اخبار داغ

امام جمعه شهرستان کاشمر: علت شعار مرگ بر آمریکا، استمرار تنفر ما از ظلم است/ ۵۶ دانش آموز و دانشجوی ما را در ۱۳ آبان ۵۷ شهید کردند

امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: علتی که شعار مرگ بر آمریکا را ادامه خواهیم داد استمرار تنفر ما از ظلم است، این مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر قاتل، مرگ بر ظلم و مرگ بر هر چه ستمی که در عالم می شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام […]

اشتراک گذاری
15 آبان 1401
65 بازدید
کد مطلب : 150785

امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: علتی که شعار مرگ بر آمریکا را ادامه خواهیم داد استمرار تنفر ما از ظلم است، این مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر قاتل، مرگ بر ظلم و مرگ بر هر چه ستمی که در عالم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان همزمان شده بود گفت: ١٣ آبان روزی است که در سال ١٣۴٣ امام را از ایران به ترکیه تبعید کردند.

امام جمعه کاشمر افزود: آنها گمان می کردند اگر امام خمینی (ره) نباشد مردم آرام می‌شوند و در برابر ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی سکوت می‌کنند و به همین علت امام را تبعید کردند.

وی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد و به خاک و خون کشیدن مردم توسط  رژیم شاه بیان داشت: چهارده سال بعد از این واقعه یعنی در ١٣ آبان ١٣۵۷، دو ماه مانده به انقلاب اسلامی دانش آموزان، همین نوجوانانی که در آن شرایط، جوّ را دیدند به سمت دانشگاه حرکت کردند و  دانشجویان هم با آنها همراهی کردند.

حجت‌ الاسلام طاهری گفت: دانش آموزان و دانشجویان در همان شرایط خفقان و در سالگرد تبعید امام به ترکیه، مراسم اعتراض برپا کردند و در فضای بسته دانشگاه می خواستند حرف بزنند که سخنان امام بی منطق نیست و امام را برگردانید.

وی افزود: اما پاسخ این آزادی را چگونه دادند؟! این دانش آموزان را به خاک و خون کشیدند ۵۶ دانش آموز و دانشجو را در آنجا شهید کردند و صدها نفر را به گزارش تاریخ زخمی کردند و این
همان آزادی است که اکنون هم مخالفان انقلاب اسلامی با پشتیبانی غرب از آن سخن می‌گویند.

امام جمعه کاشمر بیان داشت: پرونده منافقان برای مردم روشن است؛ دانش آموزان ما مطالعه می‌کنند و شما را رسوا می کنند و خوشبختانه سیلی مردم به صورت دشمنان نظام نواخته شد.

وی تأکید کرد: ما از جاری شدن خون ها هراسی نداریم بلکه آرزو داریم خون ما در راه خدمت به اسلام و مردم ریخته شود اما اگر کسی با لس انجلس ها هم‌نوا شود ما زندگی کثیف آنها را تحمل نمی کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: سرآغاز شعار مرگ بر آمریکا، خود آمریکا بود، در کودتای ۲۸ مرداد ١٣٣۲ سالها قبل از قیام امام (ره) در سال ۴۲ ، آنها به دکتر مصدق به دولت ملی خیانت کردندو این تحلیل خودشان نیز است و تحلیلی است که هانتینگتون گفته است.

وی ادامه داد: تمام مردم دنیا بیدار خواهند شد، اسرائیل بداند، آل سعود هم بداند، دنیا بیدار خواهد شد، دنیا زیر پرچم حضرت مهدی علیه السلام مُصلح جهانی قرار خواهد گرفت، دنیا از زیر یوق فرعونیان خارج خواهد شد و قطعا آینده ی روشنی پیش روی ماست.

وی افزود: آینده ی مهدوی پیش روی ماست، آینده ای که در آن انتقام خون تمام شهدای عالم گرفته خواهد شد و پاسخ به این سؤال که تا کی این شعارها ادامه دارد؟ این است که تا وقتی آمریکا دست از جنایت های خودش برندارد،

امام جمعه کاشمر بیان کرد: دومین علتی که شعار مرگ بر آمریکا را ادامه خواهیم داد استمرار تنفر ما از ظلم است، این مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر قاتل، یعنی مرگ بر ظلم، یعنی مرگ بر استکبار،
یعنی مرگ بر هر چه ستمی است که در عالم می شود.

وی ادامه داد: یا در دنیا باید در جبهه ی آمریکا باشی یا جبهه مقابل او؛ به همین دلیل ما با روسیه و چین نه رفاقت داریم و نه دینمان یکی است ، اما چون مقابل آمریکا ایستاده اند؛ حالا روسیه دشمن سیاسی آمریکاست و چین دشمن اقتصادی آنها تلقی می شود ؛ چون مقابل آمریکا هستند و به همین دلیل به وحشت افتاده اند که جبهه ایران در حال قویتر شدن است و قویتر هم خواهد شد.

حجت‌الاسلام طاهری یادآور شد:  آخرین نکته مفهوم شعار مرگ برآمریکا این است که ما از نظر فقهی دارای تولی و تبری هستیم، همان گونه که تولی واجب است و بی حب اهل بیت (ع) و بی حب چهارده معصوم (ع) دین ما ناقص است، بدون بغض دشمنان اسلام هم دینمان ناقص است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *