اخبار داغ

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز: تکمیل تجهیزات صنعتی کشتارگاه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال / نوسازی سردخانه های کشتارگاه

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنر قلم و روابط‌عمومی کشتارگاه صنعتی دام اهواز، البرز کریمی بیان کرد: بعد از بازدیدهای مستمر دادستان خوزستان یک سری تذکرات برای تقویت رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه اعلام شد که برای عمل به این تذکرات و رفع نواقص اهتمام ویژه‌ای داشتیم. وی اظهار کرد: […]

اشتراک گذاری
21 آذر 1401
32 بازدید
کد مطلب : 151668

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنر قلم و روابط‌عمومی کشتارگاه صنعتی دام اهواز، البرز کریمی بیان کرد: بعد از بازدیدهای مستمر دادستان خوزستان یک سری تذکرات برای تقویت رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه اعلام شد که برای عمل به این تذکرات و رفع نواقص اهتمام ویژه‌ای داشتیم.

وی اظهار کرد: تا قبل از این بازدیدها بخش کله‌پاک کنی و جداسازی آلایشات به صورت سنتی و البته با مدیریت واحد یک نماینده از صنف قصاب‌ها فعال بود ولی بنا به دستور دادستان خوزستان این بخش را کاملاً صنعتی و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال دستگاهی تمام اتوماتیک از خارج استان خریداری کردیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز در ادامه تأکید کرد: نصب این دستگاه‌ها منوط به همت و اراده شهرداری اهواز به منظور ساخت و تحویل هرچه سریعتر سالن محل استقرار تجهیزات فرآوری آلایشات است.

کریمی با اشاره به استخدام پنج کارگر جدید برای تقویت نظافت ساعتی این کشتارگاه تصریح کرد: همچنین یک سری دستگاه‌های شوینده صنعتی در اختیار بخش خدمات قرار گرفته که ضمن تقویت نیرو با استفاده از این تجهیزات امکان تسریع در امر نظافت آن هم به صورت ساعتی و چند دوره در یک روز را داشته باشند.

وی با اشاره به درج نوع دام روی برچسب گوشت برای تشخیص مشتری برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی یادآور شد: طی یک ماه گذشته سه نفر بازرس بهداشتی برای کنترل بیشتر و معاینه دام به چارت نیروی انسانی کشتارگاه افزوده شده تا در کنار دیگر دامپزشکان به تقویت روند رعایت بهداشت کمک کنند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با اشاره به تقویت نیروهای انتقال لاشه دام به ماشین‌های یخچال‌دار برای تسریع در رسیدن به بازار مصرف عنوان کرد: رنگ‌آمیزی و بهساز ی کامل فضای محیطی داخلی سالن کشتار و جداول محوطه بیرونی کشتارگاه، توسعه شبکه فاضلاب سالن آلایشات گوسفندی، پلمب سه درب باقیمانده سالن کله‌پاک‌کنی قدیم بنا به دستور مقام قضایی و همچنین سم‌پاشی و تنظیف این بخش‌ از جمله اقدامات انجام شده در کشتارگاه صنعتی دام اهواز است.

کریمی اظهار کرد: نصب حوضچه چربی‌گیر در مسیر فاضلاب کشتارگاه، صدور اطلاعیه و فراخوان برای جذب خودروی سردخانه‌دار به منظور رعایت اصول قرار گرفتن تعداد مشخصی از لاشه‌های دامی در هر خودرو و همچنین نظافت سالن‌ها پس از خروج و تخلیه هر بار نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی خبر داد: طی سال جاری ۲۱۷ لاشه گوسفند و بز، ۲۰ لاشه گاو و گاومیش، پنج هزار و ۸۴۷ جگر گوسفند و بز و همچنین یک هزار و ۵۶۱ جگر گاو و گاومیش معدوم شد.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز ادامه داد: به صورت کلی از سال ۹۴ تاکنون دو هزار و ۴۸ لاشه گوسفند و بز، ۱۱۴ لاشه گاو و گاومیش، ۸۸ هزار و ۸۴۷ جگر گوسفند و بز و همچنین ۱۰ هزار و ۱۹۴ جگر گاو و گاومیش معدوم شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *