اخبار داغ

تهمت زدن به نظام اسلامی حرام است/ می‌خواهند مردم را ناامید کنند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تقوا در عرصه سیاسی باعث تقویت نظام سیاسی است و تضعیف و تهمت به این نظام بنابر نظر بزرگان حرام است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران که ظهر امروز (۲۷ آبان ماه) در […]

اشتراک گذاری
27 آبان 1401
95 بازدید
کد مطلب : 151214

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تقوا در عرصه سیاسی باعث تقویت نظام سیاسی است و تضعیف و تهمت به این نظام بنابر نظر بزرگان حرام است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران که ظهر امروز (۲۷ آبان ماه) در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه عمل باتقوا اگرچه کم باشد اما نزد خداوند مقبول است، گفت: تقوا، زمینه‌ساز مهر و رحمت خداوند و جرم زمینه‌ساز غضب الهی است. در تمام مضامین اخلاقی دین، واژه‌ای به جامعیت تقوا پیدا نخواهیم کرد. این واژه عام است و تمام عرصه‌های زندگی را در بر می‌گیرد.

تضعیف و تهمت به نظام بنا بر نظر بزرگان حرام است

وی تصریح کرد: تقوا در عرصه سیاسی باعث تقویت نظام سیاسی است و تضعیف و تهمت به این نظام بنا بر نظر بزرگان حرام است. تهمت به یک فرد حرام است، بنابراین تهمت به یک نظام حتماً حرام است. اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی فساد نهادینه شده تهمت است. مفسدین در این نظام یا محاکمه شده‌اند و یا محاکمه خواهند شد. اینکه کسی یک نظام روسفید را نظامی مسئله دار جلوه دهد بی‌تقوایی است.

آیت الله خاتمی در ادامه یاد و خاطر تمام شهیدان به ویژه شهیدان مدافع حرم، دفاع مقدس و شهدای امنیت و حوادث اخیر در ایذه، اصفهان و مشهد را گرامی داشت و ادامه داد: به شهیدان می‌گوییم شما نباخته‌اید بلکه برده‌اید. به خانواده این عزیزان ضمن عرض تسلیت و تبریک می‌گویم، سر خود را بالا بگیرید و با افتخار بگویید شهید ما برای حفظ نظامی اسلامی به دیدار خدا رفت.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: به جنایتکارانی که دست به این جنایات زده‌اند می‌گویم که گور خود را نزدیک‌تر کرده‌اید. آنچنان که پهلوی نیز با چنین اقداماتی گور خود را کند و این ترورها و عملیات‌های سخیف کمک می‌کند که کلک شما هم زودتر کنده شود.

اعتراض غیر از اغتشاش است

وی عنوان کرد: معترض غیر از اغتشاش‌گر است. قانون اساسی و پیش از آن دین ما و سیره امیرالمومنین می‌گوید اعتراض آزاد است. اعتراض غیر از اغتشاش است. اعتراض یعنی قرآن‌سوزی!، یعنی بسیجی و طلبه را با شکنجه کشتن!، یعنی اهانت به امامین انقلاب!، یعنی غارت اموال مردم!؛ اینها مصادیق اغتشاش است نه اعتراض.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: اعتراض مجاز است، اما اغتشاش برای یک لحظه هم مجاز نیست. نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر مکاتب دنیا و در اروپا و آمریکا که کعبه آمال برخی اغتشاشگران است هم محکوم است. اغتشاش هیچ جا پذیرفته نیست. اینکه کسانی اصرار دارند نام این اغتشاشات را اعتراض بگذارند مغلطه سیاسی است. نام اغتشاش اعتراض نیست. در دل این اغتشاشات ترور زاییده شده آنچنانکه در ایذه و اصفهان شاهد ترور بودیم و شما اغتشاشگران زمینه این ترورها و ناامنی‌ها را ایجاد کرده‌اید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: برخی می‌گویند درباره اغتشاشگران حرف نزنید و آنها را حساس نکنید چون تحریک می‌شوند و سر لج می‌افتند. غلط می‌کنند لج می‌کنند. پس قانون کجا نشسته است که این اغتشاشگران جنایتکار را سر جای خود بنشاند؟

اولین هدفی که اغتشاشگران دنبال می‌کنند براندازی است

وی یادآور شد: اولین هدفی که اینها دنبال می‌کنند براندازی است. این چیزی نیست که ما ادعا کنیم بلکه خودشان اعلام می‌کنند و می‌گویند اعتصابات را تا زمان براندازی ادامه خواهیم داد. مردم را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌تان را نبندید آن را آتش می‌زنیم. برخی توانستند و مقاومت کردند و به اراجیف شما گوش ندادند. اما برخی دیگر که نتوانستند و مغازه‌شان را بستند از دیکتاتوری شما ترسیدند.

خاتمی با بیان اینکه یکی از مصادیق مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر اغتشاشگران است، اظهار کرد: همین اغتشاشگران هستند که مسئول ما به دانشگاه آنها می‌رود، حرف خودشان را می‌زنند اما اجازه نمی‌دهند مسئول ما حرف بزند. اگر نام این دیکتاتوری نیست پس چیست؟ مصداق شعارتان خودتان هستید و مرگ بر دیکتاتور شایسته خودتان است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه براندازی از اول اسلام وجود داشته است، خاطرنشان کرد: براندازی هدف آنهاست اما ناکام می‌مانند آنچنانکه از اول اسلام ناکام بوده‌اند.

اغتشاشگران اقتدار نظام را هدف قرار داده‌اند

وی متذکر شد: هدف دوم اغتشاشگران آسیب به اقتدار نظام اسلامی است. حکومت بی اقتدار نمی‌تواند امنیت را برقرار کند. اغتشاشگران اقتدار این نظام را هدف قرار داده‌اند. نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، ارتش، اینها نشانه اقتدار هستند اما با کمال وقاحت این عزیزان را به شهادت می‌رسانند.

خاتمی ضمن تقدیر از قوه قضائیه گفت: امروز دستگاه قضا وارد صحنه شده و لیدرهای اغتشاشات را محاکمه می‌کنند. به صراحت می‌گویم که ما راضی به ریخته شدن خون هیچکس نیستیم اما با کسانی که از ریخته شدن خون مردم لذت می‌برند باید برخورد جدی صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: به عنوان یک طلبه که بیش از بیست سال است در حوزه علمیه قم فقه و اصول تدریس می‌کنم به قضات قوه قضائیه عرض می‌کنم، برخی اغتشاشگران سه عنوان دارند؛ اول، قاتل هستند. کسانی که آدم کشته‌اند و می‌گویند اگر بیرون بروم باز هم می‌کشم. در برابر چنین کسانی دیگر معطل چه باید ماند؟

وی تصریح کرد: دوم، کسانی که عنوان محارب دارند. محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان مردم، چه سلاح گرم و چه سلاح سرد باشد، به نحوی که موجب ناامنی شده باشد. عنوان سومی که این اغتشاشگران دارند، به ماده ۲۸۶ از قانون مجازات اسلام برمی‌گردد که طبق این بند از قانون هرکس به طور گسترده مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور نشر اکاذیب اخلال در نظام اقتصادی کشور، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی و یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

خاتمی ادامه داد: این قانون رسمی کشور است که به آن عمل می‌شود. از دستگاه قضائیه کشور تشکر می‌کنیم. البته خواهشمندیم علیه این جنایتکاران در چارچوب قانون اقدام شود.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: هدف سوم اغتشاشگران، تجزیه ایران است. البته غرب بیخودی به این ماجرا دل خوش کرده است چراکه چنین چیزی را فقط خودشان باور می‌کنند. می‌خواهند ایران تکه‌پاره شود و آنها بهره خود را ببرند. اما چنین چیزی محال است و این موضوع را تا قرن‌ها بعد در خواب باید ببینید.

کردستان و سیستان و بلوچستان ما میهن‌دوست هستند

وی عنوان کرد: ایرانیان در طول سال‌ها نشان داده‌اند از بیگانگان نفرت دارند و عاشق میهن هستند. از ابتدای انقلاب شعار آذربایجان این بوده که «آذربایجان تا آخر مدافع انقلاب است». کردستان و سیستان و بلوچستان ما میهن‌دوست هستند. از زبان مردم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مقابل تجزیه‌طلبان اقدام قاطع دارد تشکر و قدردانی می‌کنم.

خاتمی تاکید کرد: هدف چهارم اغتشاشگران زیر سوال بردن امنیت کشور است و این همان چیزی است که سران آمریکا می‌خواهند و گفته بودند که ناامنی را به عمق کشورتان خواهیم آورد. این هدف چریکی و خطرناک است. اینها امنیت نظام اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند.

اغتشاشگران می‌خواهند مردم را ناامید کنند

خطیب نماز جمعه تهران افزود: هدف پنجم این اغتشاشگران آن است که مردم را ناامید کنند. اما امید مردم ما به خدا است، ما خدایی داریم که کودتایی بزرگ که علیه مردم ایران تدارک دیده شده بود را یک ربع پیش از وقوع برملا کرد.

وی یادآور شد: مردم ایران همراه انقلاب هستند، شاهد بودیم که ۱۳ آبان با حضور پرشکوه خود این قدرت را به نمایش گذاشتند. این اغتشاشگران مردم نیستند. از جمعیت میلیونی ایران، جمعیت چند صد هزار نفره عددی نیست. شعار جمعیت میلیونی مردم در تظاهرات‌ها فریاد نیست و فقط فریاد شما فریاد است؟ این جفای به انقلاب است.

خاتمی اظهار کرد: جالب آن است برخی از این افراد که امروز دست به اغتشاش زده‌اند پیش از این در کشور مسئولیت‌های متفاوتی در کشور داشته‌اند. همین افراد امروز طوری وانمود می‌کنند که این چند سال چنین و چنان بوده است و باید حرف مردم را بشنویم. چه کسی حرف مردم را نشنیده است؟ بر اساس قانون اساسی، هر اکثریت و اقلیتی در کشور به قانون اساسی عمل می‌کند و حرفش شنیده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان عنوان کرد: از خدا می‌خواهیم کسانی که برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بتوانند با موفقیت خود، غیورمندانه نماد انقلاب اسلامی باشند و با پیروزی به کشور بازگردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *