اخبار داغ

حضور حسابداران حرفه ای در گزارشگری مالی کسب و کارهای کوچک / دکتر حمیدرضا خدادادی

اطلاعات موجود در صورتهای مالی مبنای تصمیم گیری بسیاری از حرفه های موجود در جامعه بخصوص کسب و کارهای کوچک است این اطلاعات زمانی حائز اعتبار و اتکا خواهد بود که مطابق اصول ، قوائد ، موازین و استاندارهای حسابداری تهیه و ارائه گردد بنابراین پرورش حسابدارانی خبره و با دانش یکی از الزامات و […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1401
270 بازدید
کد مطلب : 151725

اطلاعات موجود در صورتهای مالی مبنای تصمیم گیری بسیاری از حرفه های موجود در جامعه بخصوص کسب و کارهای کوچک است این اطلاعات زمانی حائز اعتبار و اتکا خواهد بود که مطابق اصول ، قوائد ، موازین و استاندارهای حسابداری تهیه و ارائه گردد بنابراین پرورش حسابدارانی خبره و با دانش یکی از الزامات و نیاز های اساسی جامعه کنونی است و این نیاز هنگامی بیشتر احساس می شود که بدانیم دولت ها به این نتیجه رسیده اند که با کوچک کردن دولت و واسپاری اقتصاد به بنگاههای کوچک ( اصل ۴۴ )ضمن کاهش تصدی گری دولت و کاهش هزینه های دولت مسیر هموارتری را برای پیشرفت و اعتلای اقتصاد جوامع بشری ایجاد می نماید پر واضح است که کسب کارهای کوچک بنابه شرایط جامعه کنونی نیاز به توجه دارند و ما حسابداران در پی رسالت ذاتی و حرفه ای خود موظف هستیم با تهیه اطلاعات با کیفیت و قابل اتکا آنها را یاری دهیم تا با انتخاب بهترین فرصت های سرمایه گذاری حداکثر سود را تحصیل نمایند تا نقش تصمیم سازی حسابداران حرفه ای برای کسب و کار های کوچک پر رنگ تر به نظر آید.
تاثیرحسابداری در کسب و کار های کوچک:

۱-حسابداری از طریق ارائه گزارشات مالی دقیق از نقدینگی شرکت، ارائه درست اظهارنامه مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات و به صورت کلی شفاف کردن جریان‌های مالی کسب وکار موثر واقع شود.

۲-پایداری و ثبات مالی

به کمک پیگیری فرایندهای مالی در چارچوب اصول حسابداری می‌توان منابع ورودی و خروجی پول را به عنوان درآمد و هزینه ردیابی کرد. بنابراین چشم اندازی درست از هزینه‌ها و درآمدهای کسب و کار خود خواهید داشت که می‌تواند در مدیریت کاهش هزینه‌ها و تخصیص سرمایه و بودجه به شما کمک کند.

۳-بهبود کارایی کسب وکار

حسابداری می‌تواند به بهبود کسب وکار شما کمک کند بدین صورت که در سیستم حسابداری همواره اطلاعات مالی به روز هستند و درنتیجه به عنوان صاحب کسب وکار نوپا، راحت‌تر می‌توانید برای انجام فعالیت‌های لازم و ضروریِ رشدِ کسب و کار تصمیم بگیرید. به کمک بررسی اطلاعات مالی به روز می توانید برای میزان و نحوه سرمایه گذاری در کسب وکارتان تصمیم بگیرید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را افزایش داده و مشتریان جدیدی به دست بیاورید.

۴-بازاریابی هوشمندانه برای کسب وکار

در دنیای دیجیتال و پر رقابت امروز، تبلیغات فاکتوری موثر و مهم در رشد و توسعه هر کسب وکاری است. در واقع بدون تبلیغات بهینه امکان معرفی کسب وکار به مشتریان و در نتیجه فروش محصولات به آنها وجود ندارد. یکی از عوامل تبلیغات موفق ،موقعیت مالی شرکت و نحوه سرمایه گذاری برای تبلیغات هست. به کمک اطلاعات حسابداری ثبت شده می توانید در مورد زمان شروع تبلیغات، مخاطبان هدف با توجه به نوع مشتریان و پیشنهادات ارائه شده در تبلیغات تصمیم بگیرید.
بدین ترتیب حسابداری می‌تواند به طرق زیر موجب بهبود و رونق کسب و کارهای کوچک گردد:

۱-ایجاد شفافیت مالی

۲-پایداری و ثبات مالی

۳- سرمایه گذاری هدفمند

۴-بازاریابی هوشمندانه
به قلم دکتر حمیدرضا خدادادی – دکتری تخصصی حسابداری – استاد دانشگاه های مازندران

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *