اخبار داغ

باحضور استاندار گیلان؛ برداشت برگ سبز چای آغاز شد

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ دکتر اسدالله عباسی عصر روز (دوشنبه) در مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای گیلان با حضور در روستای کتشال پایین  از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان ” پایتخت چای ایران” در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت برداشت محصول چای برای ما مهم است از […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1402
105 بازدید
کد مطلب : 154354

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ دکتر اسدالله عباسی عصر روز (دوشنبه) در مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای گیلان با حضور در روستای کتشال پایین  از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان ” پایتخت چای ایران” در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت برداشت محصول چای برای ما مهم است از این رو ضروریست تا چایکاران به این مهم توجه کنند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع چایکاران بمناسبت آغاز برداشت برگ سبز این محصول راهبردی افزود: به کشاورزان چایکار توصیه می کنیم تا برداشت چای را به صورت مکانیزه انجام دهند، این مهم موجب کاهش هزینه ها و افزایش تولید می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم امسال با افزایش قیمت خرید برگ سبز چای برای حمایت از تولید در راستای برنامه راهبردی کشور و شعار سال (مهار تورم رشد تولید) اقدام کرده است.

دکتر عباسی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک و ۶۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه ۲ در سال جاری نسبت به پارسال افزود: امسال قیمت خرید برگ سبز چای میانگین ۵۷ درصد افزایش یافت.

استاندار گیلان بیان کرد: علاوه بر این افزایش قیمت در خرید برگ سبز چای که دولت تعیین کرده ، ۲ تا پنج هزار تومان نیز کارخانجات برای خرید از چایکاران افزایش قیمت دارند ضمن اینکه به بیمه کشاورزی این محصول اهتمام می شود.

سال گذشته قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلو ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده بود که امسال افزایش یافته است.

استاندار گیلان همچنین در جمع باغداران چای شهرستان لنگرود و تعدادی از کارخانجات چای نیز حضور یافت و در آئین برداشت برگ سبز چای در این منطقه از استان شرکت کرد.

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران در لنگرود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت را حمایت از شالیکاران و چایکاران در استان‌های شمالی دانست و بیان کرد: در سال رشد تولید و مهار تورم، سرمایه‌گذاری در صنعت چای یکی از راه‌های رشد اقتصادی و مهار تورم در کشور است لذا این حلقه زنجیر میان تولید کننده چای، کارخانجات و سرمایه‌گذار باید ایجاد شود.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به توزیع به موقع کود شیمیایی در بین چایکاران افزود: یکی از دغدغه چایکاران در چند ماه گذشته توزیع به موقع کودهای شیمیایی بوده است که دستور دادم این مسئله را بررسی و بازنگری کرده و در زمان مقرر در اختیار چایکاران قرار دهند.

وی با اشاره به نقش شرایط اقلیمی و جغرافیایی در میزان توزیع کود شیمیایی به چایکاران بیان کرد: کارشناسان سازمان چای بر اساس نوع خاک، شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پس از بررسی‌های به عمل آمده، میزان کود شیمیایی مورد نیاز را در اختیار چایکاران قرار می‌دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه واردات چای در کشور باید بر اساس نیاز مصرفی داخل باشد، تصریح کرد: سیاست دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی حمایت از چایکاران در فصل برداشت و سرمایه‌گذاران حوزه فرآوری چای بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دکتر عباسی ادامه داد: حمایت کارخانجات از چایکاران و وحدت میان این دو می‌تواند بسیار به افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در گیلان کمک کند از این رو شعار نامگذاری شده امسال از سوی رهبر معظم انقلاب باید در بخش کشاورزی ازجمله برداشت برگ سبز و نگهداری چای، از فناوری‌های دانش بنیان استفاده و نسبت به اشتغالزایی آن توجه شود.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

پوریا فرهش

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *