اخبار داغ

رئیسی: ۲۲ بهمن امسال توطئه‌های دشمنان را شکست داد/تداوم نگاه عفو رهبری در دولت

رئیس‌جمهور گفت: آمده‌ایم بگوییم که ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ باحضور مردم، با شکست دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل، پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز […]

اشتراک گذاری
22 بهمن 1401
110 بازدید
کد مطلب : 152849

رئیس‌جمهور گفت: آمده‌ایم بگوییم که ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ باحضور مردم، با شکست دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل، پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز انفجار نور و تحقق معجزه قرن است.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن روز پایان استبداد و وابستگی، روز آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. ۲۲ بهمن، روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران و روز به ثمر نشستن روشنگری‌ها و هدایت‌های امام راحل و عظیم الشان است. این روز، روز پایان سلطه سلطه‌گران بر ایران عزیز است.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز جلوه انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی، حضور، حماسه و فریاد است امروز روز حضور مردم در هر کوی و برزن است مردم صدها شهر و هزاران روستا امروز امروز در میدان حاضر شدند تا با امام، رهبری و شهدا عهد ببندند.

رئیسی گفت: در نگاه دینی ما کسانی که عهد می‌بندند، همواره پای عهد و پیمان خود هستند امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا، مجاهدان و کسانی که آن انقلاب را آفریدند، گرامی بداریم آن حرکت قابل تجلیل است، اما آمده‌ایم بگوییم که ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ باحضور مردم، با شکست دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

وی ادامه داد: این حضور یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است. دشمنان در یک سال گذشته فتنه‌ها و توطئه‌هایی انجام دادند، اما ملت سرافراز ایران، زنان و مردان تاریخ‌ساز ما، دشمن را شناختند. دست پلید دشمن را شناختند و به خوبی در صحنه حاضر شدند و خوش درخشیدند.

پهلوی‌ها با کودتا آمدند

وی در ادامه عنوان کرد: پهلوی‌ها با کودتا آمدند و با کودتا نیز بقا پیدا کردند؛ این برخلاف اصول مشروطه و خواست ملت بود. آن‌ها با کودتا آمدند. جنایت و خیانت کردند. به کشور و داشته‌های این کشور و ظرفیت‌های عظیم بی‌توجه بودند. فقط دنبال این بودند که چه کنند تا نظام سلطه و آمریکا خوشش بیاید.

رئیسی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا چهره رژیم پهلوی را تطهیر کنند، گفت: فرمان رهبری در عرصه جهاد تبیین باید روشن کند که این رژیم چه زشتی‌هایی برای ملت ایران آورد و چه ذلتی به جای گذاشت. انقلاب اسلامی پایان ذلت و آغاز عزت مردم ایران بود.

وی ادامه داد: دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی، اعتماد به نفس و داشته‌ها و تکیه بر فرهنگ ما می‌توانیم است. در ۴۴ سال مشخص شد که ملت ایران توانمند و ظرفیت‌های بسیاری دارد. آثار و برکات ما می‌توانیم را مشاهده کردیم. دلیل عصبانیت دشمن نیز همین است.

واکنش رئیسی به اقدام آمریکا درباره منافقین

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه کنونی ایران در عرصه‌های گوناگون نسبت به دوره پیش از انقلاب گفت: ایران اکنون در خیلی از عرصه‌ها مقام‌های چهارم و پنجم دارد که ناشی از اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد: از روز نخست پیروزی انقلاب، دشمنی‌های دشمن آغاز شد. ملت از دفاع مقدس سرافراز بیرون آمد. منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم و همچنین رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس دیوان عالی کشور و ائمه جمعه را به شهادت رساندند.

رئیس‌جمهور گفت: دیروز کنگره آمریکا جریان تروریستی منافقین را از لیست سیاه خارج کردند و به آن‌ها میدان می‌دهد. این باعث ننگ آمریکایی‌هاست.

تحریم‌ها شکست خورده است

رئیسی عنوان کرد: (دشمنان) بعد از جنگ نظامی و شکستی که خوردند، تهدیدها و تحریم‌ها را شدت بخشیدند. اعلام کردند که فشار حداکثری به ملت ایران وارد کردیم، اما در این زمینه نیز شکست نصیبشان شد.

وی ادامه داد: خودشان اعلام کردند که فشار حداکثری شکست خورده است.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: وقتی دیدند که ملت بزرگ ایران، تحریم‌های آن‌ها را خنثی کرد و ملت ایران در تولید و علم متوقف نمی‌شود. در صادرات نفت نیز متوقف نشدیم. در تولید و صادرات کالاهای غیرنفتی نیز متوقف نشدیم. در مثبت کردن تجارت موفق بودیم. در تراز تجاری کشور موفق بودیم. کشور علی‌رغم تهدیدها از رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری بهره‌مند است.

وی ادامه داد: وقتی این وضعیت‌ را دیدند و فهمیدند که کشور در حال رشد و پیشرفت است. دست به توطئه دیگری زدند و پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند. تصور کردند که می‌توانند کشور را دچار توقف کنند.

سوال رئیسی از آمریکایی‌ها

رئیسی با بیان اینکه دشمنان جنگ ترکیبی به راه انداختند گفت: اما ملت ایران دشمنان و ترفندهایشان را می‌شناسد. وقتی که آن‌ها سخن از زندگی می‌کنند، مردم نگاه می‌کنند که ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان زندگی‌بخش بود.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ای انسان‌های پلید شما در کجای دنیا زندگی به مردم آنجا هدیه کردید که امروز دلسوز مردم ایران شدید؟

رئیس‌جمهوری گفت: شما می‌خواهید انسجام ملی ما را هدف قرار می‌دهید. اگر می‌خواهید سخن و حرف مردم هستید؛ این‌هایی که امروز به خیابان آمدند ملت بزرگ ایران هستند.

در حوزه زنان و مبارزه با تروریسم ما مدعی هستیم

وی در ادامه اظهار داشت: شما از حقوق زن می‌گویید، اما به برکت انقلاب اسلامی زنان ما آزادند. حضور زنان در دانشگاه‌ها، هیات‌های علمی، عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… پررنگ است. ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و به شما می‌گوییم که شما در جایگاه متهم هستید.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: شما از زن استفاده ابرازی می‌کنید. در موضوع خانواده نیز ما در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم هستید. شما نسل انسان را با همجنس‌بازی منقرض می‌کنید و نظام خانواده را بهم می‌ریزید.

وی افزود: در موضوع هسته‌ای نیز ما در موضع مدعی و شما(آمریکایی ها )  در جایگاه متهم هستید. آژانس ۱۵ بار اعلام کرده که ایران هیچ انحرافی ندارد، اما شما کلاهک هسته‌ای دارید.

رئیسی اضافه کرد: در موضوع تروریسم نیز همین طور؛ شما داعش را ایجاد کردید، اما جمهوری اسلامی و مردانش و حاج قاسم عزیزش با داعش مبارزه کرد.

آمریکا متهم اصلی حقوق بشر

رئیس‌جمهوری درباره حقوق بشر نیز گفت: ما مدعی و شما متهم هستید. چقدر حقوق انسان‌ها را ضایع کردید. ۷۰ سال به مردم فلسطین ظلم کردید. به مردم افغانستان نیز ستم روا داشتید.

وی با اشاره به نتایج حضور آمریکا در منطقه عنوان کرد: آمار جنایت‌ها و کارهای ضدبشری که نسبت به ملت‌های خودتان هم انجام دادید، نشانگر متهم بودن شماست.

رئیسی اضافه کرد: شما باید به بشریت جواب بدهید که چرا اینقدر علیه حقوق انسان و حقوق بشر عمل کردید؟

امروز جنگ اراده‌هاست

رئیس‌جمهوری گفت: امروز جنگ اراده‌هاست. اراده مردم ایران اسلامی، رهبری و نیروهای مسلح و مردان و زنان این است که پرچم جمهوری اسلامی ایران را پاس بداریم. ۴۴ سال از پیروزی انقلاب گذشته و روز به روز بر اقتدار بر مردم ایران افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی همچنان مورد تاکید ملت ایران است. نه شرقی و نه غربی همچنان شعار ماست.

رئیسی بیان داشت: برخی انقلاب‌ها بعد از گذشت سال‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شدند. اما امروز همان شعارهایی که در سال ۵۷ بر زبان مردم جاری بود، امروز نیز جاری است. یکی از آن شعارها استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و دیگری نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است.

تداوم نگاه عفو رهبری در دولت

وی خطاب به آمریکا و دشمنان گفت: حضور مردم و حماسه‌آفرینی‌ آن‌ها پیامش امید و امیدآفرینی برای ایران و یاس و ناامیدی برای دشمنان است.

رئیس‌جمهوری گفت: کسانی که در اغتشاشات اخیر که قلیل بودند و فریب دشمن خوردند بدانند که آغوش ملت باز است. با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری و با عفو و بخششی که صورت گرفت، آغوش ملت باز است.

وی ادامه داد: ما نیز در دولت همین نگاه را داریم. امتداد آن را در دولت و دستگاه‌های اداری را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی گفت: آن کسانی که فریب خوردند، فهمیدند که دشمن بحثش زن، زندگی، آزادی، حقوق بشر و هسته‌ای نیست و آن‌ها به دنبال سلب آزادی و زندگی آرام مردم ایران هستند. مردم ایران خوب می‌دانند که دشمنان به کسی زندگی ندادند که بخواهند به ما زندگی بدهند.

وضعیت تولید و صادرات خوب است

وی در ادامه عنوان کرد: ما با آغاز به کار دولت با مشکلاتی مواجه بودیم. کرونا روزی ۷۰۰ خانواده را داغدار می‌کرد، اما مشارکت شما و کمک کادر درمانی موجب شد تا اکنون علی‌رغم اینکه در دنیا صدها نفر از دنیا می‌رود، برخی روزها تعداد تلفات در ایران صفر است.

رئیسی گفت: در آغاز دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی روبرو بودیم اما این وضعیت را پشت سر گذراندیم. امروز تولید و صادرات در شرایط مناسبی است.

وی ادامه داد: ما در وضعیتی بودیم که برخی می‌گفتند مگر ممکن است این مشکلات حل شود. اما گفتیم که با مدد خدا و کمک مردم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم. امروز بسیاری از مشکلات حل شده است. همه از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی اطلاع داریم. با توکل بر خدا می‌توان همه گره‌ها را گشود.

نقش ایران در امنیت منطقه

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه گفت: این دو کشور همسایه، دوست و برادر ما هستند. ضمن اعلام همدردی، ما یار روزهای سخت هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از همسایگان بارها به ما اعلام کردند اگر تلاش نیروهای مسلح و سپاه قدس نبود و اگر حضور فرزندان ایرانی نبود، امروز در کشورمان امنیت نداشتیم.

رئیسی گفت: ما امنیت این منطقه و خلیج فارس را در عدم حضور آمریکایی‌ها و بیگانگان می‌دانیم.

راهبرد ایران امیدآفرینی است

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هر کس در هر جایگاهی در جهت ایجاد امید برای مردم حرکت کند، در جهت راهبرد جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.

وی افزود: کسانی که با بیان، قلم و فعالیت‌شان در میان مردم ایجاد یاس و ناامیدی کنند؛ چه بخواهند و چه نخواهند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده‌اند.

رئیسی خطاب به مردم و جوانان اظهار داشت: به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم که ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور را می‌شناسم. آینده برای ایران اسلامی بسیار درخشان است.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *