اخبار داغ

آغاز برداشت نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکر؛ تولید شکر از مرز ۵۰۰ هزار تن فراتر می‌رود

بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور با شروع برداشت محصول نیشکر از سطح ۶۸ هزار هکتار از اراضی طرح‌های توسعه نیشکر خوزستان آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از  رهرونیوز ، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم شکرانه برداشت نیشکر که در […]

اشتراک گذاری
15 آبان 1401
81 بازدید
کد مطلب : 150801

بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور با شروع برداشت محصول نیشکر از سطح ۶۸ هزار هکتار از اراضی طرح‌های توسعه نیشکر خوزستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از  رهرونیوز ، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم شکرانه برداشت نیشکر که در کشت و صنعت دعبل خزاعی برگزار شد، از پیش‌بینی تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه توسعه نیشکر خبر داد.

عملیات مکانیزه برداشت نیشکر در واحدهای نیشکری هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

سرعت و دقت در برداشت نیشکر و استحصال شکر

ناصری از همه نیشکری‌ها درخواست کرد سرعت و دقت در عملیات برداشت نیشکر و استحصال شکر را مدنظر قرار دهند تا زحمات‌ همه پرسنل به ثمر نشیند و کام مردم شیرین شود.

وی در ادامه از تجهیز و بازسازی ناوگان برداشت نیشکر خبرداد و گفت، برداشت سبز با به کارگیری دروگرهای نیشکر و سایر تجهیزات کشاورزی در دستور کار است و طبق تفاهم‌نامه با سازمان محیط‌زیست هر ساله برداشت سبز به ویژه در واحدهای نزدیک به مناطق مسکونی افزایش می‌یابد.

طرح‌های دانش‌بنیان برای افزایش برداشت سبز

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر تاکید کرد: طرح‌های دانش‌بنیان برای استفاده از سرشاخه‌های نیشکر حاصل از برداشت سبز در دست اجراست که با عملیاتی شدن آن، تولید خوراک دام نیز افزایش می‌یابد.

ناصری افزود: در بحث تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی و فرآوری محصولات نیشکری در عملیات برداشت، با دانشگاه‌های معتبر قراردادهایی بسته شده است.

از مجموع بالغ بر ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی استان خوزستان که باعث شده این استان در صدر تولید کنندگان کشاورزی کشور قرار گیرد، بیش از هفت میلیون تن آن نیشکر است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *