اخبار داغ

مقاومت غزه با موشک شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داد

گزارش شده است در پی اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حمله به مسجدالاقصی، مقاومت در نوار غزه چند موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به نقل از رویترز، تعداد حداقل ۹ راکت از غزه به سوی شهرک سدیروت و عسقلان شلیک شده است که دستکم […]

اشتراک گذاری
16 فروردین 1402
118 بازدید
کد مطلب : 153967

گزارش شده است در پی اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حمله به مسجدالاقصی، مقاومت در نوار غزه چند موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به نقل از رویترز، تعداد حداقل ۹ راکت از غزه به سوی شهرک سدیروت و عسقلان شلیک شده است که دستکم یکی از آنها از سامانه گنبد آهنین گذشته و به سدیروت اصابت کرده است.

سایت‌های عبری تصاویر ویدیویی را منتشر کردند که در آنها آتش سوزی مهیبی در یک کارخانه پلاستیک سازی در شهر سدیروت در اثر اصابت موشک به آن رخ داده و یک موشک نیز به منطقه ساحل عسقلان اصابت کرده است.

این سایت‌ها همچنین گزارش دادند، یک شهرک نشین که قصد رفتن به پناهگاه را داشته در اثر خوردن به زمین مصدوم شده است.

پیش از پاسخ مقاومت، پلیس رژیم صهیونیستی به ده‌ها نمازگزار در مسجدالاقصی در بیت‌المقدس واقع در کرانه باختری حمله کرد که بر اثر آن دستکم هفت فلسطینی مجروح شدند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اسراییلی از رسیدن پزشکان به مسجدالاقصی جلوگیری کرده‌اند و یک زن مسن در حالی که بیرون از مسجد نشسته بود و به سختی نفس می‌کشید، به خبرگزاری رویترز گفت: من روی صندلی نشسته بودم و قرآن می‌خواندم. آنها نارنجک‌های شوکر پرتاب کردند که یکی از آنها به سینه من برخورد کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده پس از آن که تعدادی از “افراد نقابدار” خود را در داخل مسجد حبس کردند، مجبور شده وارد محوطه شود.

گروه‌های فلسطینی حمله به نمازگزاران و آتش‌سوزی در مسجدالاقصی را محکوم کرده و آن را جنایت توصیف کردند. نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ما به اشغالگران درباره عبور از خطوط قرمز در اماکن مقدس هشدار می‌دهیم که منجر به انفجاری بزرگ می‌شود».

در پاسخ به این جنایت بود که گروه‌های مقاومت در غزه با موشک شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت و عسقلان را هدف قرار دادند و به پست‌های دیده‌بانی نظامیان صهیونیست در نزدیک غزه حمله کردند.

اردن هم که از زمان جنگ ۱۹۶۷ به عنوان نگهبان اماکن مقدس مسیحیان و مسلمانان بیت‌المقدس عمل می‌کند، یورش «وقیحانه» اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در همین حال، وزارت خارجه مصر نیز خواستار توقف فوری «حمله آشکار» اسرائیل به نمازگزاران الاقصی شد.

حماس نیز حمله اخیر را «جنایتی بی‌سابقه» خواند و آن را محکوم کرد و از فلسطینیان در کرانه باختری خواست که «به طور دسته جمعی به مسجدالاقصی برای دفاع از آن بروند».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *