اخبار داغ

سرپرست شهرداری رشت اعلام کرد: تدارک ویژه برنامه برای هفتمین سال ثبت رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام ؛ یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: این هفت حوزه شامل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی است که شهر رشت هم جزو دارندگان […]

اشتراک گذاری
20 آذر 1401
54 بازدید
کد مطلب : 151632

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام ؛ یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: این هفت حوزه شامل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی است که شهر رشت هم جزو دارندگان یکی از این عناوین محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: در آذر سال ۹۴ دو شهر از ایران یعنی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد و در هفت سال اخیر شهرداری رشت برای حفظ این جایگاه اقداماتی را به انجام رسانده است.

یزدانی با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی در رابطه با شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت به انجام رسید اما به دلایلی شکوفا نشد اذعان کرد: معتقدم اقدامات در حوزه شهر خلاق خوراک باید به گونه‌ای باشد تا مردم به طور ملموس آن را حس کنند، بنابراین ثبت یک برند به تنهایی کافی نخواهد بود.

سرپرست شهرداری رشت حفظ برند شهر خلاق، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آن و انجام اقدامات ملموس در این بخش را اولویتی که توسط شهرداری دنبال می‌شود خواند و گفت: ۲۰ آذر ماه امسال هفتمین سال ثبت شهر رشت در سازمان بین‌المللی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی است بنابراین شهرداری رشت به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی در مورد ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده این روز اضافه کرد: کارگاه غذاهای فراموش شده، آموزش غذاهای گیلانی (کارگاه مادر و کودک)، کارگاه گردشگری شهر خلاق و پیشینه شواهد خوراک در گیلان بر اساس مطالعات باستان‌شناسی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

یزدانی اضافه کرد: در انتهای برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه شهر خلاق خوراک شناسی، به شرکت‌کنندگان گواهی نامه مهارت آموزی ویژه فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: برای شکوفایی برند شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو، پرورش استعدادهای بومی و محلی، برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها برای حفظ فرهنگ خوراک‌شناسی شهر رشت، بازاریابی و تبلیغات، ایجاد زیرساخت‌ها و تلاش برای شناساندن و معرفی این شهر در سطح بین المللی از دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت در اولویت قرار داده است.

دیار میرزا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *