اخبار داغ

مدیرعامل پتروشیمی مارون انسانیت را زنده کرد

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از یونس عبادی‌، در صنعت پتروشیمی مدیران موفقی داریم، مدیرانی که در ساخت و ساز، رفع گلوگاه‌های تولید، ثبت رکوردهای فروش، تولید و صادرات، خلق گریدهای جدید هر یک نامی، چهره و قابل احترام هستند و خواهند بود. صنعت نفت هم در بیش از یک قرن گذشته کم […]

اشتراک گذاری
26 دی 1401
209 بازدید
کد مطلب : 152174

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از یونس عبادی‌، در صنعت پتروشیمی مدیران موفقی داریم، مدیرانی که در ساخت و ساز، رفع گلوگاه‌های تولید، ثبت رکوردهای فروش، تولید و صادرات، خلق گریدهای جدید هر یک نامی، چهره و قابل احترام هستند و خواهند بود. صنعت نفت هم در بیش از یک قرن گذشته کم از این مدیران نامی، خادم و تاثیرگذار به خود ندیده است اما تفاوت تصمیماتی که با عبور از مرزهای شرافت و مردانی تبدیل به یک حماسه بزرگ اخلاق مداری و انسانی می‌شود آنجاست که خیر و برکات این تصمیمات با هیچ خط کشی قابل اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری نیست.حال قرعه به نام دکتر امین امرایی مدیرعامل جوان پتروشیمی مارون  افتاد تا با یک تصمیم شجاعانه  تمامی ریسک‌های ریز و درشت را به «جان» بخرد تا از «جان» یکی از کارگران «مارون» صیانت کند.

«محمدعلی زمان خانی  به خوبی  موضوعی  را تشریح کرده که باید به اینگونه مسائل بیشتر پرداخت.حکایت مدیرانی که تا پای جان» برای نجات «جان» همکاران و کارکنان‌شان ایستاده‌اند. از اقدامات شجاعانه مدیرعامل وقت شرکت نفت فلات قاره  جناب محمود زیر کچیان زاده و سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان سخن می گوید که برای نجات جان همکار خود یک فروند هواپیمای مسافربری برای انتقال اختصاصی همکار بیمار به تهران را صادر می‌کنند و سال‌ها مجبور به پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی می شوند. «زیرکچیان‌زاده»  دردسرها را به «جان» خرید تا از «جان» یک فلات قاره‌ای صیانت کند، او بابت تصمیمش  کیلومترها مرزهای مدیریت «شرافت مندانه» را جابه‌جا کرد هیچگاه قهرمان معرفی نشد اما اگر امروز پای کارکنان باتجربه «فلات قاره» بنشینید با گذشت سال ها هنوز هم از تصمیم «او» به نیکی یاد می‌کنند یا  با گذشت یک‌ دهه از تصمیم شرافت‌مندانه مدیرعامل سابق «فلات قاره»، این بار نوبت به «سیدرضا قاسمی شهری» مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان رسید تا  بار دیگر سنت نانوشته‌ای که از «زیرکچیان‌زاده» برای صنعت نفت به یادگار گذاشته شده بود را احیا کرد.
اما امروز قرعه به نام دکتر امین امرایی مدیرعامل جوان و به تعبیری جوان‌ترین مدیر حال حاضر صنعت پتروشیمی افتاد تا با یک تصمیم شجاعانه و شرافت‌مندانه تمامی ریسک‌های ریز و درشت را به «جان» بخرد تا از «جان» یکی از کارگران «مارون» صیانت کند.

ماجرا از این قرار است که چندروز قبل یکی از کارگران تعمیرات پتروشیمی «مارون» دچار یک حادثه شد که مصدوم بلافاصله به بیمارستان ماهشهر منتقل می‌شود اما از آنجایی‌که با آسیب ستون مهره‌ها و پا امکان جابه جایی این کارگر مصدوم با آمبولانس به «تهران» وجود ندارد، پزشکان علاج درمان «او» را به دلیل نبود برخی از امکانات و جراحی تخصصی در قطع پای کارگر نگون‌بخت عنوان می‌کنند.
  خبر به مدیرعامل پتروشیمی «مارون» می‌رسد، این بار هرچند پای «جان» در میان نیست، با این وجود، جوان‌ترین مدیر صنعت پتروشیمی .برای حفظ «پای کارگر» جا در «پای پیشکسوتانی» از جنس محمود زیرکچیان‌زاده و رضا قاسمی شهری می‌گذارد تا با به «جان» خریدن پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی، دستور چارتر یک فروند هواپیمای مسافربری و انتقال هوایی کارگر مصدوم به بیمارستان «گاندی» تهران را صادر می‌کند.
در پایان صنعت نفت امروز شادمان است که نسل جدید مدیران هم جا در پای پیشکسوتانی می‌گذارند که هیچگاه مدال شجاعت و قهرمانی بر گردن  نمی‌اندازند اما آوازه تصمیمات شریف آنها به یک فرهنگ و میراث ماندگار تبدیل شده است، آقایان، خانم‌ها، این هواپیماهایی که با تصمیمات شرافتمندانه مدیران برای نجات «جان» انسانیت به پرواز درمی‌آید، هیچگاه سقوط نخواهد کرد.

یونس عبادی(ابادی)

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *