اخبار داغ

آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در اردبیل

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجتمع فرهنگی فدک با حضور مسئولین استانی کار خود را آغاز کردتجهیز نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت:  پس از انتشار فراخوان جشنواره، استقبال خوبی از سوی هنرمندان با ارسال […]

اشتراک گذاری
13 بهمن 1401
47 بازدید
کد مطلب : 152569

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجتمع فرهنگی فدک با حضور مسئولین استانی کار خود را آغاز کرد
تجهیز نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت:  پس از انتشار فراخوان جشنواره، استقبال خوبی از سوی هنرمندان با ارسال آثار متعددی به دبیرخانه شده بود که نهایتا پس از داوری  ۲۷ اثر از ۹ هنرمند منتخب در رشته‌های مختلف تصویرسازی، سفالگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و نگارگری انتخاب شده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی در ادامه افزود این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ سال جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه۱۴۰۱) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به نگارخانه استاد قوام الدین اردبیلی در مجتمع فرهنگی هنری فدک مراجعه نمایند.
رسول حاجی زاده ، مدیر هنری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه با بیان اینکه امسال در انتخاب آثار مبنا را بر کیفیت بالای آثار گذاشتیم، گفت: درباره رویکرد داوری در رشته‌های دهگانه این رویداد و میزان سخت‌گیری در انتخاب آثار از ابتدا اعلام کرده بودیم که اصلا کفی برای انتخاب آثار در نظر نگرفته‌ایم. یعنی کیفیت و نبوغ آثار هنرمندان برایمان مهم بود و پس از بررسی آثار دریافتی حتی در یک رشته هیچ اثری انتخاب نشد.
مدیر هنری این رویداد افزود: برای داوری آثار در بعضی از رشته‌ها می‌توان به تصویر اثر متکی بود، بنابراین کیفیت تصویر ارسالی اهمیت زیادی داشت. همچنین آثار قبلی هنرمندان و بیوگرافی و رزومه کاری آن‌ها نیز در مواردی می‌تواند مؤثر باشد که داوران درباره بعضی از آثار اختلاف نظر جدی دارند با مراجعه به سابقه کاری هنرمند می‌توانند تصمیم بهتری گرفته و انتخاب بهتری انجام دهند.
وی درباره اهمیت هویت بصری جشنواره و خروجی‌های تصویری و گرافیکی آن گفت: در حوزه هنر معاصر دیگر با یک تصویر مواجه نیستیم، بلکه مجموعه‌ای از تصاویر را در کنار هم داریم. هویت بصری از کل فضای نمایشگاه جدا نیست بلکه جزئی از کل رویداد است. بنابراین باید در آن همراهی و سنخیت با نگاه کلی به جشنواره وجود داشته باشد. هویت بصری معنا دهنده به کل رویداد است و از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارد. در جشنواره امسال نیز تم رنگی مشخص شده و المان‌های گوناگون برای تولیدات بصری تعیین شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *