اخبار داغ

دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی کشور در جهرم راه اندازی شد

محمد رحمانیان در گفتگو با تجهیزنیوز با اشاره به راه اندازی دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی در جهرم گفت: مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی فارس «FCTC» اولین و تنها مرکز آموزش استاندارد قلبی و ریوی در کشور است که کاملاً اصولی و منطبق بر آخرین آموزه‌های انجمن قلب آمریکا است. وی افزود: […]

اشتراک گذاری
06 بهمن 1401
90 بازدید
کد مطلب : 152402

محمد رحمانیان در گفتگو با تجهیزنیوز با اشاره به راه اندازی دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی در جهرم گفت: مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی فارس «FCTC» اولین و تنها مرکز آموزش استاندارد قلبی و ریوی در کشور است که کاملاً اصولی و منطبق بر آخرین آموزه‌های انجمن قلب آمریکا است.

وی افزود: این مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و فعالیت خود را بصورت رسمی از آبان ماه سال ۹۶ به سرپرستی منصور مسجدی متخصص بیهوشی و فوق تخصص «ICU» و مدرس بین المللی انجمن قلب آمریکا «AHA» آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به راه اندازی این مرکز در بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: احیای قلبی و ریوی یکی از حیاتی ترین اقدام پس از ایست قلبی برای بیمار است و آموزش صحیح و دوره‌ای آن موجب تسلط بیشتر در کادر درمان می‌شود.

به گفته وی، برای حصول این امر و داشتن دوره‌های آموزشی، این خواست شکل گرفت که بتوانیم دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی «FCTC» کشور در جهرم راه اندازی کنیم.

رحمانیان خاطرنشان کرد: برای حصول این مهم، درخواست را با مرکز «FCTC» در شیراز و سرپرست آن منصور مسجدی در میان گذاشتیم و استقبال بسیار خوبی از سوی وی صورت گرفت؛ پس از رایزنی‌ها و انجام مراحل دریافت مجوز جهت راه اندازی دومین مرکز در جهرم، می‌بایست اساتیدی از جهرم در دوره‌های پیشرفته زیر نظر مدرسین بین المللی انجمن قلب آمریکا «AHA» را می‌گذراندند که سه نفر از پزشکان متخصص دانشگاه که از اعضای هیئت علمی نیز هستند در دوره‌های آموزشی پیشرفته «FCTC» شرکت کردند و با کسب بهترین نمرات، مدارک خود را از این مرکز دریافت کردند.

وی همچنین با اشاره به مکان مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی در بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: این مرکز آموزشی در طبقه دوم ساختمان شیمی درمانی واقع شده که از یک ماه گذشته اقدامات لازم برای آماده سازی کلاس‌ها و تهیه تجهیزات آن انجام شده است.

رحمانیان با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی این مرکز در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ گفت: این دوره آموزشی با حضور ۲۴ شرکت کننده از پزشکان عمومی و متخصص و پرستاران در بیمارستان پیمانیه جهرم برگزار شد. آموزش‌های این دوره توسط ۱۲ اساتید بین المللی انجمن قلب آمریکا «AHA» که از مدرسین مرکز آموزش احیای قلبی و ریوی شیراز «FCTC» هستند صورت گرفت و در کنار آنها، سه نفر از اساتید دانشگاه همچون رعیت دوست، صحرایی و چگین که دوره‌های آموزشی این مرکز را با موفقیت طی کردند، آموزش‌های برخی از دروس را نیز بر عهده داشتند.

وی عنوان کرد: مدرک این دوره‌های آموزشی کاملاً معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت است و بسیاری از علاقمندان از سایر کشورها برای گذراندن این دوره‌های آموزشی به ایران و شیراز سفر کرده و در دوره‌های مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی فارس شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *