اخبار داغ

افتتاح ۳ نیروگاه با توان تامین برق ۱۵ شهرک صنعتی/ خوزستان صاحب یک نیروگاه پیشرفته می‌شود

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از ۵ نیروگاه افتتاح شده کلاس F در چهارچوب برنامه تحول در بهره‌وری برق با حضور رئیس جمهور در خوزستان افتتاح می‌شود. بر اساس گزارش شرکت برق حرارتی، این واحد نیروگاهی با نام نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه در اندیمشک خوزستان واقع شده است […]

اشتراک گذاری
06 اردیبهشت 1402
190 بازدید
کد مطلب : 154369

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از ۵ نیروگاه افتتاح شده کلاس F در چهارچوب برنامه تحول در بهره‌وری برق با حضور رئیس جمهور در خوزستان افتتاح می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت برق حرارتی، این واحد نیروگاهی با نام نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه در اندیمشک خوزستان واقع شده است و پیشرفته‌ترین تجهیزات تجاری شده نیروگاه‌ها در دنیا در این واحد تولید برق در فاز گازی ۳۰۷ مگاواتی برق تولید می‌کند.

راندمان کلی این واحد نیروگاهی پس از اضافه شدن واحد بخار به ۵۸ درصد خواهد رسید.

پیشتر، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی از برنامه توسعه ۱۱ واحد نیروگاهی کلاس F با هدف بومی‌سازی این تجهیزات در ایران خبر داده بود.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات رسیده از وزارت نیرو، در کنار نیروگاه ۳۰۷ مگاواتی دوکوهه، ۲ نیروگاه غرب کارون و تولیدپراکنده میانرود مجموعا ۵۲۸ مگاوات برق تولید کرده و در سفر رئیس جمهور راه‌اندازی می‌شوند.

توان اسمی تولیدی این واحدهای نیروگاهی برای راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی بزرگ کفایت می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *