اخبار داغ

هشدار سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی: به هر تجاوزی بی‌درنگ پاسخ خواهیم داد/ قدس خط قرمز ما است

سید حسن نصرالله در مراسم روز جهانی قدس طی سخنانی با اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.   به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز […]

اشتراک گذاری
26 فروردین 1402
150 بازدید
کد مطلب : 154154

سید حسن نصرالله در مراسم روز جهانی قدس طی سخنانی با اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.

  به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز جهانی قدس گفت: امروز روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که چهل سال پیش امام خمینی(ره) آن را نامگذاری کردند.

وی افزود: روز قدس متعلق به تمام فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام و شرافتمندان و آزادگان جهان با فلسطین، قدس و مردم مظلوم آن است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که روز قدس یادآوری به همه است تا مسئولیت خود در قبال قدس و فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را بدانند و به آن  عمل کنند.

 محور مقاومت در آرامش و اسرائیل در “وحشت” است

سید حسن نصرالله با اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.

افول قدرت آمریکا ادعا نیست “واقعیت” است

وی در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت آمریکا در جهان اشاره کرد و در این باره به نمونه‌هایی عینی این واقعیت اشاره  و تاکید کرد : آمریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. اولین شاهد افول آمریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح های آمریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد. شاهد دیگری  که زلزله‌ای در منطقه ما ایجاد کرد، شکست آمریکا در افغانستان پس از بیست سال جنگ و هزینه کردن صدها میلیارد دلار و تلفات و خسارتهای سنگین است. آمریکا فقط به دنبال منافع خود در منطقه است و با هیچ کس عقد اخوت و دوستی نبسته است.

بی اعتمادی کشورهای عربی به آمریکا

سید حسن نصرالله با اشاره به ضعف و افول قدرت آمریکا در نگاه متحدین این کشور در منطقه از محتوای سخنان برخی از مقامات عربی در این باره پرده برداشت و گفت: برخی مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان به طور مطلق برای حمایت از نظام یا دولتشان به آمریکا تکیه کنند.

حمایت مجدد از توافق ایران و عربستان

 دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش از توافق اخیر بین ایران و عربستان برای احیای مناسبات دو کشور استقبال کرد و گفت: روابط دوجانبه و گفتگو میان کشورهای منطقه  است که امنیت و ثبات را به همراه دارد.

شرط بندی اسرائیل بر جنگ عربی با ایران رنگ باخت

وی افزود: توافق اخیر سعودی و ایران تاثیرات مثبتی دارد . شرط بستن اسرائیل بر جنگ با ایران که سوخت آن کشورهای عربی باشد، رنگ باخت. حتی دل بستن به جنگ آمریکا با ایران هم برای اسرائیلی‌ها رنگ باخت. آنها از تشکیل محور سُنی- اسرائیلی یا عربی- اسرائیلی در برابر ایران صحبت می کردند که شکست خورد.

محور مقاومت در برابر جنگ‌های آمریکا طی ۱۰ سال اخیر قدرتمندانه پیروز شد

سید حسن نصرالله همچنین درباره توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی گفت: بر خلاف دروغگویی مسئولان اسرائیلی، عادی‌سازی به درخواست آمریکا صورت گرفته است. تحولات بین المللی که شاهد آن هستیم، برای محور مقاومت بسیار سودمند است.

رهبری سوریه برای عادی سازی روابط با ترکیه شرط گذاشت

وی با اشاره به تحولات سوریه و ازسرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق افزود: شاهد بهبود اوضاع سوریه و ازسرگیری روابط سیاسی میان این کشور و برخی کشورهای عربی هستیم.

نصرالله ادامه داد: ترکیه خواهان ازسرگیری روابط با سوریه است، اما رهبری سوریه شروطی را برای ازسرگیری آن اعلام کرده است.

از همان ابتدا خواستار توقف جنگ در یمن بودیم

وی با اشاره به مذاکرات صلح یمن برای پایان جنگ در این کشور گفت : تمام فضاها و تحولات جدیدی که در یمن و عربستان رخ داده، سبب خوش بینی و خرسندی ما شده است.از همان روز نخست خواهان توقف جنگ علیه یمن شدیم.

حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تثبیت شد

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش به نقش ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی تثبیت شده است، ایران توانست بر تحریم‌ها و محاصره و تلاش‌ها برای انزوایش و نیز بر اغتشاشات پیروز شد.

 ایران پشتیبان واقعی مقاومت است

وی از ایران به عنوان حامی و پشتیبان واقعی مقاومت یاد کرد و گفت : حامی و پشتیبان واقعی مقاومت، جمهوری اسلامی ایران به رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.

اسرائیل در آستانه جنگ داخلی بود

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:  شکاف و  دودستگی در اسرائیل در آستانه تبدیل شدن به جنگ بود، اگر دخالت آمریکا و سفرهای مسئولان آن نبود. روحیه جنگندگی و فداکاری برای رژیم صهیونیستی به شدت کاهش یافته است.

سکوت حزب الله درباره حادثه جنوب لبنان دشمن را نگران کرده است

سید حسن نصرالله با اشاره به حملات راکتی از جنوب لبنان به اراضی اشغالی گفت: آنچه در جنوب لبنان رخ  داد، با توجه به  اوضاع از سال ۲۰۰۶ تاکنون یک حادثه بزرگ بود. معتقدیم که این سیاست سکوت(حزب الله)، دشمن را نگران و مرعوب کرده و این از نتایج و ثمرات آن چیزی است که در هفته گذشته رخ داد.

وی افزود: دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و به بمباران سوریه می پردازد، باید نگران و آشفته باقی بماند و این مسئله سبب تحکیم بازدارندگی و قواعد درگیری می شود.

سید حسن نصرالله گفت: موازنه بازدارندگی سبب شده تا پاسخ اسرائیل محدود و مضحک باشد.

اسرائیل هیچ یک از مراکز حزب‌الله را در جنوب هدف قرار نداده است

دبیرکل حزب الله لبنان با رد ادعای صهیونیست ها در هدف قرار دادن مواضع حزب الله در جنوب لبنان گفت: اسرائیل هیچ یک از زیرساخت‌های حزب الله را هدف قرار نداد و فقط باغ موز را بمباران کرد.مسئولان اسرائیل به جامعه خود دروغ می‌گویند و همه می‌دانند که هیچ موضع حزب الله را هدف حمله قرار نداد و این دلیل و نشانه ضعف و سستی است.

ادعای نتانیاهو درباره توافق با حزب الله دروغ است

نصرالله گفت: یکی از دروغهای نتانیاهو این است که دولت لاپید با حزب الله توافق امضا کرده که همه دروغ بودن آن را می دانند. نتانیاهو مقاومت را تهدید می‌کند و ما نیز در مقاومت او را تهدید می‌کنیم.

 به هر تجاوزی بی‌درنگ پاسخ خواهیم داد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به رژیم صهیونیستی درباره جنگ افروزی در لبنان هشدار داد و گفت: هر حادثه امنیتی که در لبنان رخ دهد، بدون تردید و بی ‌درنگ به آن پاسخ خواهیم داد.

وی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه  افزود: موضع سوریه در برابر تجاوزات اسرائیل ممکن است  هر لحظه تغییر کند. آنچه هفته گذشته در سطح پهپادها در جنوب سوریه رخ داد، نشانه‌ای درباره احتمال تغییر موضع سوریه است.

هرگونه حماقت اسرائیل ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود

 دبیرکل حزب الله تاکید کرد: هرگونه حماقت اسرائیل در قدس یا لبنان یا سوریه ممکن است منطقه را به سمت جنگ بزرگ سوق دهد. حماقت دشمن به ویژه در ماههای اخیر، ممکن است منطقه را به سمت جنگ سوق دهد.

قدس خط قرمز ما است

نصرالله افزود:  مقدسات اسلامی در قدس و ملت فلسطین خط قرمز هستند. معادله‌ای را که تثبیت کرده‌ایم از این مقدسات حمایت خواهد کرد. به اسرائیل می گوییم برحذر باشد، قدس خط قرمز است.

هرگز از فلسطین دست برنخواهیم  داشت

سید حسن نصرالله در پایان سخنانش تاکید کرد:  بار دیگر با امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و همه فلسطینیان و شرافتمندان و آزادگانی که به قدس و مسئله فلسطین پایبند هستند، تجدید پیمان می‌کنیم که قدس پایتخت همه ما و مقدسات فلسطین مقدسات همه ما است و ما هرگز از فلسطین دست برنخواهیم  داشت، همانطور که در سخت ترین شرایط و زمانی که خودروهای بمبگذاری شده ضاحیه بیروت را هدف قرار می دادند، فلسطین را تنها نگذاشتیم، ما هرگز فلسطین و ملت فلسطین و مقدسات امت را تنها نخواهیم گذاشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *