اخبار داغ

دانش آموزان دبستان حاج غلامحسین زهرایی میبد در طرح مهر و محراب شرکت کردند

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری بام میبد دانش آموزان با همت و همکاری کادر مدیریت و معاونان مدرسه و معلمان و مربیان به همراه مادران خود در مسجد زر اسب بشنیغان حضور یافته و در ابتدا نماز جماعت را به همراه مردم محله بشنیغان به پا داشتند و سپس همراه با گوش سپردن […]

اشتراک گذاری
14 اسفند 1401
110 بازدید
کد مطلب : 153372

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری بام میبد دانش آموزان با همت و همکاری کادر مدیریت و معاونان مدرسه و معلمان و مربیان به همراه مادران خود در مسجد زر اسب بشنیغان حضور یافته و در ابتدا نماز جماعت را به همراه مردم محله بشنیغان به پا داشتند و سپس همراه با گوش سپردن به سخنان حجت الاسلام شیخ علیرضا آقایی امام جماعت مسجد و آموختن اصول و تعالیم دینی نظاره گر اجرای برنامه‌های شاد شدند.

یاسمن چوپان از اینکه در این مراسم جشن که همراه با برپایی نماز برگزار شد ، شرکت کرده بود خوشحال بود ، فاطمه کریمی مادر وی نیز برگزاری این برنامه فرهنگی  را برای بچه‌ها در روی آوردن بچه‌ها به خواندن نماز اول وقت و آشنا شدن با تعالیم دینی بسیار مفید عنوان کرد.

منیره سادات خالقیه مادر مریم سادات ، فاطمه سادات و امین گفت : حضور بچه ها در مسجد کمک می‌کند که آنها علاوه بر آموختن مسائل دینی با آداب معاشرت آشنا شوند و به این درک برسند که در مسجد و در پیشگاه خدا همه از هر طبقه و قشری مانند هم هستند.

وی با اظهار امیدواری به اینکه برگزاری این برنامه ها تداوم داشته‌باشد، بخش‌های مختلف برنامه را شامل خواندن یک صفحه قرآن و آشنا شدن بچه‌ها با مباحث دینی و آسیبهای فضای مجازی  و لزوم دوری از این فضا بیان کرد.

زهرا دهقانی فیروزآبادی مدیر دبستان حاج غلامحسن زهرایی میبد نیز گفت : از ۱۷۰ نفر کادر مدیریت و دانش آموزان مدرسه بیش از ۱۰۰ نفر در این مراسم معنوی که با همکاری و هماهنگی امام جماعت و هیات امنای مسجد زراسب بشنیغان برگزار شد ، شرکت کردند.

وی بخش‌های مختلف برنامه برگزار شده در قالب طرح مهر و محراب و به مناسبت هفته تربیت را شامل خواندن دکلمه در باره میلاد حضرت علی اکبر(ع) توسط یکی از دانش‌آموزان ، سخنرانی امام جماعت مسجد در باره اهمیت نماز و مورد توجه قرار دادن تعالیم دینی و اهدای جوایز به همه دانش آموزان بیان کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی میبد در ارتباط با طرح مهر و محراب با اشاره به تحقیقات نشان داده شده به ویژه مرتبط به آسیب‌های فضای مجازی و همچنین فرمایش حضرت علی (ع) در باره الگو پذیر بودن نوجوان ، گفت: نوجوان از الگوهایی که دارد تاثیر می‌گیرد بنابراین بهتر آن است که الگوهای خوبی را به بچه‌های خود معرفی کنیم.

حجت الاسلام شیخ علیرضا آقایی افزود: یکی از الگوهای بسیار خوب برای معاشرت اجتماعی و اسلامی حضور دانش آموز در مسجد است و بر این اساس برنامه «سه میم شامل منزل ، مسجد و مدرسه» طراحی شده و اجرای آن با همکاری آموزش و پرورش ، حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: در قدم اول قرار شد که گروه‌های مختلف در مساجد حضور یابند و همراه با پذیرایی از آنها و اهدای جوایز و گوش سپردن به سخنرانی‌ها با اصول و مباحث دینی و همچنین آسیبهای اجتماعی آشنا شوند و انشاءالله این برنامه‌ها در طول سال با حضور بچه‌ها در مسجد در جهت قوی تر شدن مباحث و آداب معاشرت اجتماعی و اسلامی و همچنین بیان احکام شرعی و مصون ماندن بچه ها از آسیبهای اجتماعی اجرا می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی میبد تصریح کرد: طرح مهر و محراب که از سوی آموزش و پرورش نامگذاری شده در واقع همین طرح سه میم ، طرح ابداعی شهرستان میبد در جهت اتصال منزل ، مسجد و مدرسه با هم است و اجرای آن با همکاری متولیان این سه حوزه شروع شده‌است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *