اخبار داغ

رویکرد حمایت از ناشران را با اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها دنبال می‌کنم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها را ارائه دادم تا از این طریق، زمینه تقویت و حمایت از ناشران استان فراهم آید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز  و به نقل از گیل فام، رضا […]

اشتراک گذاری
27 آبان 1401
74 بازدید
کد مطلب : 151179

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها را ارائه دادم تا از این طریق، زمینه تقویت و حمایت از ناشران استان فراهم آید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز  و به نقل از گیل فام، رضا ثقتی در نشست صمیمی با ناشران استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، این هفته را فرصتی مناسب برای یادآوری اهمیت کتاب با وجود فراگیری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و نیز قدرشناسی از تلاش های ناشران که پاسداران این حوزه مهم فرهنگ هستند، دانست و اظهار داشت: جای خالی خانه کتاب و ادبیات در استان وجود دارد و باید ، جمعی از علاقمندان یا انجمنی به صورت متمرکز ، بتواند مراسم نقد کتاب و یا تجلیل از پیشکسوتان با حمایت مجموعه ارشاد و همکاری ناشران برگزار کند.

وی با تصریح اینکه در زمان حاضر در استان موسسه ای که همه تمرکز خود را بر مقوله کتاب گذاشته باشد، مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: نشست مسئولان ارشاد با ناشران، مطمئنا می‌تواند به رفع کاستی ها و نقاط ضعف و در عین حال تقویت نقاط قوت کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مشکلات بیان شده از سوی ناشران در این نشست اشاره و خاطر نشان کرد: در سایه هم افزایی ها و پیگیری های مجدانه ، پس از احصاء و دسته بندی مشکلات ، موارد با مدیران وزارتخانه مطرح و برای برطرف کردن آنها با در نظر داشتن موارد قانونی، اقدام می شود.

وی با اشاره به برنامه های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در حوزه فرهنگ از جمله نشر، ملی کردن صنعت نشر و خروج کاغذ از وابستگی به خارج از کشور را یکی از این برنامه ها خواند و  گفت: در این خصوص، مذاکرات متعددی با معاون فرهنگی وزارتخانه انجام شده و لازم است موضوعات پخش و توزیع و همچنین اختصاص سهمیه ، مدیریت شود .

ثقتی یادآور شد: در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با وزیر ، پیشنهاد اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها را ارائه دادم تا از این طریق، زمینه تقویت و حمایت از ناشران استان فراهم آید .

وی با بیان اینکه گیلان از استان های دارای صدور مجوز نشر کتاب است، این مهم را برای استان یک امتیاز خواند و با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی ناشران در این جلسه ، گفت که نشست مشترکی بین ناشران و بررسان کتاب برگزار شود .

در این نشست هریک از ناشران استان، به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند .

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *