اخبار داغ

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل برگزار شد

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز؛ به نقل از  تایماز نیوز در مراسمی که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن لاله اردبیل برگزار شد، با تجلیل از خیرین و نیک‌اندیشان در مسیر مدرسه‌سازی از گروه‌های مختلف دعوت شد […]

اشتراک گذاری
30 آبان 1401
92 بازدید
کد مطلب : 151291

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردبیل برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز؛ به نقل از  تایماز نیوز در مراسمی که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن لاله اردبیل برگزار شد، با تجلیل از خیرین و نیک‌اندیشان در مسیر مدرسه‌سازی از گروه‌های مختلف دعوت شد تا در این امر نیک مشارکت و حضور فعال داشته باشند.

حسن محمدی ادیب  در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سالن لاله اردبیل اظهار کرد: ۸۵ پروژه از این تعداد توسط خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی به سرعت در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر ۷۵ مدرسه را در قالب ۳۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم و با همراهی خیرین سعی ما بر این است تا به سرعت پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل یاد و خاطره خیرین مرحوم به ویژه «علیپور» را گرامی داشت و گفت: این خیرین با کار جهادی خود حرکتی ماندگار انجام می‌دهند و به نسل‌های آینده درس ایثار، جهاد و از خودگذشتگی را نشان می‌دهند.

محمدی ادیب افزود: از ساحل ارس تا قزل‌اوزن به همت خیرین پروژه‌های متعددی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی در حال اجرا است و امیدواریم با کمک خیرین و منابع دولتی بتوانیم بساط مدارس کانکسی و سنگی را در استان تا سال آینده جمع‌آوری کنیم.

اجرای ۱۹۱ پروژه آموزشی در اردبیل/۸۵ پروژه با فوریت احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۱۹۱ پروژه مدرسه‌سازی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و اردبیل بیشترین نیاز به مدرسه‌سازی وجود دارد و برخی مدارس تخریبی و بازسازی نیاز جدی و اولویت‌داری هستند که باید گام در مسیر اصلاح و نوسازی آنها بگذاریم.

محمدی ادیب با بیان اینکه ۴۱۶ پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک‌هزار و ۹۵۲ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان احداث شده است، اضافه کرد: ۸۴ پروژه نیز در قالب ۲۸۰ کلاس درس به همت خیرین در حال اجرا است.

وی برگزاری ۲۳ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و ۳ جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز را در استان یادآور شد و بیان کرد: در اردبیل ۱۱۹ پروژه، گرمی و انگوت ۶۱ پروژه، مشگین‌شهر ۵۲ پروژه، نمین ۴۲ پروژه، پارس‌آباد و اصلاندوز ۳۰ پروژه، خلخال و کوثر ۵۲ پروژه و سرعین نیز ۳۱ پروژه به همت خیرین احداث و تحویل شده است.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در اردبیل هم اکنون ۸ پروژه خیرساز با مشارکت خیرین در حال احداث است و در خلخال ۱۲، گرمی و انگوت ۱۲، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر هر کدام ۷ پروژه و در نمین ۸، نیر ۴ و سرعین نیز یک پروژه خیرساز در حال احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل مجموعه تعهدات خیرین را در ۲۳ جشنواره گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز تا ۱۵ آذر در کشور ادامه دارد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تا ۱۵ آذرماه در همه استان‌های کشور بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.

شهره صادقی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دومین استان کشور در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال‌جاری است که ما دیروز با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس اولین جشنواره را در خراسان جنوبی برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: امروز همزمان با اردبیل، در همدان و یزد نیز جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در گام بیست و چهارم برگزار می‌شود و تا ۱۵ آذرماه قرار است در همه استان‌های کشور این جشنواره با همراهی و مشارکت خیرین و انسان‌های نیک‌اندیش برگزار شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس حضور خیرین از سراسر کشور را در جشنواره‌های مختلف در استان‌ها یادآور شد و گفت: بعد از جشنواره کلیه تعهدات خیرین جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی به صورت جامع و کامل انجام خواهد شد.

صادقی تلاش خیرین مدرسه‌ساز را در ساخت واحدهای آموزشی و حتی تجهیز و نوسازی واحدها یادآور شد و افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار خیر و نیکوکار عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور هستند و ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین در حال انجام است به طوری که بیش از ۳۰ درصد کلاس‌های درس کشور به همت خیرین احداث می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش نوسازی مدارس بر این است تا پشتیبانی‌های لازم را از خیرین در حوزه مدرسه‌سازی انجام داده و حرکت‌های تحسین‌برانگیزی را در توسعه فضاهای آموزشی شاهد باشیم.

صادقی اضافه کرد: امیدواریم در یک روند مناسب میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های محرومی نظیر اردبیل به بیش از ۵۰ درصد برسد تا کمبود فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی را با دست پرخیر و برکت آنها رفع کنیم.

۳۵ درصد مدارس کشور و استان اردبیل با همت خیرین و مشارکت آنها احداث شده است

جواد قرآن‌نویس به فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد مدارس کشور و استان اردبیل با همت خیرین و مشارکت آنها احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان نیاز به توسعه فضاهای آموزشی، بهسازی و نوسازی واحدهای آموزشی و همچنین برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی داریم و امیدواریم با کمک خیرین بساط این‌گونه مدارس به سرعت برچیده شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: به هیچ وجه زیبنده دانش‌آموزان استان اردبیل نیست که در یک کلاس ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز نشسته و با کمبود فضای آموزشی امکان تحصیل مناسب پیدا نکنند که قطعاً خیرین مدرسه‌ساز سعی خود را به کار گرفتند تا در این امر نیک یاریگر نسل آینده باشند.

قرآن‌نویس از خیرین به عنوان انسان‌های خیرخواه و صاحب اندیشه یاد کرد و ادامه داد: مهمترین ارکان توسعه در هر جامعه علم، دانش و یادگیری است که در این زمینه آموزش و پرورش در کنار نوسازی مدارس و جامعه خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان اصلی‌ترین عنصر و محرک در این زمینه کارهای شایسته‌ای را آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما دغدغه رفع کمبود فضای آموزشی را داریم و سعی ما بر این است تا متناسب با فرهنگ و تمدن جامعه و استان اردبیل بتوانیم در امر مدرسه‌سازی و حرکت مؤثر در این حوزه گام‌های جدی را برداریم.

در این مراسم از کتاب زندگینامه و کارنامه جواد قرآن‌نویس خیر نام‌آشنای اردبیلی با نام «بوی گلبرگ‌های خیس» رونمایی شد و کمک‌های خیرین برای امر مدرسه‌سازی نیز جمع‌آوری و در اختیار مجموعه خیرین قرار گرفت تا با همکاری نوسازی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در استان محروم اردبیل انجام شود.

آماده دریافت ایده‌ها و نظرات سازنده خیرین در توسعه فضاهای آموزشی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل کمتر از چهار متر مربع است که باید این میزان ارتقا پیدا کند.

کلام‌اله صفری در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار کرد: ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند که در برخی مناطق به دلیل کمبود فضای آموزشی مدارس به صورت ۲ شیفته در حال ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خیرین در سه دهه اخیر اقدام جهادی در امر مدرسه‌سازی داشتند ولی همچنان در استان اردبیل سرانه فضای آموزشی پایین است و با استاندارد کشوری که هشت متر مربع است، فاصله داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حالی که متوسط سرانه آموزشی کشور هشت متر مربع است، در استان اردبیل این سرانه چهار متر مربع و حتی در برخی از مناطق مانند شهر اردبیل به کمتر از سه متر مربع رسیده است.

صفری از خیرین و انسان‌های نیک‌اندیش دعوت کرد تا بیش از گذشته در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی حضور پیدا کرده و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یاری کنند.

وی افزود: ما آماده دریافت ایده‌ها و نظرات سازنده خیرین در توسعه فضاهای آموزشی هستیم و امیدواریم در مناطق محروم به ویژه شهرهایی که مدارس کانکسی و یا تخریبی دارند، گام‌های جدی‌تر در امر مدرسه‌سازی برداشته شده و این حرکت نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

در این مراسم یکی از روحانیون کشوری نیز با بیان اینکه در پیام امام علی (ع) و امام سجاد (ع) در نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بر کار خیر و ماندگار تاکید شده است، خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی صدقه جاریه‌ای است که باید در بین گروه‌های مختلف توسعه و گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: باید در انتقال علم و دانش و نیت پاک خیرین به نسل‌های آینده، زندگینامه و حرکت خیرین تبیین و تشریح شود تا نسل‌های آینده راه و مرام خیرین نیک‌اندیش را پیگیری کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *