اخبار داغ

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مصرف گاز توسط صنایع استان به ۸میلیون مترمکعب رسید

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری هنر قلم، حمید رضا فلاح روز سه شنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: با توجه به فصل سرما و نیاز کشور و استان به گاز، میزان مصرف گاز روزانه صنایع در خوزستان را کاهش دادیم.وی گفت: این کاهش مصرف به گونه‌ای برنامه ریزی […]

اشتراک گذاری
04 بهمن 1401
75 بازدید
کد مطلب : 152340

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری هنر قلم، حمید رضا فلاح روز سه شنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: با توجه به فصل سرما و نیاز کشور و استان به گاز، میزان مصرف گاز روزانه صنایع در خوزستان را کاهش دادیم.
وی گفت: این کاهش مصرف به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا صنایع بتوانند با کمترین ظرفیت، تولید کنند و تعطیل نشوند.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اقتصاد خوزستان در اداره کل صمت استان برنامه ریزی می شود افزود: سیاست و برنامه های این اداره کل بر اقتصاد استان بسیار اثر گذار است.
وی با اشاره به صدور ۶۴۰ جواز تاسیس از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان ادامه داد: با عملیاتی شدن این‌ مجوزها ۲۵ هزار شغل در خوزستان ایجاد خواهد شد.
فلاح با اشاره به تعداد بازرسی های از مراکز صنعتی و صنفی در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: در این مدت ۱۹۵ هزار بازرسی صورت گرفت که ۱۰ هزار پرونده به ارزش ۸۲ هزار میلیاد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی گفت: ۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که ۳۸۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.
فلاح ادامه داد: چندین پروژه تحولی را در دست کار داریم که مهم ترین آن راه اندازی معادن راکد، برگشت به تولید واحدهای غیر فعال و ثبت واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت برای شفافیت تحویل و توزیع و ذخیره کالا در استان است.
برگشت به تولید یکصد واحد تولیدی تا پایان امسال در خوزستان
مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: تا پایان امسال ۱۰۰ واحد راکد در خوزستان به چرخه تولید برمی ‌گردند.
وی افزود:هم اکنون ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که ۱۸۰ واحد از این تعداد قابلیت برگشت دارند.
فلاح گفت: مشکل واحدهای تولیدی در خوزستان که به دلیل مختلف به تملک بانک ها در آمده اند تا پایان امسال برطرف خواهد شد.
تامین اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی از محل تبصره ۱۸
مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای کمک به واحدهای تولیدی خوزستان از محل تبصره ۱۸ به زودی تامین خواهد شد.
فلاح افزود: بر اساس اعلام بانک های خوزستان یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.
وی گفت: به نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها معترض هستیم و باید بیش از این به واحدهای تولیدی کمک شود. مطالبه ما پرداخت تسهیلات از منابع استان از سوی بانک ها است.
فلاح افزود: بانک ها باید به اندازه منابعی که وارد خوزستان می شود تسهیلات پرداخت کنند و پاسخگوی نیاز استان باشند.
در خوزستان حدود ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *