اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در املش بیان داشت؛ انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش آل بویه با هدف معرفی شایسته خدمات این خاندان

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  ؛ رضا ثقتی در ششمین نشست فرهنگ عمومی املش که با موضوع برگزاری “همایش آل بویه ” در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت : سبقه فرهنگی تاریخی و دینی املش و آل بویه ، نزد همگان شهره است.  وی با بیان اینکه […]

اشتراک گذاری
15 اسفند 1401
136 بازدید
کد مطلب : 153381

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  ؛ رضا ثقتی در ششمین نشست فرهنگ عمومی املش که با موضوع برگزاری “همایش آل بویه ” در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت : سبقه فرهنگی تاریخی و دینی املش و آل بویه ، نزد همگان شهره است.

 وی با بیان اینکه خدمت به مردم ، عبادت و جهاد در راه خداست ، تصریح کرد : تاکنون در این ایام ، دو همایش در دانشگاه گیلان (رشت) و سیاهکل برگزار شده و برنامه املش به‌عنوان اختتامیه این همایش در نظر گرفته شده که از همه دستگاه‌ها با توجه به سبقه برگزاری برنامه‌های بزرگ در گذشته ، انتظار می رود تا در برنامه اخیر هم ، تمام توان خود را به‌کار گیرند تا برنامه ای شایسته در املش برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش از سوی محققان و پژوهشگران کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هریک از این مقاله‌ها که در سطح کیفی بالایی هم هستند، دریچه جدیدی برای بازشناسی این سلسله تاریخی به شمار می‌آیند و بنا داریم آنها در قالب کتابی مجلد، به زیور طبع آراسته شود.

 حجت الاسلام والمسلمین صفری نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه ، یکی از اتفاقات و وقایع مهم در تاریخ گیلان را وجود حکومت شیعی آل بویه در روستای تاریخی بویه دانست و گفت که باید تلاش شود کنگره آل بویه در سطح ملی یا بین المللی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر امام جمعه املش و مختار رضایی فرماندار شهرستان هم در سخنانی؛ همایش آل بویه را دارای اهمیت دانستند و بر ضرورت همکاری دستگاه ها برای برگزاری هرچه بهتر آن تأکید کردند.

همایش ملی آل بویه سوم اسفندماه جاری با حضور محققان و پژوهشگران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار  شد. همچنین شهرستان سیاهکل در چهارم اسفندماه، میزبان برگزاری این همایش بود.

همایش آل بویه سیزدهم اسفندماه نیز در تالار لوزان شهرستان املش برگزار خواهد شد.

محورهای این همایش: آل بویه و جغرافیای گیلان ، دیلمان و طبرستان – آل بویه و حکومت های ایرانی – آل بویه و تشیع – تأثیر آل بویه بر جهان اسلام – آل بویه و فرهنگ ایرانی – مفاخر آل بویه – تاریخ نگاری آل بویه – معماری عصر آل بویه – علم کلام و فقه در عصر آل بویه – علوم در عصر آل بویه است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *