اخبار داغ

سردار سلیمانی: «بسیج، خدمتگزار ملت ایران» شعار هفته بسیج است/ ۵ آذر، حماسه اقتدار بسیج برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوزوبه نقل ازخبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز(سه شنبه ۲۴ آبان ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: برکات تشکیل بسیج که ۵ آذر ماه با فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت از همان روزهای نخست خود را نشان داد. دوران دفاع مقدس دوران […]

اشتراک گذاری
24 آبان 1401
86 بازدید
کد مطلب : 151143

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوزوبه نقل ازخبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز(سه شنبه ۲۴ آبان ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: برکات تشکیل بسیج که ۵ آذر ماه با فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت از همان روزهای نخست خود را نشان داد. دوران دفاع مقدس دوران افتخارآمیزی است که طی آن رزمندگان اسلام نبرد علوی و عاشورایی را رقم زدند و به واسطه آن، مکتب دفاعی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت را خلق کردند؛ گفتمانی که امروز مردم ما پرچم‌دار آن هستند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران داعیه‌دار مبارزه با نظام سلطه است، افزود: برکات بسیج که از ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت، آغاز شد؛ دورانی که نظام جمهوری اسلامی، نوپا بود و نظام سلطه توطئه‌های بزرگی را علیه این نظام انجام می‌داد.

وی گفت: تشکیل شجره طیبه بسیج عمق راهبردی دفاعی برای ملت ایران شد. بعد از دفاع مقدس هم بسیج توسعه یافت و به عنوان خدمتگزار ملت ایران ایفای نقش کرد؛ به‌عنوان مثال در دوران شیوع کرونا بسیج با کمک‌های مومنانه و مشارکت در «طرح شهید سلیمانی» با تزریق واکسن کرونا در کنار سایر ظرفیت‌های نظام‌ نقش‌آفرینی‌های قابل ستایشی را انجام داد.

وی ادامه داد: ما در آستانه هفته بسیج قرار داریم و این هفته فرصتی است تا خدمات بسیج توسعه پیدا کرده و مواد جدیدی از خدمت‌رسانی به ملت ایران و توسعه جهاد خدمت پرداخته شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: برنامه‌های این هفته از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد و با رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی در سراسر کشور به صورت تخصصی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد:  همچنین در هفته بسیج شاهد رزمایش‌های گسترده‌ای در تمامی استان‌های کشور خواهیم بود و رزمایش گروه‌های جهادی با حضور بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در استان‌های مختلف در این رزمایش که یک جهاد خدمت است، شرکت خواهند کرد.

سردار سلیمانی ضمن اشاره به سایر برنامه‌های هفته بسیج ۱۴۰۱ تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و  کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا و‌ همچنین برنامه‌های جهاد علمی و فناوری و برنامه‌های مربوط به رسانه و فضای مجازی و همین‌طور برنامه حماسه اقتدار در روز ۵ آذر جزو برنامه‌های هفته بسیج است.

وی ادامه‌ داد: هفته بسیج فرصتی که ما از طریق رسانه‌ها هم خدمات بسیج و هم ظرفیت های تشکیلات مردم پایه بسیج را برای ایفای نقش‌های مردم بیان شود و توسعه پیدا کند. آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر ما نیاز داریم حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه‌های نقشه‌های آفرینی است برای تحقق همه جنبه‌های مردم‌سالاری اسلامی.

رئیس سازمان بسیج شعار امسال هفته بسیج را «بسیج خدمتگزار ملت ایران» اعلام کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف هفته بسیج ۱۴۰۱ گفت: یکشنبه ۲۹ آبان با عنوان «بسیج سازندگی و پیشرفت»، دوشنبه ۳۰ آبان با عنوان «بسیج، مسجد محوری و جامعه اسلامی»، سه شنبه اول آذر با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه دوم آذر با عنوان «بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل»، پنجشنبه سوم آذر با عنوان «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، جمعه چهارم آذر با عنوان «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه پنجم آذر با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج سال ۱۴۰۱ است.

سردار سلیمانی با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته بسیج گفت: رزمایش جهاد فاطمی ۲، نمایشگاه و جشنواره اقتصاد مقاومتی مردمی و فرصت‌های شغلی و تجلیل از خانواده‌های فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور  برنامه‌های اولین روز هفته بسیج در ۲۹ آبان ماه است.

وی ادامه داد: نشست هم اندیشی مدیران دانشکده‌های رسانه‌ای کشور با رئیس سازمان بسیج، همایش فرماندهان یگان‌های احتیاط آموزش شهید سلیمانی، اجلاسی ملی اندیشه ورزی جامعه کارگری و کارفرمایی و راه اندازی طرح محیا (سبک زندگی) جزو برنامه های دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه دومین روز هفته بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: جشنواره مشترک مالک اشتر و اسوه به همراه نمایشگاه کشوری اسوه، تقدیر از پایگاه های برتر، رونمایی از سامانه رصد پایگاه های مقاومت، مجمع جهانی مستضعفین، یادواره ملی شهدای رسانه، افتتاح ۳۲ مرکز رشد الگویی (طرح باقرالعلوم) جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری و همایش بررسی روند قضایی پرونده شهید سلیمانی در فضای ملی و بین‌المللی جزو برنامه‌های سه شنبه اول آذرماه روز هفته بسیج ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: افتتاح ۱۰۱ مرکز مشاوره خانواده در شهرستان‌ها و ۵۰ محله کرامت (قرارگاه امام حسن مجتبی)، همایش تجلیل از نخبگان عمران و افتتاح نمایشگاه دانش بنیان و رونمایی از طرح روستای اسوه در ۵۵۰ روستا، نشست پیشگامان رهایی رونمایی از هسته های تبیین و روایت، افتتاحیه ۶۳ مرکز کارآفرینی بسیج خواهران، نشست تخصصی مسئولان انجمن های هنری و ادبی بسیج هنرمندان و همایش استانی طلاب و روحانیون برنامه های چهارشنبه دوم آذر ماه چهارمین روز هفته بسیج ۱۴۰۱ است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سایر برنامه‌های هفته بسیج ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: دیدار هیئت رئیسه سازمان بسیج مستضعفین با علما و مراجع تقلید قم، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و زیارت خانواده شهدا، آیین افتتاحیه طرح حقوقیاران(شهید شهریاری) و هر حوزه مقاومت یک حقوقدان، نشست تخصصی گروه‌های پیشرفت مدرسه (۳۰۰ مدرسه)، همایش کشوری نخبگان و اساتید طلاب بسیجی خواهران، همایش کشوری طلاب بسیجی و‌ همایش دوچرخه‌سواری از پایگاه بسیج تا گلزار شهدا جزو برنامه های سوم آذرماه پنجمین روز هفته بسیج است.

سردار سلیمانی برنامه‌های روز ششم هفته بسیج در چهارم آذرماه خاطرنشان کرد: میقات صالحین با حضور گروه های نقش آفرین در نماز جمعه جشنواره خدمت رسانی و برگزاری میزهای خدمت جهادی در مساجد کشور و مثل های نماز جمعه برگزاری دعای ندبه در تهران و همزمان در ۵۵۰ نقطه کشور همایش اقتدار رزمی‌کاران بسیج سراسر کشور در استان قم و همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در سراسر کشور جزو برنامه های این روز است.

وی افزود: اجتماع اقتدار بسیجیان در نواحی مقاومت و مراکز استان‌ها، پویش بومرنگ (اهدای لوازم ورزشی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار)، برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به تعداد یک هزار نفر و آیین تجلیل از خیرین ملی آزادسازی زندانیان و برپایی جشنواره خانوادگی بسیج در نواحی مقاومت جزو برنامه های شنبه پنجم آذر ماه آخرین روز هفته بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قرار است تعدادی از برنامه‌ها نیز پس از هفته بسیج برگزار شوند، خاطرنشان کرد: تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، برگزاری همایش امنیت غذایی، اجلاسیه شهدای حقوقدان مجلس شورای اسلامی، مراسم افتتاحیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی هیأت‌های علوی و فاطمی، جشنواره جهادگران علم و فناوری یه همراه نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج و جشنواره تولیدات دیجیتال بسیج هم از جمله برنامه‌هایی است که بعد از هفته بسیج برگزار می‌شوند.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری یادواره شهدای امنیت که در جریان اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: در رابطه با گرامیداشت این شهیدان، مردم سنگ تمام گذاشتند؛ اما با این حال برنامه مرکزی برای این شهدا خواهیم داشت که پیش‌بینی شده مراسمی به‌منظور تجلیل از مدافعان و شهدای امنیت در دهم آذر برگزار شود؛ البته در همین راستا کنگره شش هزار شهید استان قم را هم در روز پنجشنبه ۲۶ آبان خواهیم داشت در آن از شهدای امنیت نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی درباره اقدامات بسیج در زمینه جهاد تبیین بیان کرد: ظرفیت‌های بسیج در این زمینه بسیار زیاد است به نحوی که با برخورداری از ۵۰ هزار پایگاه مقاومت و ۷۰ هزار واحد بسیج دانش‌آموزی و سایر بخش‌های بسیج، این مراکز بسیج در قالب قرارگاه جهاد تبیین با عنوان «طرح شهید هاشمی» سازماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره ایجاد فرصت شغلی برای بسیجیان و جوانان کشورمان گفت: برای انجام این مهم، بسیج سازندگی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که در همین راستا علاقه‌مندان می‌توانند برای آموزش با هماهنگی و هم‌افزایی‌های استانی بسیج سازندگی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه تسهیلات قرض‌الحسنه هم برای طرح‌های اشتغال‌زایی اعطا می‌شود که بدین ترتیب تا پایان سال گذشته ۲۰ هزار فرصت شغلی از سوی بسیج ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان به موضوع فضای مجازی و جنگ ترکیبی دشمنان علیه مردم اشاره و عنوان کرد: امروز جوانان بسیجی شبکه سایبری را تشکیل داده‌اند و در آن به ایفای نقش می‌پردازند؛ البته دشمن در این زمینه از ابزار و امکانات بسیاری برخوردار است؛ به نحوی که در فضای مجازی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام داده است؛ بدین ترتیب بسیج برای شکل دادن شبکه مردمی فضای مجازی منسجم، راه زیادی در پیش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *