است که در تلاش‌اند در تمامی مراحل این روند کیفیت مطلوب را برای مشتریان خود ایجاد کنند. این نتیجه با ارتباطات داخل شرکت و بیرون شرکت در اثر ارتباطات با دیگر شرکت‌ها حاصل می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت، هدف بازاریابی داخلی کسب رضایت کارمندان در داخل شرکت و مشتریان در بیرون از شرکت می‌باشد. جلب نظر مثبت کارمندان در درون هر شرکت و سازمانی یکی از راه­های افزایش کیفیت محصولات و خدمات آن شرکت است؛ بنابراین، با جلب رضایت کارمندان در یک شرکت به‌تبع آن رضایت مشتریان نیز به دست خواهد آمد.

در این راستا هدف از نگارش کتاب حاضر ارائه تصویری اجمالی و درعین‌حال دقیق از حوزه بازاریابی داخلی می‌باشد که این بررسی می‌تواند به مرتفع نمودن بار اضافی که امروزه در کتب درسی مربوط به این حوزه یافت می‌شود کمک شایانی نماید. لذا با توجه به چهارچوب کتاب لازم است دانشجویان و متخصصین از آن آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند به‌منظور بازاریابی داخلی در شرکت‌ها یا سازمان‌ها، راهکارهای مدیریتی موردنظر را بیابند.

این کتاب برای دانشجویان مدیریت در چهارفصل تألیف شده است اما به نظر من خواندن آن برای علاقه‌مندان به کسب سود، مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین اساتید رشته‌های مدیریت خالی از لطف نیست و نیز برای افرادی که به بازاریابی علاقه‌مند هستند، می‌تواند بسیار آموزنده باشد.

در فصل اول کلیات، در فصل دوم مفاهیم بازاریابی داخلی، فصل سوم مدل‌های بازاریابی داخلی، فصل چهارم برند سازی و بازاریابی داخلی، فصل پنجم تعهد و بازاریابی داخلی موردمطالعه و بررسی قرارگرفته است؛ و درنهایت در فصل ششم کیفیت و بازاریابی داخلی بیان گردیده است.

در ابتدای هر فصل به‌منظور آشنایی خواننده با محتوای فصل هدف‌های یادگیری ارائه گردیده و در ادامه سعی شده هدف‌های مذبور بابیان مطالب به زبان ساده و روان برای هر موضوع بیان شود و نهایتاً در انتهای هر فصل سؤالاتی جهت بحث و بررسی قرار داده‌شده است.

این کتاب به همت خانم سمیه صائب نیا و خانم فرشته کریمی تهیه و نوشته شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *