اخبار داغ

خوزستان استعدادهای قرآن زیادی دارد/ لزوم راه اندازی کارگاه های قرآنی در استان

گفتگوی اختصاصی شرکت کننده دربخش قرائت تحقیق؛چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ گفت وگو: حدیث کریمی تجهیز نیوز به نقل از هنر قلم، شرکت کننده در قرائت تحقیق از شادگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن […]

اشتراک گذاری
25 دی 1401
108 بازدید
کد مطلب : 152165

گفتگوی اختصاصی شرکت کننده دربخش قرائت تحقیق؛چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

گفت وگو: حدیث کریمی

تجهیز نیوز به نقل از هنر قلم، شرکت کننده در قرائت تحقیق از شادگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اهواز بابیان اینکه متولد۱۳۷۶ است و از چهارم ابتدایی شروع به خواندن قرآن کریم درسطح خود کرده ام، اظهار داشت: به مرور زمان با شرکت در مسابقات دانش آموزی این حیطه را ادامه دادم تا سال اول مقطع متوسطه رسیده ام و در مسابقات دانش آموزی کشوری شرکت و توانستم مقام اول قرائت را کسب کنم.

علی حزبیان افزود: مسابقات دانش آموزی باعث شده که این راه را ادامه بدهم چرا که اثرگذاری خوبی داشته بعدازآن وارد دانشگاه شدم و مقام اول مسابقات کشوری دانشجوی فرهنگیان، رقابت کشوری نیز باز هم مقام اول، رتبه دوم ملی را در سال۱۳۹۸ ، در مسابقات ورزش و جوانان مقام اول کشوری بدست آوردم و مسابقات اوقاف امسال نیز نفر اول شده ام و هم اکنون در مرحله نهایی این مسابقات حضور پیدا کردم.

وی بابیان اینکه ابتدا لطف خداوند بزرگ و سپس خانواده ام بوده که پا به این راه بگذارم ادامه داد: اساتید مختلفی از جمله استاد مهدی دغاغله، جاسم حسینی زاده، سید عدنان موسوی قاسم مقدمی، علی بلاسم
،حاج ناصر دغاغله، هادی سلمانیان، سید فواد شوکاوی،عبدالغنی خالدی بنده را بسیار کمک و همیاری کرده اند که از آن ها کمال تشکر را دارم‌.

حزبیان در پاسخ به اینکه برای جوانان همسن سال خودتان و یا سن پایین تراز سن خودتان چه برنامه ای دارید که به سمت آموختن قرآن کریم بیایند، عنوان کرد: حس می کنم که فضای قرآن در کشور خوب است، ولی جا برای پیشرفت و بهتر شدن دارد. برای اینکه بنده آموزش و پرورشی هستم شاگردهای خود را در سطح شهرستان و استان خوزستان دارم؛ با آن ها کار می کنم ولی ای کاش قاریان بیشتر شوند تا دست این بچه های کم سن سال و نوجوانان را بگیرند تا حداقل شاهد پیشرفت در تلاوت در سطح کشور شویم و چه بسا که چنین چیزی اکنون هست؛ همچنین نوجوان از همان کودکی و نوجوانی دستش گرفته نشود شاید راه دیگری را انتخاب کنند. چه خوب است که مااز همان ابتدا دستش را بگیریم و در حیطه ی تلاوت جذبش کنیم و به آن ها کمک کنیم.

او در پایان خطاب به مسئولان می گوید: استاد بلاسم، آقای حسینی زاده معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان هستند همکاری بسیاری داشتند ولی ای کاش باز هم فضای بهتری تامین شود که قاریان کوچک و دانش آموزان بتوانند

قاریان همکار من می گویند که مشکل بودجه ای دارند که بتوانند کارگاههایی را راه اندازی کنند و بیشتر شهرستان ها چنین کارگاههارا ندارند. بااینکه استعدادهایی دارند در مسابقات می آیند و صوتی عالی دارند، اما استادی نداشتند که بتوانند به خوبی آموزش را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکانات باشد اساتید زیادی هست که می توانند آموزش دهند ،زیرا مسابقات دانش آموزی سرآمد آموزش های تلاوت است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *