اخبار داغ

اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان برگزار شد / ثقتی : به‌دنبال تقویت تئاتر مردمی هستیم / رونق هنر نمایش استان با بازگشایی تئاتر شهر رشت / اهالی تئاتر با شرکت در جشنواره ، موجب اعتلای هنر شدند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام  ، رضا ثقتی روز سه ‌شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان که در تئاتر شهر رشت ( مجموعه سردار جنگل ) برگزار شد ؛ با بیان اینکه هنرمندان انقلابی به پای هنر خود ایستاده‌اند ، […]

اشتراک گذاری
16 آذر 1401
104 بازدید
کد مطلب : 151553

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از گیل فام  ، رضا ثقتی روز سه ‌شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان که در تئاتر شهر رشت ( مجموعه سردار جنگل ) برگزار شد ؛ با بیان اینکه هنرمندان انقلابی به پای هنر خود ایستاده‌اند ، برگزاری این جشنواره با حضور هنرمندان استان را مغتنم دانست و از همراهی همه خانواده بزرگ نمایش گیلان قدردانی کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره امسال با حضور معنادار هنرمندان برای همیشه در اذهان می‌ماند ، این حضور را موجب به دوش کشیدن رسالت خطیر مسئولان فرهنگی در حمایت از گروه‌های نمایشی که برای اعتلای نام هنر استان اهتمام دارند ، اعلام کرد .

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار این اتفاق بزرگ در طول ۳۴ سال هستیم ، ادامه داد : تئاتر متعلق به مردم است و مردم باید نقش‌ آفرین و صحنه‌گردان آن باشند .

ثقتی خاطرنشان کرد : تئاتر مردمی ، نمی‌تواند نسبت به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بی‌تفاوت باشد بلکه حال و روز جامعه در تئاتر مردمی بازگو می‌شود .

وی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان بیان داشت : تئاتر می‌تواند یاری‌رسان خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام امور مربوط با تئاتر به اهالی تئاتر و انجمن مربوطه واگذار می‌شود ، تصریح کرد : رویکرد دولت ؛ واگذاری امور به مردم بر اساس سیاست‌های تعریف شده است .

وی با اشاره به مجموعه تئاتر شهر که ۱۷ سال تعطیل بود و هفته گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برپایی آیین اختتامیه کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک افتتاح شد ، گفت : بازگشایی این مجموعه به عنوان تئاتر شهر ، امری مبارک است و چهاردهمین شهر کشور در برخورداری از مجموعه‌ای ویژه تئاتر هستیم.

ثقتی افزود : این مجموعه کمک خوبی در رونق فضای تئاتر استان و ایجاد همدلی و وفاق میان اهالی نمایش است .

وی در ادامه برگزاری کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک را مورد اشاره قرار داد و گفت : جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل ، جشنواره سرود آوای جنگل و کنگره ملی شعر میرزا در تقویم جشنواره‌های گیلان ، ثبت شد و سال آینده هم شاهد برگزاری این جشنواره‌ها خواهیم بود .

ثقتی در خاتمه سخنانش ؛ هنر را زبان مشترک همه آراء، افکار و اندیشه‌ها دانست و اضافه کرد : تئاتر گیلان همچون درخت تنومندی است که به راحتی می‌توان در سایه آن تنفس کرد و آن را به ‌عنوان مرکز وفاق و همدلی برگزید و برآنیم این درخت تنومند را با همه ساز و کارها در استان تنومندتر سازیم .

در پایان این مراسم برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی و تجلیل شدند .

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *