اخبار داغ

توسعه داوطلبگی باید از محلات شکل بگیرد

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید احمد علوی رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و حضور جوانان در دومین نشست رویش اظهار داشت: کلانشهر تهران با بیشترین آمار مهاجر، چه از شهری به شهر تهران یا از محله‌ای به محله دیگر، که ریشه‌های فراوان […]

اشتراک گذاری
21 آذر 1401
84 بازدید
کد مطلب : 151665

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید احمد علوی رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و حضور جوانان در دومین نشست رویش اظهار داشت: کلانشهر تهران با بیشترین آمار مهاجر، چه از شهری به شهر تهران یا از محله‌ای به محله دیگر، که ریشه‌های فراوان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد، بدون همراهی جوانان و تشکل های مردمی قابلیت اداره ندارد .
وی افزود: مهاجرت‌ها و عدم حس تعلق خاطر، باعث کاهش دغدغه‌مندی آن‌ها نسبت به محله، منطقه و یا شهر محل سکونتشان شده است .

علوی در ادامه تصریح کرد: توسعه، همه جانبه و ناظر به ابعاد مختلف است، از این رو مفهوم پایداری در شهر حول محورهای متعددی قابل بررسی است، در این میان ضرورت پرداختن به موضوع تأثیر زیرساخت های شهری در پایداری شهری، با توجه به این که وابستگی متقابل میان زیرساخت های شهری و توسعه اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: توسعه مدیریت شهری بویژه در بین جوانان نقطه امیدی است برای حل مسائل و مشکلات شهری که با ورود سمن ها امکان پذیر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های شهری بستر توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده کارآمد و بهینه از زیرساخت‌های شهری و توانمندی‌های گروه‌های مردمی می‌تواند ما را به سوی پایداری شهری سوق دهد.

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران اضافه کرد: بستری آماده شده تا حلقه‌های میانی مردمی بتوانند تحولی در توسعه محلات داشته باشند، طرح رویش زمینه حضور و بروز فعالیت‌های تشکل های مردمی بویژه جوانان و نوجوانان است.

رئیس کمیته مشارکت‌های اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: با تلاش و پیگیری های لازم، همچنین همکاری و هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، هلال احمر، امور مساجد، مدیریت امور شهری محلات و شناسایی استعدادهای کنشگر فردی محلات سطح شهر، هم افزایی جمعی شکل خواهد گرفت.

علوی ادامه داد: بر اساس علایق فردی و گروهی، با ارایه شناسنامه فعالان و کنشگران فردی بانک اطلاعاتی را آماده خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های تخصصی در امور مشارکت‌های شهری، تصمیم‌سازی و توانمندسازی محله محور استفاده کنیم.

رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران در پایان بیان کرد: توسعه داوطلبگی باید از محلات شکل بگیرد و ما حمایت همه جانبه خود را از چنین گروه های مردمی که به توسعه شهری و اجتماعی کمک بسزایی میکنند خواهیم داشت، توصیه می کنم جوانان و نخبگان برای همراهی حلقه های میانی پا به میدان بگذارند که بتوانیم از ظرفیت های علمی و نخبگانی در حوزه مدیریت شهری و اجتماعی مردم را بهره مند سازیم.

در ادامه این نشست به فعالان کنشگری فردی و اجتماعی شناسنامه سمن های شورای شهر تهران اعطا شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *