اخبار داغ

صفوی: توافق ایران و عربستان با وساطت پکن دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود

تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. وی افزود: هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومانه وارد میدان و قهرمانانه […]

اشتراک گذاری
21 اسفند 1401
126 بازدید
کد مطلب : 153576

تجهیز نیوز به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومانه وارد میدان و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش‌نشدنی است.

صفوی تصریح کرد: امروز خیل عظیمی از جوانان ما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و آن ایام را به‌خاطر نمی‌آورند لذا لازم است شما با اجرای جهاد تبیین دستاوردها و زحماتی را که برای دفاع و امنیت این کشور کشیده شده است، به جوانان بگویید.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در شرایط فوق‌العاده پیچیده و سیال مسائل دفاعی امنیتی قرار گرفته‌ایم. انقلاب اسلامی در غرب آسیا و سلسله‌مراتب قدرت در جهان در گذار ژئوپلیتیکی است. آنجه در آینده در منطقه شاهد آن خواهیم بود از آنچه تا کنون گذشته است متفاوت خواهد بود و مهم آن است که با عقلانیت و سیاست به توافقی که بین ایران و عربستان صورت گرفته است نگاه کنیم.

وی تأکید کرد: به‌نفع منطقه و طرفین توافق است که صداقت و عقلانیت را در درازمدت مد نظر قرار دهند و به‌نظر من این توافقنامه به‌نفع دو کشور و منطقه غرب آسیا است و علیه هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست، البته طبیعی است که استکبار از این موضوع ناراحت باشد و کارشکنی کند.

صفوی عنوان کرد: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیستها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد.

وی اظهار داشت: ایران باید به این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به‌عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.

صفوی گفت: امیدواریم منطقه ما با این توافقنامه به‌سمت امنیت و صلح پایدار حرکت کند. رهبر انقلاب از سال ۷۶ یک نگاه راهبردی به روابط ایران و عربستان داشتند و در رابطه با چین هم پیامی که رهبر انقلاب به رییس جمهور چین فرستادند موجب شروع توافقنامه ۲۵ سال ایران و چین شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: در مورد توافقنامه اخیر هم باید گفت که این توافقنامه یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه بود و با این توافق دوران پساآمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.

صفوی تصریح کرد: چینی‌ها تصمیم دارند تا ۲۰۳۰ اقتصاد اول جهانی شوند و این توافقنامه بین ایران و عربستان با وساطت چین دومین ضربه بزرگ چین به آمریکا بود. عربستان بزرگترین منبع تأمین‌کننده نفت چین است و از طرف دیگر توافق راهبردی چین با ایران برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های ما هم یک توافق بزرگ بود.

وی در پایان ادامه داد: چین با یک استراتژی مشخص حوزه ژئواکونومیک خود را از دریای چین به خلیج فارس گسترش داده است. به‌نظر می‌رسد در ادامه هم چین و روسیه کمک کنند تا عربستان هم عضو سازمان همکاری شانگهای شود، این پیوند می‌تواند در آینده به‌عنوان سدی مقابل ناتو و قدرت نظامی غرب ایفای نقش کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *