اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد اردبیل: اردبیل رتبه ۱۰ پرداخت زکات را دارد

تجهیز نیوز به نقل از تایماز نیوز؛ علیرضا حسین نژاد اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تمسک به اهداف عالی دین مبین اسلام پرداخت زکات و کفارات در ۸ ماهه سال جاری افزایش مطلوبی داشته است. وی با اشاره به میزان جمع آوری زکات و کفارات در استان اردبیل در […]

اشتراک گذاری
01 دی 1401
134 بازدید
کد مطلب : 151856

تجهیز نیوز به نقل از تایماز نیوز؛ علیرضا حسین نژاد اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تمسک به اهداف عالی دین مبین اسلام پرداخت زکات و کفارات در ۸ ماهه سال جاری افزایش مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به میزان جمع آوری زکات و کفارات در استان اردبیل در ۸ ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال زکات واجب، ۷۰ میلیارد ریال زکات مستحبی، ۶۴ میلیارد ریال زکات فطره و ۱۷۰ میلیارد ریال کفارات در استان اردبیل جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل جمع کل زکات و کفارات را در اردبیل یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبالغ برای کمک هزینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کم  هزینه‌های درمانی، کمک هزینه‌های تحصیلی افراد تحت پوشش، کمک به احداث و مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان و کمک به احداث مسجد و سایر پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

حسین نژاد از تهیه و اهدای ۱۳ مورد جهیزیه، ۴۰۶ مورد کمک هزینه درمانی، ۳۶۱ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳۰ مورد احداث، بازسازی و مرمت مسکن نیازمندان، ۲۱ هزار مورد پرداخت کمک معیشت، و ۲۵ مورد کمک به احداث مساجد و پروژه‌های عام المنفعه در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در پرداخت زکات در سال جاری با رشد ۵۶ درصدی روبروست، تصریح کرد: در حال حاضر اردبیل رتبه دهم پرداخت زکات را در سطح کشور دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رشد ۹۴ درصدی زکات واجب و ۶۹ درصدی زکات مستحب را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: در بحث درصد پوشش جمعیت در زکات فطریه نیز بالغ بر ۳۹ درصد رشد را شاهدیم.

وی از تحقق ۷۹ درصدی تعهدات برنامه کمیته امداد استان اردبیل در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در این بخش نیز اردبیل رتبه ۱۷ کشوری را داراست.

زکات

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *