اخبار داغ

کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ نداریم/ ۱۰۰ درصد منابع دولت در بودجه محقق شده است

حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اظهارات پیرو کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: امروز کمیسیون برنامه و بودجه جلسه ای را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد. وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه بودجه در این جلسه گزارشی در رابطه با آخرین […]

اشتراک گذاری
18 دی 1401
137 بازدید
کد مطلب : 152082

حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اظهارات پیرو کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: امروز کمیسیون برنامه و بودجه جلسه ای را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه بودجه در این جلسه گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

حاجی بابایی با بیان اینکه گزارش فوق مورد توافق کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه بود، بیان کرد: بر اساس این گزارش ما در سال ۱۴۰۱ ، ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کرده بودیم ‌که البته باید گفت این برای نخستین بار بود که مجلس شورای اسلامی تقریبا سقف بودجه دولت را افزایش نداد.

وی تاکید کرد: از آن مهم‌تر این است که تقریباً حدود ۱۰۰ درصد منابع دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کرده است و این مسئله مورد توافق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

حاجی بابایی تاکید کرد: همچنین این موضوع هم در نوع خود کم نظیر است که در یک سال، آن هم با این وضعیت اقتصادی، ۱۰۰ درصد منابعی که مجلس در بودجه مصوب کرده، تحقق پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات با بیان اینکه هر نوع گزارشی مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تکذیب می‌شود، بیان کرد: براساس گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه ما در سال ۱۴۰۱ کسری بودجه نخواهیم داشت و این مسئله نقطه مثبتی در روند ثبات اقتصادی کشور و کنترل نرخ تورم در آینده ای نزدیک خواهد شد. اراده دولت و مجلس در زمینه بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *