اخبار داغ

مجتمع فولاد صنعت بناب پیشرو در تولید مفتول‌های آلیاژی

مجتمع فولاد صنعت بناب توانسته با آماده سازی خط ۳ برای تولید مفتول الیاژی سایز ۲۰ الی ۸۰ میلی متر، تولید روزانه را به ۲۵۰ تن در یک شیفت و تولید ماهانه را به ۶/۳۵۰ تن تولید برساند. به گزارش تجهیز نیوز، در دنیای امروز، صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر و تعیین […]

اشتراک گذاری
11 دی 1401
100 بازدید
کد مطلب : 151998

مجتمع فولاد صنعت بناب توانسته با آماده سازی خط ۳ برای تولید مفتول الیاژی سایز ۲۰ الی ۸۰ میلی متر، تولید روزانه را به ۲۵۰ تن در یک شیفت و تولید ماهانه را به ۶/۳۵۰ تن تولید برساند.

به گزارش تجهیز نیوز، در دنیای امروز، صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع مادر و تعیین کننده مطرح شده است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به رشد روز افزون صنعت و افزایش جمعیت جهان و به تبع آن افزایش نیاز بشر به فولاد و محصولات فولادی بر اهمیت آن روز به روز افزوده می‌شود.

هنگامی که از میزان توسعه یافتگی کشورها سخن به میان می‌آید، شاخص‌هایی را برای رتبه بندی و شناخت توسعه یافتگی در نظر می‌گیرند که به عنوان مثال مصرف سرانه فولاد در هر کشور نشان دهنده وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه یافتگی است. همچنین در ایران مصارف عمده آهن و فولاد در صنایع ساختمانی و صنایع ماشین سازی از گذشته نقش بسیاری مهمی داشته است

پیشتر مفتول‌های فولادی دارای کاربردهای بسیار متنوع در جهان صنعت بودند که از جمله آن می‌توان به کاربرد این مفتول‌ها در بخشی از صنایع خودرو سازی، صنایع هوایی، ماشین سازی، ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع لوازم خانگی، صنایع ابزار سازی و سایر صنایع اشاره کرد.

تولید مفتول آلیاژی سایز ۲۰ الی ۸۰ در مجتمع فولاد صنعت بناب

با توجه به ارزش افزوده نسبتا بالا و وجود بازار فروش مناسب این محصول، تیم مهندسی امور بهره برداری و کنترل کیفی مجتمع فولاد صنعت بناب با در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود و بدون صرف هزینه اضافی اقدام به آماده سازی خط ۳ برای تولید مفتول از سایز ۲۰ الی ۸۰ میلی متر کرده است.

قابل توجه است؛ این خط قابلیت تولید میانگین روزانه ۲۵۰ تن در یک شیفت را دارا می باشد و با در نظر گرفتن ۲۵ روز کاری این خط ماهیانه ۶٫۲۵۰ تن تولید خواهد داشت.

پیشتر محمد بصیری مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان با ارائه جزئیات در خصوص مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: طرح احداث کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره و احداث کارخانه گندله‌سازی هر یک به ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن، احداث کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در استان کرمان، برنامه‌ریزی و آغاز اجرای پروژه‌های توسعه‌ی ذوب و نورد در جنوب کشور و همچنین پروژه‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد صنعت بناب در استان آذربایجان شرقی جهت افزایش ظرفیت تولید و نوسازی خطوط تولید این شرکت، مهم‌ترین پروژه‌های هلدینگ ماهان جهت تکمیل زنجیره فولاد هستند.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان افزود: جهت تولید فروسیلیس مورد نیاز کارخانجات مجتمع فولاد صنعت بناب، عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید فروسیلیس نیز آغاز شده است که در کنار این پروژه‌ها، جهت تأمین پایدار زیرساخت‌های مورد نیاز هم اقداماتی در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به طرح جامع انرژی و طرح جامع حمل و نقل هلدینگ ماهان اشاره کرد.

گفتنی است؛ در شرایط تحریم نگاه جهادی به حوزه صنعت می‌تواند عاملی توسعه‌گر و پویا در جهت تقویت و صادرات این حوزه باشد چرا که نگاه به ظرفیت‌های داخل همیشه راه برون رفت از مشکلات بوده است و در صنعت فولاد شواهد حاکی از آن است که شرایط تحریمی، تاثیری بر تولید این محصول نداشته و شرکت‌های فعال در این حوزه نیز بر رشد و گسترس تولیدات، امیدوار هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *