اخبار داغ

نقل خاطرات زمستان ۱۳۵۷

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای کسانی که آن روزها را از نزدیک دیده و با تمام وجود لمس کرده اند ولو درآن زمان در سنین نوجوانی یا کودکی بوده باشند مالامال از خاطره هاست. یکی از جاذبه‌های دهه فجر در طول سال ها نیز نقل همین خاطرات از زبان شخصیت‌های مختلف و حتی شهروندان عادی […]

اشتراک گذاری
04 بهمن 1401
74 بازدید
کد مطلب : 152327

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای کسانی که آن روزها را از نزدیک دیده و با تمام وجود لمس کرده اند ولو درآن زمان در سنین نوجوانی یا کودکی بوده باشند مالامال از خاطره هاست.

یکی از جاذبه‌های دهه فجر در طول سال ها نیز نقل همین خاطرات از زبان شخصیت‌های مختلف و حتی شهروندان عادی یا انقلابیون بوده اما در سال‌های اخیر در رسانه رسمی کمتر از این خاطرات می شنویم.

در آستانه سی و‌هفتمین سالروز پیروزی انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ذکر خاطرات که حاصل تجربه مستقیم این نویسنده (حسن صادقی یونسی )و نه خوانده یا شنیده ای با واسطه است شاید خالی از لطف نباشد:

در مدرسه ابتدای معروف در شهر زیبای فریمان تحصیل می کردم, همه جا تب وتاب و حال وهوای انقلاب اسلامی فراگرفته بود. دانشگاه فعلی پیام نور آن زمان مشهور بود به دانشگاه آزاد ایران بودو فرهیختگان و بهترین ها آنجا در چهار رشته کارشناسی (ریاضی و علوم تندرستی و بهداشت …) تحصیل می کردند.افرادی مثل علی شاملوییان و پروین درخشش و زنده یاد قاسم غفوری و  شادروان علیرضا براتی و زنده یادآقای قاسم درخشش …. حسین آسیایی پور …و مردم قصد داشتند اتحاد و حمایت خود را با دانشجویان نشان دهند…اهالی در حالیکه شعار می دادند داخل دانشگاه شدند . دانشجویان سر از پا نمی شناختند و مرحوم گوهری و تعدادی از بزرگان را یادم هست در محوطه تجمع کردند و با این کار به نیروهای امنیتی و ژاندارمری و شهربانی پیام منتقل شد که اهالی شهر فریمان پشتیبان دانشجویان هستند….باورم نمی شود بعد از انقلاب که دانش آموخته دانشگاه فردوسی و … شدم جذب این دانشگاه  در زادگاهم شدم و در همین فضا  به درجه بازنشستگی نیز دست یافتم…اما خاطرات همچنان در ذهنم مرور می شود.موقع انقلاب دقیقا جلو ساختمان قدیمی در حالی که کلاس پنجم ابتدایی بودم …حضور پرنشاط و منسجم شهرم را در دانشگاه دیدم….البته خاطره حضور مقام معظم رهبری* و چالش های آن روزها را در فرصتی دیگر تقدیم خواهم نمود.

نویسنده: حسن صادقی یونسی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *