اخبار داغ

بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نتیجه پیوند مستحکم ولایت و مردم است که آثار و دستاوردهای آن نه تنها در کشورمان بلکه در اکثر نقاط جهان دیده می‌شود. انقلاب اسلامی ایران بر اساس و استناد آیه شریفه ۲۹ سوره فتح «محمد رسول الله والذین معه اشداء […]

اشتراک گذاری
18 دی 1401
77 بازدید
کد مطلب : 152068

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران نتیجه پیوند مستحکم ولایت و مردم است که آثار و دستاوردهای آن نه تنها در کشورمان بلکه در اکثر نقاط جهان دیده می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران بر اساس و استناد آیه شریفه ۲۹ سوره فتح «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» با مسلمانان در سراسر جهان، برخورد اسلامی داشته و از آغاز پیروزی، دست آحاد امت اسلامی به گرمی فشرده و طلایه دار احیاء اخوت اسلامی شد و درصدد تشکیل امت واحده اسلامی برآمد.

شیخ یوسف شبلی، امام جمعه شهر مینتون کانادا در مورد انقلاب اسلامی ایران بیان کرده است: «مسلمانان کانادا، انقلاب اسلامی ایران را نجات دهنده مسلمانان سراسر جهان می‌دانند و چشم امید خود را به این انقلاب دوخته‌اند.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش می‌گوید: «وحدت و اقامه حکومت اسلامی در کشور ایران، به صورت یک الگو برای مستضعفان جهان درآمده است و ترس و تردید آنها را رفع کرده است.»

خلع سلاح ابرقدرتها، احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان و انتفاضه از اهم دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی است که بسیج مردمی به رهبری امام خمینی (ره) باعث بارور شدن روزافزون آن شد.

دکتر زیاد ابو عمرو در کتاب «فلسطین جنبش اسلامی» می‌نویسد: «… بطور کلی جنبش اسلامی نوین فلسطین، افکار، اعتقادات و ایدئولوژی سیاسی خود را از میراثهای دینی و اسلامی الهام می‌گیرد. با وجود آنکه سه تن از شخصیت‌های اسلامی یعنی «حسن البناء»، و «سید قطب» و «شیخ عزالدین قسام» منبع فکر و اندیشه جنبشهای اسلامی پیش از وقوع انقلاب ایران بودند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) افکار رهبری انقلاب ایران جایگاه والا و ارزشمندی در میان مسلمانان مبارز فلسطینی یافته است.»

در واقع تغییر ماهیتی که مردم مسلمان فلسطین در حرکت و جنبش خود تحت تأثیر انقلاب اسلامی به وجود آوردند باعث شد انگیزه‌ها را از گرایشات ملی گرایی و قومیت به اسلام و اشاعه ارزشهای انقلاب اسلامی سوق دهند.

انقلاب اسلامی ایران با توجه به وضع اسفبار جوامع اسلامی، شعار رسای «یا ایها المسلمین اتحدوا اتحدوا» را مطرح کرده و درصدد تحقق امت واحده که از دیر زمان مورد توجه رهبران دوراندیش جهان اسلام بوده است برآمد و در راه رسیدن به این هدف متعالی کوششها کرده و با برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها و بویژه اعلام هفته وحدت (از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول) به تقویت آن پرداخت.

استعمارگران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی که شاهد گسترش روزافزون تفکر انقلاب ناشی از آموزه‌های ناب اسلامی بودند و می‌دیدند که همه آنچه سالیان متمادی رشته‌اند دارد پنبه می‌شود درصدد مبارزه با این فکر افتاده و این انقلاب را به عنوان انقلاب شیعی معرفی کردند که برای بقیه فرق مذهبی و اسلامی، ایجاد خطر می‌کند!!! و عمال دست نشانده خود را در کشورهای اسلامی علیه این انقلاب شوراندند تا تفکر تشکیل «امت واحده اسلامی» به ثمر ننشیند و جنگ عراق علیه ایران نیز در همین راستا بود که تجربه تلخی را برای مستکبرین به جای گذاشت.

انقلاب اسلامی ایران علاوه بر دستاوردهای خارجی، دستاوردهای داخلی بسیاری را به ارمغان آورد؛ به عنوان نمونه در حوزه سلامت و بهداشت در سال ۵۷ صرفاً با ۷ دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجو داشتیم درحال حاضر با ۴۷ دانشگاه، ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند و اعضای هیئت‌علمی با ۱۱ هزار عضو هیئت‌علمی ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند.

با اجرای طرح واکسیناسیون ملی فلج اطفال به همت بسیجیان و پوشش ۹۵ درصدی این واکسیناسیون تاکنون فلج اطفال از کشور ریشه‌کن شد، درحالی‌که کشورهای همسایه هیچ‌کدام نتوانستند.

۳۰ درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند. امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند. در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم.

بانک قرنیه در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و ظرف ۲۴ ساعت قرنیه موردنظر بیمار آماده می‌شود.

در حوزه «کشاورزی و منابع طبیعی» بعد از پیروزی انقلاب، باوجود خشک‌سالی شدید، تولیدات کشاورزی ۶/۷ برابر شد و تولیدات کشاورزی از ۱۷/۸ میلیون تن در ۵۶، به ۱۲۰ میلیون تن در ۹۶ رسید و تولید گندم ایران از ۶/۴ میلیون تن در ۱۳۵۶ به ۱۴ میلیون تن در ۱۳۹۵ رسید.

در حوزه صنعت صادرات غیرنفتی ایران از ۵۴ میلیون دلار به ۳۱ میلیارد دلار یعنی ۵۷ برابر افزایش‌یافته و ایران تک‌محصولی را به صادرکننده محصولات صنعتی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی تبدیل کرده است.

مـحصولات پتروشیمی ایران از سال ۵۷ تاکنون ۳۳ برابر رشد داشته است و ایران بدون پیوستن به سازمان تجارت جهانی هفدهمین اقتصاد جهان را دارد.

تولید فولاد از ۳۶۰ هزار تن به ۱۸ میلیون تن افزایش و ۵۰ برابر شده است و ایران امروز در تولید فولاد و آلومینیوم رتبه چهاردهم جهان، در تولید سیمان رتبه هشتم، در تولید سرامیک رتبه پنجم، در تولید موتور وسایل نقلیه رتبه دوازدهم و در تولید خودرو و مس رتبه هجدهم جهان را کسب کرده است.

در ابتدای انقلاب، صنعت دارویی کشور ۲۵ درصد از دارو‌های دم‌دستی مردم را تولید می‌کرد اکنون ۹۵ درصد از تخصصی‌ترین دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

قطعا کسب این دستاوردها بدون امنیت امکان نداشت؛ امنیتی که مادران زیادی بخاطر حفظ آن فرزندانشان را فدای اسلام کردند و صبوری می‌کنند تا خدشه‌ایی به انقلابمان که ادامه مکتب امام حسین (ع) است وارد نشود و نوحوانان امروز که جوانان آینده این مرز و بوم هستند با حضور به موقع در عرصه‌های مختلف نشان دادند که همچنان حافظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب هستند و راه شهید فهمیده‌ها را ادامه می‌دهند.

امروز وظیفه ماست که راه عزیزانمان را ادامه دهیم و اجازه ندهیم غبار یأس و ناامیدی که خواسته دشمنان نظام است بر جامعه طنین انداز شود.

نویسنده : حوریه صادقی زیرک آباد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *