اخبار داغ

برنامه‌های هفته زمین پاک در گیلان اعلام شد

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ حمزه عشوری  اظهار داشت؛ هدف از برگزاری گرامی داشت هفته زمین پاک (از ۲ تا ۸ اردیبهشت) ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین می باشد تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست […]

اشتراک گذاری
31 فروردین 1402
119 بازدید
کد مطلب : 154301

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ حمزه عشوری  اظهار داشت؛ هدف از برگزاری گرامی داشت هفته زمین پاک (از ۲ تا ۸ اردیبهشت) ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین می باشد تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست همه مردم خود را نسبت به پاکیزه نگهداشتن زمین موظف بدانند.
وی با اشاره به اینکه  تفکیک زباله در مبدأ شروعی است برای ورود به یک مسیر سبز و اگر زیرساخت و تمرکز مدیریت شهری و زیست محیطی به اشاعه فرهنگ تفکیک از مبدأ مبتنی باشد، هزینه های مادی و معنوی مدیریت پسماند در دیگر مراحل مدیریتی بخصوص جمع آوری و حمل ونقل زباله‌ها به حداقل می رسد. چرا که ضرورت انکارناپذیر به نام «مراقبت از محیط زیست» در مسیر مدیریت صحیح پسماند تنها و تنها از راه الگوی موفق تفکیک از مبدأ و بازیافت محقق می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: شعار هفته زمین پاک در سال جاری، «سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز» انتخاب شده است. به همین منظور و در در راستای تنویر افکار عمومی و گسترش مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست در بین شهروندان برنامه های متنوعی از جمله نواختن زنگ زمین پاک در مدارس، اجرای برنامه ها پاکسازی مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و تداوم برنامه “اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک” با پاکسازی طبیعت و محیط زیست می باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ؛ همچنین پاکسازی نمادین مبادی ورودی و خروجی شهرها به مناسبت روز و هفته جهانی زمین پاک ، استفاده از ظرفیت خانه های محیط زیست در تبیین اقدامات و مردمی سازی محیط زیست ، برگزاری همایش «عصر خاطره » با مشارکت حوزه هنری ، جهاد دانشگاهی ، منابع طبیعی و محیط زیست گیلان  با موضوع حفاظت از محیط زیست ، منابع طبیعی و جنگل ، تبیین اهمیت محیط زیست با استفاده از ظرفیت های رسانه ای، افتتاح خانه های محیط زیست و تقدیر از دستگاههای برتر در حوزه مدیریت پسماند، را از دیگر برنامه های گرامی داشت هفته زمین پاک برشمرد.

روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

بابک خاصه خان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *