اخبار داغ

سرعت توسعه صنعت پتروشیمی ایران ۲ برابر میانگین جهانی است/ ۱۱۰ طرح فعال در کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سرعت توسعه صنعت پتروشیمی ایران را ۲ برابر میانگین سرعت جهانی دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ طرح بزرگ و کوچک پتروشیمی در کشور در حال فعالیت است. به گزارش تجهیز نیوز، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در آیین نکوداشت پدافند غیرعامل صنعت نفت که با حضورغلامرضا جلالی، رئیس سازمان […]

اشتراک گذاری
15 آبان 1401
78 بازدید
کد مطلب : 150819

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سرعت توسعه صنعت پتروشیمی ایران را ۲ برابر میانگین سرعت جهانی دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ طرح بزرگ و کوچک پتروشیمی در کشور در حال فعالیت است.

به گزارش تجهیز نیوز، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در آیین نکوداشت پدافند غیرعامل صنعت نفت که با حضورغلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و تنی چند از مدیران ارشد صنعت نفت برگزار شد با تبریک هفته پدافندغیرعامل اظهار کرد: صنعت نفت به‌عنوان یکی از خطوط مقدم از زمانی که سازمان پدافند غیرعامل شروع به فعالیت رسمی کرد، همه ابلاغیه‌ها و دستورات این سازمان را در صنعت نفت عملیاتی و اجرایی کرده است.

وی ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی را در ابتدای انقلاب اسلامی ۳ میلیون تن اعلام کرد که هم‌اکنون این مقدار به سالانه ۹۰ میلیون تن رسیده است، افزود: سرعت توسعه صنعت پتروشیمی ایران نسبت به میانگین سرعت توسعه این صنعت در دنیا ۲ برابر است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در دنیا به طور تقریبی هر ۲۰ سال صنعت پتروشیمی ۲ برابر می‌شود در حالی که براساس برنامه‌ریزی انجام شده صنعت پتروشیمی ایران تا ۱۰ تا ۱۲ سال آینده به همت متخصصان کشور به حدود ۲۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد یعنی هر ۱۰سال در ایران این صنعت ۲ برابر می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به مخازن عظیم هیدروکربوری در ایران گفت: امروز بیش از ۵۴۰ گرید انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی در کشور تولید می‌شود و مصمم هستیم که زنجیره ارزش پتروشیمی را در ایران تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۰ طرح بزرگ و کوچک پتروشیمی در حال فعالیت است، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل زنجیره ارزش ۲۱ تا ۲۲ محصول راهبردی پتروشیمی در کشور تولید خواهد شد.

۱۲.۷ میلیارد دلار به سامانه نیما عرضه شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: تکیه بر ساخت داخل و تکمیل چرخه فرآیندهای صنعت پتروشیمی یکی از کارهای اساسی و اصولی در شرایط کنونی است.

شاهمیرزایی افزود: تعداد مجتمع‌های پتروشیمی از ۶ عدد در ابتدای انقلاب تا پایان امسال به ۷۳ یا ۷۲ عدد می رسد که این تعداد به همت متخصصان وسازندگان داخلی رقم خورده است.

وی ارزش محصولات پتروشیمی را ۲۳ میلیارد دلار در سال گذشته اعلام کرد و گفت: از این مقدار ۱۵ میلیارد دلار صادر شد که ۲.۵میلیارد آن صرف خرید بخشی از کالا و تجهیزات و محصولاتی شد که هنوز در داخل تولید نمی‌شوند و ۱۲.۷ میلیارد دلار آن به سامانه نیما عرضه شد.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: مهمترین راهبرد ما این است که همه متخصصان، سازندگان و سرمایه‌گذاران به کمک توسعه این صنعت ارزش‌آفزین، اشتغال‌زا و افتخارآفرین بیایند.

شاهمیرزایی به تأمین ۷۰ درصد کالا و تحهیزات صنعت پتروشیمی از داخل اشاره کرد و افزود: سیاست ما تکمیل زنجیره ارزش و تأمین همه کالاهای مورد نیاز در داخل کشور است که در این مسیر نیاز به حمایت است.

به گزارش شانا، در پایان این مراسم از ۱۵ نفر از برگزیدگان حوزه پدافند غیرعامل صنعت و کشوری قدردانی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *