اخبار داغ

تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران هیچگاه متوقف نشد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند، گفت: هر چند در این شرایط بازگشت منابع نفت به‌سختی انجام می‌شود، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه […]

اشتراک گذاری
26 آذر 1399
78 بازدید
کد مطلب : 14905

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند، گفت: هر چند در این شرایط بازگشت منابع نفت به‌سختی انجام می‌شود، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: در نشست روز چهارشنبه هیئت وزیران، تصمیم‌های مهمی درباره اصلاح الگوی مصرف گرفته شد که بر اساس آن مصرف آب، برق و گاز خانوارهای کم‌مصرف که بیشتر در دهک‌های پایین هستند رایگان شد.

وی با بیان اینکه با احتساب بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون نفر شامل بهره‌مندی رایگان خواهند بود، افزود: این مصوبه شامل سکونت‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. البته برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونت‌گاه‌های دائمی مثل باغ ویلا و ویلاها مشمول این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم سبب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین است و بخشی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر آنها را کاهش خواهد داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه نخست سال ۹۹ مثبت شد و اقتصاد ایران از رکود بیرون آمد، بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ۶ ماه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد.

ربیعی گفت: سه سال مدیریت و نگاهداشت اقتصاد از فروپاشی سبب شد نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گیرد که نتیجه آن بی‌اثر شدن تحریم با ترامپ و بی‌ترامپ است.

وی افزود: دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و حتی اقتصاد سال‌های آینده را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند، بی‌شک این رشد در سال آینده کمتر از چهار درصد نخواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: دیگر علامت مثبت از گزارش‌های رشد، علامت‌های رشد بخش نفت است. هرچند بازگشت منابع آن به‌سختی انجام می‌شود، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد.

ربیعی عنوان کرد: حفظ سهم کشور در بازارهای نفت و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مسئله بسیار مهمی است. امیدواریم دسترسی به منابع درآمد نفتی کشور بیشتر شود، زیرا از این منابع برای توسعه کشور استفاده می‌شود و اگر این دسترسی به هر دلیلی کمرنگ شد، دولت از دیگر منابع برای توسعه استفاده می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *