اخبار داغ

RSS چیست؟

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از سرویس فنآوری  پایگاه خبری ندای دانش ، RSS (مخفف Really Simple Syndication) به معنی ” چکیده سایت ” یا ” مختصر و مفید سایت ” است که در فرمت استاندارد و مبتنی بر XML فراهم می‌کند. این تکنولوژی ارتباط‌‌های بسیار ساده‌ای با این وب‌سایت‌ها برقرار می کند (Web Syndication) و […]

اشتراک گذاری
19 اردیبهشت 1402
153 بازدید
کد مطلب : 154626

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از سرویس فنآوری  پایگاه خبری ندای دانش ، RSS (مخفف Really Simple Syndication) به معنی ” چکیده سایت ” یا ” مختصر و مفید سایت ” است که در فرمت استاندارد و مبتنی بر XML فراهم می‌کند.

این تکنولوژی ارتباط‌‌های بسیار ساده‌ای با این وب‌سایت‌ها برقرار می کند (Web Syndication) و متن خلاصه شده یا کامل مطالب همراه با تاریخ انتشار و نام نویسنده را از طریق خبرخوان RSS یا فید ریدر (Feed Reader) در اختیار کاربر قرار می‌دهد بدون آنکه نیازی داشته باشید به آنها سر بزنید.

استفاده از فید‌های RSS‌ روشی مفید و کارآمد برای بالا بردن نرخ تعامل کاربران با وب‌سایت‌ها است که برای هر دو قشر مزایای مهمی به ارمغان می‌آورد. کاربران با استفاده از RSS خوان‌ها از چک کردن وب‌سایت‌های مورد‌علاقه‌ی خود بی‌نیاز شده و محتوای و مطالب منتشر شده در آن‌ها را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنند. وب‌سایت‌ها هم می‌توانند به کمک این فناوری بیشتر دیده شده و در بازار به جایگاه بالاتری دست یابند.

کاربردهای اصلی RSS دو مورد زیر هستند: – نمایش تازه‌ترین عناوین وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت خود و دریافت جدیدترین مطالب سایت‌های مورد علاقه

  • نویسنده : محمدحسن پیشداد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *