اخبار داغ

بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از موزه میراث روستایی گیلان

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: ارزیابان از بازارچه‌ها و کارگاه‌های دائمی و فعال صنایع‌دستی، چلنگری، چوب تراشی، حصیربافی و… که در موزه بازدید به عمل آوردند. مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان، با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان نمونه‌ای بارز از نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی […]

اشتراک گذاری
08 اسفند 1401
108 بازدید
کد مطلب : 153272

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: ارزیابان از بازارچه‌ها و کارگاه‌های دائمی و فعال صنایع‌دستی، چلنگری، چوب تراشی، حصیربافی و… که در موزه بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان، با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان نمونه‌ای بارز از نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این موزه خانه‌های روستایی گیلان می‌باشد که برخی از آن‌ها قدمتی در حدود ۱۸۰ سال دارند و به این منطقه منتقل شدند.

ولی جهانی گفت: موزه روستایی گیلان با وجود بازارچه صنایع‌دستی، سفره‌های سنتی، موسیقی‌های محلی و معماری بومی دارای جاذبه‌های متعدد برای جذب گردشگران بوده و همچنین برای مردم محلی بستر اشتغال‌زایی را فراهم کرده است و آشنایی با سبک زندگی روستایی و تماشای زنان گیلانی که با لباس‌های محلی در حال پخت نان و غذاهای محلی هستند از جذابیت‌های دیگر این موزه می باشد.

جهانی افزود: صنعت دست بواسطه جاری شدن ذوق و هنر در تولید یادمان‌هایی از گذشته حامیان خویش را بی‌ارمغان رها نمی‌کند بلکه اصالت و قدمت برآمده از صفای روستایی پاداشی است که در برابر این حمایت، نصیب خریداران تولیدات صنایع دستی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان، با اشاره به بازدید میدانی ارزیابان از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موزه میراث روستایی گیلان افزود: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در ادامه، ضمن حضور در مراسم لافندبازی که یکی از بازی‌های آیینی و سنتی استان گیلان است، آشنا شدند.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *