اخبار داغ

مشکل بیمه و حقوق کارگران سبلان پارچه اردبیل حل شد/ کارگران اخراجی بر می‌گردند

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل گفت: به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت بازگشت ۲۰۰ نفر از پرسنل کارخانجات سبلان پارچه اردبیل است که در اواخر کارکرد مدیریت قبلی از کارخانه اخراج شده بودند. تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری تایماز نیوز، مهندس تورج قلج‌زاده  اظهار داشت: وضعیت کارخانجات سبلان پارچه اردبیل امروز […]

اشتراک گذاری
14 آبان 1401
114 بازدید
کد مطلب : 150737

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل گفت: به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت بازگشت ۲۰۰ نفر از پرسنل کارخانجات سبلان پارچه اردبیل است که در اواخر کارکرد مدیریت قبلی از کارخانه اخراج شده بودند.

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری تایماز نیوز، مهندس تورج قلج‌زاده  اظهار داشت: وضعیت کارخانجات سبلان پارچه اردبیل امروز در حالی رو به رونق و پیشرفت است که بی‌شک ادامه این روند توسعه اقتصادی را در استان رقم خواهد زد و در همین راستا در صورتی که حمایت و پشتیبانی‌ها با جدیت ادامه یابد شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه خواهیم بود.

وی بیان کرد: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده در حال حاضر چندین آیتم بعد از روی کار آمدن هیئت حمایت از صنایع و در واقع محول شدن وظیفه اجرایی و مدیریت اجرایی این کارخانه به دو نفر محقق و امروز با برگشتن ثبات و آرامش به کارخانجات سبلان پارچه در استان روبه‌رو هستیم که روزهای روشنی را تداعی‌گر می‌شود.

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های انجام یافته در ماه‌های اخیر تصریح کرد: از اقدامات به عمل آمده از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید می‌توان به پرداخت سه ماهه اول مطالبات معوقه کارگران توسط هیئت حمایت از صنایع و عادی شدن روند تولید و بازگشت ثبات به کارخانه اشاره کرد که بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به کارگران را توانست برطرف کند.

مهندس قلج‌زاده خاطرنشان کرد: از طرفی خوشبختانه با روند عادی و فعالیت روزافزون هم‌اکنون به شرایطی رسیده‌ایم که توانستیم حقوق شهریور و مهرماه را از محل درآمد، فعالیت و کارکرد پرسنل کارخانجات که منجر به تولید شده پرداخت کنیم که امید و روحیه را در بین پرسنل به دنبال داشته و از طرفی شاهد ایجاد تحولات اساسی و رقم خوردن فصل جدیدی در مجموعه هستیم.

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل با اشاره به وضعیت بیمه تامین اجتماعی پرسنل نیز اذعان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های همه‌جانبه در حال حاضر مشکلات بیمه تامین اجتماعی پرسنل و کارکنان کارخانجات برطرف شده و با توجه به اینکه بیمه تامین اجتماعی پرسنل مدتی قبل از زمان حضور هیئت حمایت از صنایع در کارخانه قطع شده و کارکنان از خدمات بیمه بی‌بهره مانده بودند توانستیم این مشکل را نیز در کم‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف نموده و به وضعیت متعادل و روال عادی برگردانیم.

وی در خصوص بیمه تکمیلی کارکنان نیز اظهار کرد: در رابطه با بیمه تکمیلی کارکنان نیز به محض شروع فعالیت‌ها رایزنی‌ها انجام یافت تا کارکنان بتوانند از خدمات این حیطه نیز بهره‌مند شوند که به همین منظور در هفته اخیر با برگزاری جلسات متعدد تفاهم‌نامه‌ای با یکی از نمایندگی‌های بیمه تکمیلی منعقد شد تا کارکنان از خدمات درمانی و پزشکی نیز بهره‌مند شوند.

مهندس قلج‌زاده ادامه داد: خدمت بی‌منت به پرسنل کارخانجات سبلان پارچه اردبیل در وهله نخست برای ما حائز اهمیت و اساسی است چرا که در حال حاضر پرسنلی که در این مجموعه فعالیت دارند عمدتا جزو جامعه سرپرست خانوار هستند که با تمام سختی‌ها تلاش کردیم تا از ظرفیت آن‌ها در کارخانجات استفاده کنیم.

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل با اشاره به وضعیت و امنیت شغلی کارگران در زمان مدیریت قبلی به مواردی پرداخت و خاطرنشان کرد:یکی از دغدغه‌های ما بازگشت ۲۰۰ نفر از پرسنل کارخانه است که در اواخر کارکرد مدیریت قبلی از کارخانه اخراج شده بودند.

مهندس قلج‌زاده ادامه داد: طبق برآوردهای انجام یافته از اول مرداد ماه تا اوایل آبان ماه مجموع جذب در حدود ۹۳ نفر بوده که جذب کارگران با تست و بررسی‌ها با هدف شناسایی کارآیی لازم انجام یافته و تلاش و جدیت بر این است تا همگان در ثروت‌آفرینی سهیم باشیم و در اسرع وقت مابقی کارگران نیز بر اساس پیشرفت کار جذب شوند.

وی اظهار کرد: از سال گذشته با تلاش‌های انجام یافته پرداخت بدهی و هزینه‌های هنگفت تامین اجتماعی انجام یافت و به همین منظور رایزنی‌هایی از سوی مدیران اجرایی با بیمه تامین اجتماعی انجام یافت تا بتوان براساس پیشرفت تولید و درآمد ناشی از آن معوقات را پرداخت و سوابق بیمه پرسنل را در سامانه تامین اجتماعی اعمال کرد.

رئیس مدیران هیئت اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل در پایان با اشاره به ترسیم روزهای خوش کارخانه نیز گفت: امید می‌رود در ماه‌های آتی تولید روند بهتری پیدا کرده و در واقع راندمان بهتری به خود بگیرد تا از طریق آن بتوانیم حقوق‌های پرسنلی و هزینه‌های جاری کارخانه را پوشش دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *