اخبار داغ

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد میبد افتتاح شد

تجهیز نیوز به نقل از بام میبد، دومین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب کودک و نوجوان میبد، با حضور ۹۰ ناشر و ۱۵هزار عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی میبد گشایش یافت و تا ۲۱ بهمن دایر است. این نمایشگاه شامل کتابهای کودک و نوجوان ، اسباب بازی و سرگرمی ، کتاب نویسندگان میبد و مجموعه […]

اشتراک گذاری
11 بهمن 1401
53 بازدید
کد مطلب : 152543

تجهیز نیوز به نقل از بام میبد، دومین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب کودک و نوجوان میبد، با حضور ۹۰ ناشر و ۱۵هزار عنوان کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی میبد گشایش یافت و تا ۲۱ بهمن دایر است.

این نمایشگاه شامل کتابهای کودک و نوجوان ، اسباب بازی و سرگرمی ، کتاب نویسندگان میبد و مجموعه کتب درسی زمانهای قاجار و پهلوی ، روزنامه‌های قدیمی و اسناد و نامه‌های بازرگانی تاجران یزد و نشریات مدرسه ای  به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و با همراهی و حمایت ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی میبد دایر شده‌است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه در ابتدا پیام آیت الله اعرافی امام حمعه میبد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور  توسط سید مصطفی موسوی از مسئولان دفتر امام جمعه میبد قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: دوره کودکی و نوجوانی از مراحل مهم حیات آدمی و زیر ساخت و سنگ بنای ساختمان شخصیت انسان است و قوانین گرانبهایی در این زمینه در اسلام و نیز گنجینه مستقلی در این مقوله در علوم و فنون بشری وجود دارد.

آنچه در این قلمرو در خور توجه است آن است که معمار ساختار شخصیت کودکی ، خانواده ، محیط اجتماعی و مدرسه است و د راین میان آثار مکتوب و تولیدات نوشتاری و مجازی و هنری و اسباب بازی و سرگرمی‌ها در کنار فرهنگ اجتماعی نقشی برجسته دارد و در روزگار ما بازار این تولیدات گرم  از ابعاد مهم فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی برخوردار شده است.

از این‌ رو وظیفه سیاست گذاران و مسؤلان در راهبری هوشمندانه و پشتیبانی مجدانه از این جریان بسیار مهم و وظیفه نهادهای مسئول و بخش خصوصی در تولید این آثار و رعایت شاخص های علمی و فرهنگی و معنوی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این میان تکلیف خانواده و مدرسه در انتخاب درست تولیدات و هدایت کودک و نوجوان سنگین تر است و البته نوجوانان عزیز با گذر از کودکی و آرام آرام نقش مستقلی می‌یابند و سازنده شخصیت خود می‌شوند و باید انتخاب گر راه خود، گزینش گرآثار و تولیدات مناسب باشند.

فرماندار میبد نیز در این مراسم با قدر دانی از دست اندرکاران در برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در دانشگاه آزاد میبد گفت: برگزاری این نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی که همراه آن اجرا می‌شود یک اتفاق خوبی است که شکل گرفته و انشاءالله از این فرصت به خوبی استفاده شود.

سید جمال سجادی پور همچنین از برنامه‌های اندیشیده شده از جمله حضور مصطفی رحماندوست شاعر پرآوازه کشور و مورد علاقه کودکان و نوجوانان و همچنین حضور پژوهشگران  و ناشران قدردانی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد : با هدف فراهم کردن زمینه توجه به آموزش همراه با تربیت و پرورش مورد تاکید آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان و فراهم شدن دسترسی آسان به منابع آموزشی برگزاری نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار میبد از آموزش و پرورش و معلمان و مدیران مدارس و  کتابخانه‌ها درخواست کرد همراه با تشویق دانش آموزان برای بازدید از نمایشگاه زمینه دسترسی آسان به این منابع آموزشی و تجهیز کتابخانه‌های شهر و مدارس را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز با حضور در این برنامه گفت: این اقدامی که در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام گرفته و چیزی جز تعهد از سوی ناشران و برگزار کنندگان در این مقوله نیست ، قابل تقدیر است.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: از جمله آثار کتاب و انس با کتاب رشد شناختی است ، مواجه شدن دانش آموز با دانش ، افکار و اندیشه‌ها ، همدلی ، تعامل و همکاری و دایره لغات او با کتاب خواندن افزایش می‌یابد همچنین حسن تعاون در او تقویت می‌شود و برای اینکه بچه ها کتابخوان باشند باید خود اهل مطالعه باشیم.

اصغر  قاسمی فیروزآبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی میبد نیز با تشکر از پرسنل دانشگاه و همکاری همه دست اندرکاران و مسئولان در برگزاری نمایشگاه گفت : اکنون فضای مجازی رقبای جدی برای کتاب  فراهم کرده است و با این حال باز ارتباط دهنده بین قلبها و دلهای افراد چیزی جز کتاب نیست و دانشگاه آزاد افتخار این را دارد که میزبان ناشران و اهل قلم است.

دومین نمایشگاه تخصصی سراسری کتاب کودک و نوجوان از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۹در  دانشگاه آزاد اسلامی میبد بازدی عموم دایر است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *