اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ همایش شعر لاله‌های غریب با رویکرد شهدای ترور، به‌صورت ملی برگزار شود

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ رضا ثقتی   در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر لاله های غریب که در منزل شهید کریمی در لاهیجان برگزار شد؛ با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه سالروز استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، این روز را یادآور حماسه سیاسی و فریاد بلند ملت فهیم ایران […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1402
333 بازدید
کد مطلب : 153956

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ رضا ثقتی   در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر لاله های غریب که در منزل شهید کریمی در لاهیجان برگزار شد؛ با گرامیداشت دوازدهم فروردین‌ماه سالروز استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، این روز را یادآور حماسه سیاسی و فریاد بلند ملت فهیم ایران به برپایی حکومت جمهوری اسلامی ایران خواند.

وی با تصریح اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان بر افروخت؛ ادامه داد: شهید ابوالحسن کریمی، عاشق خدمت به مردم بود و همواره اندیشه خدمت به محرومان را در ذهن داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همایش شعر لاله‌های غریب که با محوریت زندگی این شهید والامقام برگزار شده است را تلاشی برای زدودن بخشی از مظلومیت شهدای ترور دانست و گفت که باید این همایش، به‌صورت ملی برگزار شود.

وی پاک دستی، ساده زیستی ، تعهد انقلابی و عشق به خدمت به مردم را از مولفه های شخصیتی شهید کریمی ذکر و او را از الگوهای ماندگاری عنوان کرد که باید نسل جوان را بیش از قبل، با این شهید والامقام آشنا ساخت.

در این همایش ، شعرای منتخب نیز اشعار خود را قرائت کردند.

محورهای دومین دوره همایش استانی لاله های غریب که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد؛ دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل آنان؛ پاک دستی، ساده زیستی ، اخلاق‌مداری و تعهد انقلابی؛ شهیدان ترور به عنوان نماد ایثار، شهادت و خدمت به مردم و در قالب شعر (کلاسیک، نو و سپید) بوده است.

اولین همایش شعر استانی لاله های غریب، فروردین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده بود.

شهید ابوالحسن کریمی فرماندار اسبق لاهیجان و دادستان کل استان گیلان ، شامگاه سیزدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در خیابانی که امروزه به نام همین شهید نامگذاری شده، توسط منافقین کوردل ترور شد و به مقام شهادت نائل شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

پوریا فرهش

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *