اخبار داغ

معادن ایران، سازنده سرنوشت اقتصادی مردم

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، استفاده بهینه از منابع غنی معدنی ایران را به تنهایی، عامل حل مشکلات اقتصادی این مردم عنوان کرد. به گزارش تجهیز نیوز، وحید تعقیبی با اشاره به اهمیت فراوری محصولات از مواد معدنی خام و جلوگیری از خام فروشی، گفت: در شهرک صنعتی کاویان چند کارخانه بزرگ به تولید محصولات فرآوری […]

اشتراک گذاری
24 بهمن 1401
213 بازدید
کد مطلب : 152899

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، استفاده بهینه از منابع غنی معدنی ایران را به تنهایی، عامل حل مشکلات اقتصادی این مردم عنوان کرد.

به گزارش تجهیز نیوز، وحید تعقیبی با اشاره به اهمیت فراوری محصولات از مواد معدنی خام و جلوگیری از خام فروشی، گفت: در شهرک صنعتی کاویان چند کارخانه بزرگ به تولید محصولات فرآوری شده از مواد معدنی اقدام کرده‌اند، این امر باعث ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و رونق تولید برای اقتصاد کشور شده است.

وی به معرفی این شهرک پرداخت و تصریح کرد: شهرک صنعتی کاویان در فاصله ۳۵ کیلومتری مشهد- فریمان قرار دارد، هر فاز آن ۲۰۰ هکتار و تمام زمین های آن واگذار شده، بیشتر فعالیت‌های آن در قالب نساجی، فلزی، شیمیایی و صنایع سلولوزی میباشد.

تعقیبی با بیان اینکه این شهرک از معافیت های ۱۳ساله مالیاتی برخوردار است، ادامه داد: با اضافه شدن فاز جدید(۱۵۰۰ هکتار) به این شهرک، ۱۷۴ کارخانه بزرگ مستقر، ۴۰ واحد در حال ساخت و ۴۰ واحد نیز خریداری شده است.
اکنون مساحت آن به ۷۰۰ هکتار رسیده و جمعا۲۵۰ کارخانه دارد، این شهرک به مدت دو سال است که به عنوان فعال ترین شهرک استان معرفی شده و تاکنون توانسته ۷۰۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان با بیان اینکه برای اولین بار می‌خواهیم ۱۱ میلیون متر مکعب از پساب تصفیه خانه اولنگ را در این شهرک استفاده کنیم، بیان کرد: به‌منظور سکونت خانواده های کارگران، کارآفرینان و پرسنل واحدهای صنعتی مجوز ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی را گرفته ایم.

* لزوم توجه به شرکت های فناور

تعقیبی با بیان اینکه حدود ۱۲ سال مقام معظم رهبری سال ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده‌اند، گفت: در همین راستا در شهرک صنعتی کاویان ۷ واحد دانش بنیان در حال فعالیت است، این شرکتها با تولیدات فناورانه و نوآورانه که قبلاً آرندی آنها انجام شده است، اینک به مرحله تولید انبوه رسیده اند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، شرکت‌های دانش بنیان را که به تولید علم مبتنی بر یک ایده خاص به منظور بومی‌سازی علوم مختلف صورت می‌گیرد را دارای اهمیت ویژه‌ای خواند و بیان کرد: استفاده از این شرکتها در راستای تحقق شعار سال و بهره‌گیری بهینه از جوانان نخبه در زمانی که کشور به شدت نیازمند برنامه سازی اقتصادی است، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین به کارخانه های تولید محصولات معدنی اشاره کرد و افزود: در این شهرک کارخانه هایی فعالیت می کنند که مواد معدنی شامل کرومیت، پوکه های صنعتی و مس را فرآوری می کنند، آنها تبدیل به شمش سرب، شمش آهن و شمش کرومیت شده تا به این ترتیب از خام‌فروشی جلوگیری شود.

تعقیبی همچنین به فعالیت شرکت آرکا به عنوان یک شرکت دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با یک تیم قوی، میهن پرست و متخصص در شهرک صنعتی کاویان فعالیت می کند که با استفاده از ۳ کارخانه در حوزه صنعتی و معدنی به صورت زنجیره ای در مسیر اهداف اقتصادی در حوزه معدن گام برمی‌دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *