اخبار داغ

تجلیل از بانوی گیلانی ” مریم مجدهادی ” در آئین ملی بزرگداشت روز ملی کتاب در تالار وحدت تهران

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کتابخانه های عمومی از سیاست های اصلی دولت مردمی به شمار می‌رود ، گفت : با تکیه بر سیاست راهبردی رئیس جمهور محترم ، تکمیل طرح های مرتبط با حوزه کتاب به ویژه کتابخانه های مرکزی مراکز استان و شهرهای بزرگ در دستور کار قرار دارد . به گزارش […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1401
70 بازدید
کد مطلب : 151159

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کتابخانه های عمومی از سیاست های اصلی دولت مردمی به شمار می‌رود ، گفت : با تکیه بر سیاست راهبردی رئیس جمهور محترم ، تکمیل طرح های مرتبط با حوزه کتاب به ویژه کتابخانه های مرکزی مراکز استان و شهرهای بزرگ در دستور کار قرار دارد .

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوزو به نقل از گیل فام  ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صبح روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار که با حضور رئیس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد ، ضمن تقدیر از فعالان عرصه کتاب به ویژه کتابداران و با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی گفت : نهاد کتابخانه های عمومی کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است بطوری که با داشتن سه هزار و هشتصد کتابخانه  عمومی در رتبه اول جهان اسلام و منطقه قرار داریم .

وی افزود : توسعه کتابخانه های عمومی از سیاست های اصلی دولت مردمی به شمار می‌رود ؛ به گونه ای که در سفرهای استانی که با انبوهی از پروژه های بر زمین مانده روبرو هستیم ، با سیاست راهبردی آقای رئیس جمهور ، تکمیل طرح های مرتبط با حوزه کتاب به ویژه کتابخانه های مرکزی مراکز استان و شهرهای بزرگ را در دستور کار قرار دارد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد : با تکمیل کتابخانه های عمومی و تجهیز ماشین های سیار کتابخوانی ، شبکه گسترده کتاب در کشور شکل می گیرد و اجتماع بزرگ فرهنگی جمهوری اسلامی با حضور کتابداران محقق می شود ؛ عزیزانی که در گمنامی به فعالیت مشغول هستند .

وزیر فرهنگ با اشاره به تاکید و الزام رئیس جمهوری برای رفع مشکلات معیشتی کتابداران گفت : اهتمام دولت بر حل مشکل کتابداران است و با رایزنی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ، برنامه ای کامل در حال آماده سازی است که امیدواریم در زمانی کوتاه بخشی از مشکلات کتابداران را مرتفع شود .

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های دولت در حوزه نشر گفت : حل مساله کاغذ مورد نیاز کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها ، امروز شاهد افزایش ملموس نشر مطبوعات در کشور هستیم .

وی تاکید کرد : ملی کردن صنعت نشر و خروج کاغذ از وابستگی به خارج از کشور ، سیاست اصولی دولت است که به این منظور تولید کاغذ داخلی در دستور کار قرار گرفته است .

وزیر فرهنگ یادآور شد : امروز هشتاد درصد کتاب های درسی با کاغذ داخلی چاپ می شود و علاوه بر کارخانه های فعال شده در یکسال گذشته ، کارخانه بزرگ تولید کاغذ با همراهی سیستم بانکی کشور در حال راه اندازی است .

وی در پایان گفت : امروز همچنین مصادف با سالروز ارتحال علامه طباطبایی است ؛ شخصیت بزرگ و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی که هنوز از اثرات وجودی ایشان بهره می بریم از سویی بخش مهمی از ادبیات فرهنگی و نظریه فرهنگی انقلاب برخاسته از آراء علامه و شاگردان فاضل ایشان همچون شهید مطهری ، شهید بهشتی و علامه مصباح است که در محضر او تلمذ کرده اند .

همچنین در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد که در این بین از مریم مجدهادی از کتابخانه خاتم الانبیاء (ص) رشت استان گیلان نیز تقدیر شد .

گفتنی است، سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار « ما همانیم که می‌خوانیم » از ۲۱ آغاز شده و تا ۲۷ آبان ‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت .

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *