اخبار داغ

آئین سنتی فاطمی شفت با پخت ۳۰۰ دیگ آش نذری

 تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ، ولی جهانی  سه‌شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱با اعلام این خبر گفت: مراسم پخت آش حضرت فاطمه الزهرا از دیرباز در شهرستان شفت با رسم و رسومات خاصی رایج است و امسال با  شور و اشتیاق  و تعداد بیشتری  انجام گرفت . مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی […]

اشتراک گذاری
09 دی 1401
79 بازدید
کد مطلب : 151984

 تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ، ولی جهانی  سه‌شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱با اعلام این خبر گفت: مراسم پخت آش حضرت فاطمه الزهرا از دیرباز در شهرستان شفت با رسم و رسومات خاصی رایج است و امسال با  شور و اشتیاق  و تعداد بیشتری  انجام گرفت .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: گرچه با گذشت زمان برخی آداب و رسوم ها کم رنگ می‌شود اما مراسم‌های مذهبی با آیین‌ها و رسومات خاص خود نمود عینی بیشتر داشته و حفظ این آیین ها سبب یکدلی و همراهی اجتماعی می گردد.

او افزود: شناساندن، اجرا و حفظ آیین‌‌های مذهبی به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی می‌باشد. ضیافت فاطمی به عنوان یک مراسم پایدار مذهبی در شهرستان شفت ، نمود واقعی ارزشهای اعتقادی  در راستای حفظ و زنده نگهداشتن ایام فاطمیه است که هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌گردد.

 مراسم آیینی پخت آش نذری حضرت فاطمه زهرا (س) – ضیافت فاطمی در شهرستان شفت با شماره ثبت ۲۶۷۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ در فهرست آثار ناملموس کشور قرار گرفته است .

 روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *