اخبار داغ

نخستین کارخانه کرک زدایی پنبه شرق کشور در کاشمر راه‌اندازی شد/ با مدیریت جدید شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی، شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری خواهیم بود

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امروز مراسم راه اندازی تنها کارخانه کرک‌ زدایی (لینترگیری) بذر پنبه شرق کشور با مدیریت جدید شرکت کشاورزی رضوی و با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه در شهرستان کاشمر برگزار شد. در این مراسم محمدرضا رمضانی مقدم بیان داشت: پنبه باید در تناوب زراعی قرار […]

اشتراک گذاری
24 دی 1401
45 بازدید
کد مطلب : 152140

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امروز مراسم راه اندازی تنها کارخانه کرک‌ زدایی (لینترگیری) بذر پنبه شرق کشور با مدیریت جدید شرکت کشاورزی رضوی و با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه در شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا رمضانی مقدم بیان داشت: پنبه باید در تناوب زراعی قرار بگیرد و کشاورزان هم به این نتیجه رسیدند.

مدیر آموزش بهره برداران و انتقال یافته های تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه ما به همت کشاورزان توانستیم پنبه را حفظ کنیم و از این حیث فوق العاده حائز اهمیت است.

رمضانی مقدم گفت: ۷۰ نوع فرآورده مختلف به پنبه وابسته است که ۱۵ درصد ارزش افزوده دارد و حوزه کشاورزی هیچ محصولی مانند پنبه نداریم که به این تعداد بتوان فرآورده به دست آورد.

وی با بیان اینکه امروز روز بذر است اظهار کرد: پنبه محصولی صنعتی است و فرآیند تولید بذر متفاوتی دارد که باید این فرآیند در تولید رعایت شود.

مدیر آموزش بهره برداران و انتقال یافته های تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: در تولید بذر پنبه اتفاقات خوبی باید بیفتد. ابتدا باید از پنبه تخم را جدا کنیم و بعد مابقی مراحل را برویم و  کرک زدایی کنیم.

وی با تأکید به اینکه باید صنعت بذر پویا هم داشته باشیم اظهار کرد: در اغلب محصولات کشاورزی در مبحث ژنتیکی از دنیا جلوتر هستیم و با توجه به آزمایشات انجام شده،ارقام مطلوبی در کیفیت ژنتیک داریم.

رمضانی مقدم ابراز کرد: ما با خلع فن آوری مواجه هستیم و نمی توانیم این ژنتیک را مسلح کنیم بویژه که تولید پنبه ما در مسیر آب و خاک شور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با مسلح کردن ژنتیک و پوشش دهی بذر در آب و خاک شور ارتقاء خوبی در عملکرد بذر اتفاق خواهد افتاد.

مدیر آموزش بهره برداران و انتقال یافته های تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی کارخانه کرک‌ زدایی (لینترگیری) بذر پنبه کاشمر یادآور شد: این کارخانه تنها کارخانه شرق کشور است که چرخه ارتقاء کمیت و کیفیت پنبه را پوشش می‌دهد و قطعا با مدیریت جدید شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری خواهیم بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *