اخبار داغ

طرح نوآورانه نخستین شهر هوشمند متاورسی کشور با هدف عرضه متری مسکن رونمایی شد

به گزارش افق تهران؛ مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فناوری هوشمند «شبکه زر»  در همایش «هوش مصنوعی و انسان جدید» که با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو برگزار شد، گفت: این طرح که براساس […]

اشتراک گذاری
25 بهمن 1401
80 بازدید
کد مطلب : 152946

به گزارش افق تهران؛ مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فناوری هوشمند «شبکه زر»  در همایش «هوش مصنوعی و انسان جدید» که با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو برگزار شد، گفت: این طرح که براساس توافق مشترک ایران و آفریقای جنوبی بر اساس ارز رند دیجیتال پیاده سازی و استانداردهای مربوطه آن اخذ شده است، می‌تواند به عنوان ابزاری قوی، قدرتمند، امن، مطمئن، سریع، شفاف و بین المللی به صورت غیرمتمرکز و در بستر قرارداد هوشمند درقالب ارز « ZAR » در اختیار زیست بوم فناوری های نوین مالی ایران قرار گرفته و شرایط حضور و ظهور ظرفیتهای بی بدیل کشور را در عرصه بین المللی به سادگی و بدون تأثیر از هرگونه تحریم و محدودیتی را رقم بزند.

عباس جم با اشاره به اینکه این ابزار ارزشمند در صورت هم افزایی نقش آفرینان و تعامل دولت و حاکمیت می تواند فرصتهای استثنایی را برای رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال ایران و به تبع آن تولید، اشتغال و کارآفرینی و خلق ارزش و سرمایه برای کشور ایجاد کند، افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح که در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار اجرا می شود متقاضیان می توانند زمین های ویلایی را در اقساط هشت ساله و با پرداخت از روزانه ۱۰۰۰ تومان به ازای هر مترمربع و تا ۱۰۰۰ متر به نام هر نفر با ارائه سفته الکترونیک دریافت کرده و با انعقاد قرارداد هوشمند و صدور گواهی اوراق مشارکت در منافع (زرگام) و پشتوانه بیمه زندگی رمزپایه، تا زمان تحویل زمین و مجوز ساخت مسکن که ظرف مدت یکسال خواهد بود ازطریق زرکارت ملی سود مشارکت در منافع حداقل ۲۱ درصدی دریافت کرده یا از اعتبار خرید در باشگاه بازرگام استفاده کنند.

به گفته وی، سرمایه گذاری در این سرزمین با توجه به برنامه ریزی و زمابندی مشخص آن برآورد ارزش افزوده بیش از ۱۰۰ درصدی سالیانه دارد و عرضه اولیه ZAR LAND در منطقه گیلاوند دماوند تهران از روز شنبه ۲۹ بهمن ماه مصادف با عید سعید مبعث آغاز خواهد شد.

مدیر پروژه سرزمین زر با اعلان اینکه متقاضیان می‌توانند با ارسال عدد ۱۱۰ به سامانه پیامکی ۰۲۱۹۱۰۱۰۱۱۰ علاوه بر دریافت ۱۱۰ واحد زر هدیه از بنیاد راهبری شبکه زر، برای اختصاص سهمیه و اولویت خرید متری زمین در سرزمین زر ثبت نام کنند، افزود: خریداران می‌توانند در صورت نیاز به راحتی نسبت به واگذاری تمام یا بخشی از متراژ خریداری‌شده خود اقدام نمایند‌. این موضوع درخصوص خرید توکن نیز وجود خواهد داشت‌.

جم با تاکید بر اینکه وجود بازار شفاف و پایین بودن هزینه معاملات در مقایسه با بازار واقعی مسکن، موجب کاهش هزینه واقعی و هزینه پنهان (زمان) برای خرید و فروش می‌گردد، گفت: یکی از دغدغه اصلی پیش‌خریداران در بازار مسکن، مسائلی از قبیل عدم تکمیل ساختمان در موعد مقرر، موارد مربوط به فروش یک واحد به چندین نفر، مشکلات مالکیت زمین توسط سازنده و سایر موارد مشابه می‌باشد‌. این موارد با توجه به ابزارهای فناوری های نوین نظیر توکن های غیرمثلی (NFT) و قراردادهای هوشمند (SMART CONTRACT) به راحتی قابل پوشش می‌باشد‌.

وی از  قابلیت تأمین مالی برای سازنده ، تأمین مالی خریدار، افزایش تقاضا و در نتیجه سهولت در عرضه‌ و در نهایت تأمین مالی سازنده به عنوان دیگر مزایای این طرح یاد کرد.

به گفته وی، علاوه بر آن سازنده می‌تواند از نوع با اختیار تبعی خرید و فروش (نوع تأمین مالی توکنایز مسکن) برای تأمین مالی خود استفاده کند.زیرا که در توکنایز مسکن ارائه شده در این طرح، با توجه به اینکه سازنده عملاً واحدهای احداثی خود را واگذار کرده است، هیچگونه تعهد پرداخت سود دورهای یا اصل توکن را ندارد‌. از سوی دیگر در توکنی از قبیل مشارکت یا سفارش ساخت، سازنده صرفاً ملزم به مصرف‌ منابع تأمین شده در پروژه‌ خاص می‌باشد‌. این در حالی است که در توکنایز مسکن طرح شده، سازنده می‌تواند از آن برای تأمین مالی سایر مصارف خود نیز اقدام نماید‌. به عبارت بهتر توکنایز مسکن، توکن تأمین مالی شرکت است.

مدیرعامل مؤسسه فناوری هوشمند «شبکه زر» یادآور شد: این طرح نه تنها منابع از خریداران تجهیز می‌شود، بلکه به دلیل وجود اختیار افراد در انتخاب پروژه‌ و حتی واحد مدنظر، مشکلات واحدهای خالی نیز ایجاد نخواهد شد‌. همچنین در طرح‌ سرزمین زر تلاش‌ شده است با اجرای با کیفیت شهرسازی و استانداردسازی فرآیندها و بهره گیری از فناوری های نوین و هوشمندسازی و اینترنت اشیاء و انرژی های نو تا حد زیادی هزینه های جاری مصرف انرژی کاهش یابد.

همایش «هوش مصنوعی و انسان جدید»  با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و شهرداری تهران و باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو و با همراهی جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی و همچنین فعالان حوزه هوش مصنوعی روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش های بین المللی هتل المپیک برگزار شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *